Ανοιχτός σε ένα άνευ προκαταλήψεων διάλογο με τους εφοπλιστές δήλωσε από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής μιλώντας για το αίτημα να έρθουν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία και σημείωσε επίσης πρωτοβουλίες που έχει πάρει προς διευκόλυνση το Υπουργείο όπως η απόκτηση πλοίων με leasing, για να υψώνουν ελληνική σημαία.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στις νέες ακτοπλοϊκές γραμμές που δρομολογήθηκαν σε Ιόνιο και Αιγαίο, καθώς και στη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την υλοποίηση του μεταφορικού ισοδυνάμου, με εντολή του πρωθυπουργού, με στόχο τη στήριξη των νησιών και τον περιορισμό του αποκλεισμού τους από την ηπειρωτική χώρα.
Ακόμη εξέφρασε την πεποίθηση ότι το μεταφορικό ισοδύναμο θα υλοποιηθεί μέσα στο 2018.
Επιπροσθέτως έκανε λόγο για επιτυχή αντιμετώπιση της κρίσης στις ναυλαγορές, από το μοντέλο λειτουργίας των ελληνικών εφοπλιστικών επιχειρήσεων, εν μέσω κλίματος στήριξης της Ποντοπόρου Ναυτιλίας από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας, ειδικά στα θέματα ανταγωνισμού. Αναφέρθηκε στην γοργή ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και στην νέα προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων που εγκαινιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.
Όπως είπε, «η ναυτοσύνη των Ελλήνων και ο εφοπλισμός σε συνεργασία με το Υπουργείο μπορούν να φέρουν στην Ελλάδα σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη».
Επιπλέον σημείωσε την ισχυρή παρουσία της Ελλάδας σε όλα τα παγκόσμια ναυτιλιακά φόρα και στην επανεκλογή στην πρώτη κατηγορία του Συμβουλίου του ΙΜΟ και μάλιστα στην 5η θέση μεταξύ 10 υποψηφίων.
Σε ότι αφορά την εκπαίδευση ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβαν μια εκπαίδευση υπό κατάρρευση. «Σημάναμε συναγερμό για να αποκαταστήσουμε τις καταργημένες θέσεις καθηγητών, εντάξαμε στα περιφερειακά προγράμματα 10 εκατομμύρια ευρώ για τον εξοπλισμό των Σχολών, αποκαταστήσαμε τη σίτιση σε όλες τις σχολές, συνεργαστήκαμε με την ΕΕΕ και το ΝΕΕ για να επισκευάσουμε τις κτιριακές εγκαταστάσεις στις ΑΕΝ και συνεργαζόμαστε με το Ίδρυμα Ευγενίδου για την αναμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών. Τις προσεχείς ημέρες καταθέτουμε τροπολογία για τη σύσταση 100 νέων, μονίμων θέσεων εκπαιδευτικών σε ΚΕΣΕΝ και ΑΕΝ», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και πρόσθεσε ότι άνοιξε ο διάλογος για την αναβάθμιση των σπουδών στα Ναυτικά Λύκεια και για την επαγγελματική εξέλιξη των αποφοίτων τους.
Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε τις προσπάθειες που έχουν για να είναι ανταγωνιστικές οι ελληνικές μαρίνες. Τέλος κατήγγειλε την «αιμορραγία» που υφίσταται η Ελλάδα χάνοντας στο εξωτερικό τα νέα της παιδιά και κάλεσε τους νέους να προχωρήσουν με θέληση και πείσμα στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και του μέλλοντός τους. Η συμβουλή μου προς τους νέους είναι «αρνηθείτε την παραίτηση μπροστά στις δυσκολίες», κατέληξε ο κ. Κουρουμπλής.
Εν τω μεταξύ «η ελληνική Ναυτιλία ως διπλωματική και γεωπολιτική πηγή δύναμης» ήταν το θέμα της συζήτησης στο 3ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών με τη συμμετοχή του Θανάση Μαρτίνου, managing Director, Eastern Mediterranean Maritime Limited, του Αντώνη Παπαδημητρίου Προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, της Camille Egloff Senior Partner& Managing Director, The Boston Consulting, του Ανδρέα Χατζηγιάννη προέδρου της Ένωσης Κυπρίων Εφοπλιστών και του Γιώργου Προκοπίου, Chairman, Dynagas LNG Partners. Τη συζήτηση συντόνισε ο καθηγητής Κώστας Γραμμένος, Cass Business School.
Ο κ. Μαρτίνος αναφέρθηκε στη γεωπολιτική σημασία της ελληνικής ναυτιλίας, ξεκινώντας με μια ιστορική αναδρομή από τον 7ο αιώνα π.Χ με τους Μεγαρείς, φτάνοντας μέχρι τις μέρες μας. Επεσήμανε πόσο σημαντικός υπήρξε ο ρόλος των ελληνικών πλοίων σε κρίσιμες ιστορικές περιόδους για την Ελλάδα και την Ευρώπη, η οποία σταθερά αποκομίζει τεράστια οφέλη από την ελληνική ναυτιλία.
Ο κ. Προκοπίου αναφέρθηκε στη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας και στην τεράστια σημασία της για την ελληνική Οικονομία. Επεσήμανε ότι η παγκοσμιοποίηση είναι συνώνυμη της ναυτιλίας και εξήγησε πώς η ελληνική ναυτιλία γίνεται ο καλύτερος πρεσβευτής της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο. «Η θάλασσα ενώνει τον κόσμο από τα αρχαία χρόνια και οι Έλληνες είχαν πάντοτε πρωταγωνιστικό ρόλο στη θάλασσα» είπε. Χαρακτήρισε τις θαλάσσιες μεταφορές θεμέλιο λίθο της δημιουργίας του κόσμου και επεσήμανε ότι ελληνική ναυτιλία κατέχει το 25% των τάνκερ παγκοσμίως.
O κ. Παπαδημητρίου παρουσίασε και ανέλυσε τα στοιχεία που αφορούν την παγκόσμια ναυτιλία. Επεσήμανε ότι το 90% του όγκου του διεθνούς εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, τονίζοντας πόσο σημαντική είναι η συμβολή του ελληνικού εφοπλισμού.
Η Camila Egloff υπογράμμισε ότι το 17% του παγκόσμιου στόλου ανήκει σε Έλληνες, λέγοντας ότι το στοιχείο αυτό αποδεικνύει τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας. Παράλληλα, σημείωσε ότι η ανάπτυξή της είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ελληνική οικονομία καθώς η επίπτωση της σε αυτή φτάνει το 7%. Αναφέρθηκε επίσης στη ραγδαία ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά που αύξησε κατακόρυφα τις εξαγωγές λέγοντας ότι το 2008 δεν είχε μια θέση στα 100 πρώτα λιμάνια αλλά σήμερα βρίσκεται στην 38η θέση. «Οι ελληνικές ναυτιλιακές πρέπει να κοιτάξουν στο μέλλον, στην ανάπτυξη ψηφιακών λύσεων, έτσι θα ανταπεξέλθουν στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και θα συνεχίσουν να ανθούν» σημείωσε.
Ο κ. Χατζηγιάννης μίλησε για την κοινωνική διάσταση της ναυτιλίας λέγοντας ότι πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία. Παράλληλα ανέφερε ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν προσανατολισμό στον τομέα της ναυτιλίας.