Μετά τον περσινό «αιφνιδιασμό» των τηλεοπτικών σταθμών από την επιτυχία του «Survivor» στον ΣΚΑΪ, τα επιτελεία των καναλιών άρχισαν από νωρίς τις συσκέψεις ώστε την επόμενη σεζόν να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τον «εχθρό». Η σεζόν ήρθε και βρήκε τα προγράμματα των καναλιών γεμάτα με σειρές μυθοπλασίας, τηλεπαιχνίδια, παλιάς κοπής μεν, για όλα τα γούστα δε, shows μουσικά, μαγειρικά αλλά και μόδας, καθώς και ριάλιτι επιβίωσης. Ολα φάνταζαν φυσιολογικά και σε έναν βαθμό επιτυχημένα μέχρι τα Χριστούγεννα.
Με τη νέα χρονιά ο προγραμματισμός των καναλιών επανασχεδιάστηκε και τα προγράμματα που πέρασαν το πρώτο τεστ και κρίθηκαν ικανά να αντιμετωπίσουν το βαρύ όπλο του Φαλήρου πήραν θέση μάχης. Η πρεμιέρα του δεύτερου κύκλου του «Survivor», στις 21 Ιανουαρίου 2018, ήρθε να επιβεβαιώσει τον μύθο που είχε χτίσει το τηλεπαιχνίδι, καθώς το συγκεκριμένο πρώτο επεισόδιο κατέκτησε την πρώτη θέση των είκοσι προγραμμάτων με την υψηλότερη τηλεθέαση στους πίνακες της Nielsen για το διάστημα 1/9/2017 έως 25/2/2018, με ποσοστό 45,7% στο σύνολο και 56,5% στο δυναμικό κοινό. Μπορεί η μέχρι τώρα πορεία του στους πίνακες τηλεθέασης να μην κάνει την περσινή «κούρσα», ωστόσο τις ημέρες προβολής του τερματίζει πρώτο, με τα ποσοστά στο σύνολο του κοινού να κυμαίνονται γύρω στο 30%.
Στο ύψος των περιστάσεων στάθηκαν οι σειρές του Alpha οι οποίες κατάφεραν να κρατήσουν τα ποσοστά τους και να μη λαβωθούν από τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, στην 12η θέση του top 20 βρίσκεται το «Τατουάζ» (13/12/2017) με ποσοστό 28,1%, στη 16η θέση το «Ελα στη θέση μου» (15/1/2018) με 29,7% και στη 18η θέση το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» (3/11/2017) με 25,8%. Ανάμεσα στα κανάλια που αποφάσισαν να ακολουθήσουν το σκεπτικό του ΣΚΑΪ και να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμά τους ένα παιχνίδι επιβίωσης ήταν ο ΑΝΤ1 με το «Nomads», το οποίο, παρ’ όλο που δεν είχε την ίδια τύχη με το «Survivor», κατάφερε να έχει μια θέση στην εικοσάδα –συγκεκριμένα την 8η. Στο επεισόδιο που προβλήθηκε στις 6/10/2017 συγκέντρωσε ποσοστό 33,7%.
Ψηλά στον πίνακα τηλεθέασης βρίσκονται και οι αθλητικές διοργανώσεις, καθώς οκτώ από τις είκοσι θέσεις καταλαμβάνουν οι αγώνες της Εθνικής Ελλάδος για το Παγκόσμιο Κύπελλο και το Eurobasket και δύο αγώνες Champions League. Περίοπτη θέση είχε και η ψυχαγωγική εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου, που εφέτος μετακόμισε στον ΣΚΑΪ. Η εκπομπή με καλεσμένη τη λαϊκή τραγουδίστρια Πάολα (10/2/2018) σημείωσε ποσοστό 36,5% και έδωσε και την 6η θέση της εικοσάδας στο κανάλι του Φαλήρου.
Στην 10η θέση βρέθηκε το μουσικό τηλεπαιχνίδι «The voice of Greece» (16/11/2017), το οποίο σημείωσε τηλεθέαση 34,8%, ενώ στην προτελευταία θέση βρίσκεται η Βίκυ Χατζηβασιλείου με το δακρύβρεχτο «Πακέτο» της, το οποίο σημείωσε στις 8/11/2017 ποσοστό τηλεθέασης 27%. Από την εικοσάδα τής –μέχρι στιγμής –σεζόν απουσιάζει η ενημέρωση, τα ποσοστά της οποίας δεν κυμαίνονται σε τόσο υψηλά επίπεδα όσο αυτά της ψυχαγωγίας, με μοναδική εξαίρεση την έκτακτη εκπομπή του ΣΚΑΪ για το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία που έγινε την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στην πλατεία Συντάγματος και σημείωσε ποσοστό 38%, φτάνοντας στην 9η θέση.
Η τηλεοπτική σεζόν που διανύουμε θεωρείται ως μια από τις πιο απρόβλεπτες των τελευταίων ετών. Οι ανακατατάξεις πολλές εξαιτίας του ανταγωνισμού, ο οποίος αποδείχθηκε ιδιαίτερα σκληρός, μην αφήνοντας και πολλά περιθώρια στα επιτελεία των καναλιών, τα οποία είτε άλλαζαν συνέχεια των προγραμματισμό τους είτε «έκοβαν» με συνοπτικές διαδικασίας ακόμα και πολυδιαφημισμένα προγράμματα. Αν και η σεζόν δεν έχει τελειώσει ακόμα, ο ΣΚΑΪ φαίνεται ότι αναδεικνύεται νικητής αφού 11 από τα 20 προγράμματα με τις μέχρι στιγμής υψηλότερες τηλεθεάσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, ανήκουν στο πρόγραμμά του, με τον όχι και τόσο δυναμικό δεύτερο κύκλο του «Survivor» να κόβει το νήμα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ