Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο κάθε νέου οχήματος είναι πάντοτε αόρατο. Για την ακρίβεια, είναι εντελώς άυλο και αφορά τις τάσεις πίσω από αυτό και τις σκέψεις εκείνων που το δημιούργησαν. Είναι εκείνοι που προσεγγίζουν την έννοια της αυτοκίνησης μέσα από την κρυστάλλινη σφαίρα στην οποία «βλέπουν» το μέλλον και καλούνται να το συνδιαμορφώσουν εμπνεόμενοι από το προσωπικό –ή συλλογικό – όραμά τους. Γι’ αυτό και η επαφή μαζί τους είναι αναμφίβολα διδακτική, ιδιαίτερα δε όταν βρισκόμαστε σε σημεία καμπής όπως αυτά από τα οποία περνάει πλέον η Renault.
Με ιστορία δώδεκα δεκαετιών και αρκετές κρίσιμες καινοτομίες στο ενεργητικό της, η γαλλική φίρμα, η οποία διακρίνεται για την τόλμη της, παρουσίασε στην Εκθεση της Γενεύης το πρωτότυπο EZ-GO με τη διπλή «ανάγνωση». Επιχειρηματικά, αυτό θα είναι το όχημα με το οποίο οι Γάλλοι θα εγκαινιάσουν έως το 2022 έναν νέο τομέα στις δραστηριότητές τους λειτουργώντας υπηρεσίες ρομπο-ταξί. Πρακτικά, το EZ-GO επεκτείνει το μανιφέστο της εταιρείας με τίτλο «Ελευθερία μετακίνησης για όλους». «Σχεδιάστηκε με σκοπό να αποτελέσει το πρότυπο για τις πόλεις του μέλλοντος» επισήμανε σε ειδική εκδήλωση, την οποία παρακολούθησε το BHMAgazino, ο Λόρενς βαν ντεν Ακερ, αντιπρόεδρος και επικεφαλής σχεδιασμού της Renault (φωτογραφία κάτω), προσθέτοντας: «Σήμερα το ηλεκτρικό, αυτόνομο EZ-GΟ εξερευνά τον πιθανό θετικό αντίκτυπο των κοινής χρήσης οχημάτων από διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων τα επόμενα χρόνια».
Στην ενδιαφέρουσα εισήγησή του ο ολλανδός σχεδιαστής έδωσε απαντήσεις σε όλα όσα αφορούν το μηδενικών ρύπων EZ-GO: «Mε ρωτούν ποιος θα είναι ο ρόλος του design στα οχήματα που θα εκτελούν υπηρεσίες μετακινήσεων μέσα στις πόλεις χωρίς οδηγό. Δείτε το EZ-GO: μπορεί να φιλοξενήσει 4-6 άτομα σε άνετες θέσεις σχήματος U και κινείται με αστικές ταχύτητες, άρα δεν απαιτείται η χρήση ζωνών ασφαλείας, όπως συμβαίνει και στα αστικά λεωφορεία. Αυτονόητα ασφαλές, Renault γαρ, είναι αισθητικά ελκυστικό και ταυτόχρονα χρηστικό χάρη στη διαφάνεια που επιτρέπει στους επιβάτες του να παρακολουθούν ό,τι συμβαίνει γύρω τους –και να το φωτογραφίζουν στην περίπτωση μιας τουριστικής περιήγησης. Η δε πρόσβαση στο εσωτερικό του μέσω του ανοιγόμενου μπροστινού μέρους και της ράμπας εισόδου δημιουργεί νέα δεδομένα για κατηγορίες χρηστών με ειδικές απαιτήσεις –μητέρες με μικρά παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με κινητικά προβλήματα: όλοι μπορούν να μπουν και να βγουν με τον ίδιο τρόπο, κάτι πολύ σημαντικό για την ψυχολογία τους. Ακόμη και το σύστημα Lidar, με κάμερες και αισθητήρες ψηλά, στο πίσω μέρος της οροφής, εντάσσεται απόλυτα στο design του οχήματος επιτελώντας άψογα τον ρόλο του: «βλέπει» τις τέσσερις γωνίες και πέρα από αυτές, εξασφαλίζοντας αυτόνομες μετακινήσεις με τη μέγιστη ασφάλεια».
Το EZ-GΟ θα μετακινεί τους επιβάτες του από το σημείο A στο σημείο B με τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που οι ίδιοι θα έχουν προεπιλέξει, αφού το καλέσουν μέσω του κινητού τηλεφώνου τους. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη WiFi σύνδεση που διαθέτει, ενώ χάρη στην ηλεκτροκίνηση δεν θα διέπεται από περιορισμούς στην κυκλοφορία στα κέντρα των πόλεων. Στην εύλογη απορία μας αν έχει ήδη χρησιμοποιηθεί κάπου, ο Βαν ντεν Ακερ υπογράμμισε πως το EZ-GO κυκλοφόρησε δοκιμαστικά στους δρόμους της Βαρκελώνης, όπου οι άνθρωποι το υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό, αναφέροντας ότι μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους μέσα σε αυτό. Παραφράζοντας δε τη γνωστή φράση, ο «εποχούμενος Ολλανδός» τόνισε πως «τo EZ-GO αποτελεί ένα μικρό βήμα για την ανθρωπότητα και ένα μεγάλο για την ίδια τη Renault».
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 23 Μαρτίου 2018.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ