Ολοκληρώθηκε και η τελευταία «ουρά» στα έργα του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών.
Ο λεγόμενος Υπερ-κόμβος του Ρίου, ένα πολύπλοκο από τεχνικής άποψης έργο, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ανοίγοντας την πόρτα και στην αντίστοιχη προσαρμογή των διοδίων τελών. Για το 2018, συνυπολογίζοντας την ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, το κόστος της διαδρομής από την Ελευσίνα έως την Πάτρα για ένα ΙΧ ανέρχεται σε 11,60 ευρώ, κατά 0,20 ευρώ αυξημένο σε σχέση με το 2017.
Η πολυπλοκότητα του Κόμβου Ρίου αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι εξυπηρετεί οκτώ διαφορετικές κατευθύνσεις, ενώνοντας την Πελοπόννησο με την Ήπειρο μέσω της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου. Οδηγεί επίσης στη Δυτική Πελοπόννησο προς Πύργο και Αμαλιάδα, ενώ αποτελεί και την «πύλη» του τρίτου μεγαλύτερου αστικού κέντρου της χώρας, της Πάτρας. Στο σημείο διασταυρώνονται, επίσης, ο αυτοκινητόδρομος με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, ενώ ο κόμβος θα ενσωματώσει και την Παλαιά Εθνική Οδό, μεγάλο τμήμα της οποίας έχει ανακατασκευαστεί.
Εξυπηρετεί ακόμη την πρόσβαση από και προς τα περίχωρα και τα παραθεριστικά κέντρα ανατολικά της Πάτρας, καθώς επίσης παρέχει πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου και το Πανεπιστήμιο Πατρών. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ολυμπίας Οδού, που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, «οι εργασίες ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου».
Το έργο που περιλαμβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες εισόδου-εξόδου, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί κατ’ ελάχιστο 20.000 οχήματα καθημερινά.
Τα νέα διόδια
Η τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων, βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου 2017, τίθεται σε εφαρμογή από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 7 προς Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018. Είναι της τάξης των 0,10 ευρώ και αφορά κυρίως στις κατηγορίες μεγάλων οχημάτων, δηλαδή οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20 μ. και οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ.
Σημειώνεται πως κάθε χρόνο η τιμαριθμική αναπροσαρμογή γίνεται στο τέλος του έτους, αλλά ειδικά φέτος πραγματοποιείται με δίμηνη καθυστέρηση προκειμένου να ενσωματώσει και την ολοκλήρωση των εργασιών στον Κόμβο Ρίου.