Η απήχηση των κλασικών οικογενειακών μοντέλων δοκιμάζεται όλο και περισσότερο. Αφενός η διαρκής επιθυμία του παλαιού κοινού τους για downsizing, αφετέρου η πληθώρα των κάθε είδους SUV που κερδίζουν ραγδαία τις εντυπώσεις και τις πωλήσεις, συνθλίβουν εμπορικά μοντέλα σαν το παλαιότερο Peugeot 508, και όχι μόνο. Χρησιμοποιώ τον όρο «παλαιότερο» διότι το νέο 508 που θα παρουσιαστεί στο περίπτερο της γαλλικής εταιρείας από μεθαύριο Τρίτη 6 Μαρτίου στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης είναι ένα «άλλο» αυτοκίνητο.
«Το πίσω τμήμα ήταν το πιο περίπλοκο σχεδιαστικά, καθώς η κεκλιμένη οροφή είναι καθοριστική για την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Αυτό μας οδήγησε σε ένα επίτευγμα στη συγκόλληση των μερών μεταξύ τους, κάτι που παρατηρείται ιδιαίτερα στα πίσω φτερά. Δεν το είχαμε κάνει ποτέ πριν. Πρόκειται για τεχνική που χρησιμοποιείται γενικά μόνο σε σπορ αυτοκίνητα» υπογραμμίζει ο Πιερ-Πολ Ματέι, επικεφαλής σχεδίασης του 508, υπερτονίζοντας τις διαφορές του σε σχέση με το παρελθόν.
«Ουσιαστικά ξαναγράψαμε τους κανόνες σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας «D». Για να επιτύχουμε τις επιθυμητές αναλογίες, εφόσον το μήκος μειώθηκε κατά 8 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, μετακινήσαμε προς τα πίσω τη βάση του παρμπρίζ ώστε να δώσουμε μεγαλύτερο μήκος στο καπό. Στη συνέχεια υιοθετήσαμε πόρτες χωρίς πλαίσιο, που μας επέτρεψαν να έχουμε ένα μοντέλο πολύ πιο χαμηλό από τους περισσότερους ανταγωνιστές μας. Το αυτοκίνητο είναι πλέον 6 εκατοστά χαμηλότερο από τον προκάτοχό του. Ετσι, το αμάξωμα δείχνει ιδιαίτερα φαρδύ, παρότι το πλάτος του κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Καθώς το 508 έπρεπε να είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, σχεδιάσαμε στενότερο το εμπρός από το πίσω μέρος, αντίθετα με την εντύπωση που δίνει. Αυτό αποτελεί ένα από τα μυστικά της εμφάνισης του νέου 508» πριγράφει ο γάλλος σχεδιαστής.
Η υπερβατική ερμηνεία των λόγων του παραπέμπει στα κλασικά 504 και 504 coupé, ενώ η εμφάνισή του δεν έχει σχέση με συμβατικότερες προτάσεις, όπως για παράδειγμα το Ford Mondeo ή το Audi A4. Η αναφορά του τελευταίου, λόγω ασφαλώς της premium καταγωγής του, είναι σκόπιμη, καθώς η Peugeot έχει σαφώς διαφορετική κατεύθυνση σε σχέση με το παρελθόν της. Την αποκάλυψε αρχικά με το οδηγοκεντρικό 308 και την απέδειξε στη συνέχεια με τα 3008 και 5008, άρα το μήκος των 4,75 μέτρων, τα 487 λίτρα του χώρου αποσκευών και κυρίως η αισθητική του i-Cockpit με το μικρό τιμόνι και τη μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών εξυπηρετούν αυτή τη στόχευση. Από την άλλη πλευρά, οι Γάλλοι γνωρίζουν ότι ταυτόχρονα με τον αυτονόητο ανταγωνισμό ο μεγαλύτερος αντίπαλος του 508 θα είναι τα δικά τους SUV, γι’ αυτό και αναδεικνύουν τα στοιχεία διαφοροποίησης, όπως το ειδικό set-up της ανάρτησης, ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα, το νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων και μία γκάμα μηχανικών συνόλων που περιλαμβάνει μοτέρ βενζίνης 1,6 λίτρων, απόδοσης 180 και 225 ίππων, και diesel 1,5 λίτρων ισχύος 130 ίππων και 2,0 λίτρων με απόδοση 160 και 180 ίππους.
Η εμπορική πορεία του μοντέλου στη διεθνή αγορά αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην Ελλάδα θα βρίσκεται τον Ιανουάριο του 2019.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ