Ο άνεμος αλλαγής που φυσάει στην γκάμα των μοντέλων X της βαυαρικής φίρμας δεν φέρνει απλώς μαζί του νέα αυτοκίνητα όπως η X2 ή η επικείμενη –και μεγαλύτερη όλων –X7, αλλά ανανεώνει στο πέρασμά του ακόμα και τις πιο «ειδικές» εκδόσεις, όπως η X4, την οποία γνωρίσαμε από κοντά την περασμένη Τρίτη στην έκθεση αυτοκινήτου της ελβετικής πόλης.
Βασισμένη στην πρόσφατα ανανεωμένη X3, η δεύτερη γενιά της X4 επενδύει σταθερά στην coupé σχεδίαση επιχειρώντας αυτή τη φορά να προσθέσει κάποια στοιχεία πρακτικότητας στο τελικό αποτέλεσμα. Θεωρήστε δεδομένα τα κοινά αισθητικά στοιχεία με την X3 στο μπροστινό μέρος, όπου η γρίλια στη μάσκα, τα LED φώτα και ο προφυλακτήρας δείχνουν πανομοιότυπα. Κοιτώντας το προφίλ της θα παρατηρήσετε την εύλογη αλλαγή των γραμμών και τον τρόπο που η οροφή «σβήνει» στην πόρτα του χώρου αποσκευών με τα στενότερα –διαιρούμενα –πίσω LED φώτα και την πινακίδα κυκλοφορίας τοποθετημένη χαμηλότερα, ανάμεσα στις δύο απολήξεις των εξατμίσεων.
Το αυτοκίνητο δείχνει και είναι πλέον μακρύτερο, με τα 8,1 εκατοστά του επιπλέον μήκους να έρχονται σε αντίθεση με το ελαφρώς μειωμένο ύψος του –σπονδή στον χαρακτήρα της X4, η οποία αισθητικά είναι πιο «λεία» από κάθε άλλη BMW X. Ταυτόχρονα πάντως είναι και περισσότερο λειτουργική, με μεγαλύτερο κατά 5,4 εκατοστά μεταξόνιο, σχεδόν 3 εκατοστά επιπλέον χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών και όγκο στον χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από 525 έως 1.430 λίτρα –30 περισσότερα από ό,τι σήμερα. Ο θάλαμος επιβατών διατηρεί τα γνώριμα premium χαρακτηριστικά του υπερτονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της X4, τον οποίο πέραν όλων των άλλων εξυπηρετούν και τα νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα.
Στην ίδια κατεύθυνση, οι εκδόσεις xLine, M Sport X και M Sport διευρύνουν τις δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ για πρώτη φορά σε μια X4 o οδηγός της μπορεί να επιλέξει στοιχεία από τη σειρά BMW Individual. Πέρα από τις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, με τρεις κινητήρες βενζίνης και τέσσερις diesel απόδοσης 184-360 ίππων, το σύστημα τετρακίνησης xDrive και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, οι Βαυαροί μιλούν ξανά και ξανά για τη σημασία της μείωσης του βάρους της –έως 50 κιλά συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο –και τη βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, την οποία ασφαλώς μένει να διαπιστώσουμε οδηγώντας την X4.
Για να την εξασφαλίσουν, περιλαμβάνουν στον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου συστήματα όπως τα Variable Sport Steering (σπορ σύστημα διεύθυνσης) και Performance Control (για τον έλεγχο των επιδόσεων), προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive M αλλά και διαφορικό και φρένα M Sport.
Υπάρχουν επίσης δύο εκδόσεις με την υπογραφή της M Performance και τα διακριτικά M40i (εξακύλινδρος κινητήρας βενζίνης 2.998 κ.εκ., 360 ίππων) και M40d (εξακύλινδρος κινητήρας diesel, 2.993 κ.εκ. 326 ίππων), ως απάντηση στον υπόλοιπο γερμανικό ανταγωνισμό της κατηγορίας. l

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ