Παράπλευρες απώλειες είχε όπως όλα δείχνουν το σκάνδαλο παραποίησης εκπομπών ρύπων πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τον μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης, καθώς η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων και δη βενζινοκίνητων φαίνεται πως οδηγεί στην αύξηση των εκλυόμενων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με την JATO Dynamics, η στροφή που παρουσιάζουν οι αγοραστικές συνήθειες των ευρωπαίων καταναλωτών προς όφελος των βενζινοκίνητων οχημάτων προκάλεσε την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα κάτι που είχε να συμβεί τουλάχιστον 10 χρόνια.
Αν και η αύξηση που παρουσιάζεται είναι της τάξης του 0,3%, αποκαλύπτει μια τάση η οποία μάλιστα αναμένεται να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια μετά και τη δεδηλωμένη πρόθεση αρκετών ευρωπαϊκών πόλεων να απαγορεύσουν την κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων εντός των ορίων της δικαιοδοσίας τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο το 2016 οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων στη γηραιά ήπειρο παρουσίασε αύξηση της τάξης του 11%.
Αντιστοίχως, το 2017 ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των πετρελαιοκίνητων που διατέθηκαν εντός των ευρωπαϊκών συνόρων ήταν 117,9 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ενώ εκείνος των βενζινοκίνητων οχημάτων 123,4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.