Η εταιρεία παραγωγής και εμπορίας γυναικείων ρούχων B&F με τα σήματα BSB και Lenny θα είναι η επόμενη ελληνική επιχείρηση που θα αναζητήσει κεφάλαια από την οργανωμένη αγορά ομολόγων του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Ηδη ο φάκελος έχει υποβληθεί και αναμένεται η έγκρισή του από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Εχουν προηγηθεί οι εκδόσεις των MLS, Housemarket (IKEA), ΟΠΑΠ, Sunlight, Μυτιληναίος και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Ολες οι εκδόσεις είχαν στεφθεί με επιτυχία καθώς τα επιτόκια των ομολογιακών εκδόσεων κυμαίνονταν μεταξύ 3%-5%, πολύ υψηλότερα από τις αποδόσεις των τραπεζικών καταθέσεων. Παράλληλα, και οι εκδότριες εταιρείες είχαν την ευκαιρία να δανειστούν και να στηρίξουν την ανάπτυξή τους με επιτόκια αισθητά χαμηλότερα σε σχέση με τα επιτόκια των τραπεζών.
Στο εξωτερικό
Η εταιρεία B&F δραστηριοποιείται στο γυναικείο ρούχο, μια δύσκολη και ανταγωνιστική αγορά με αντιπάλους πολυεθνικούς κολοσσούς. Παράλληλα, ο κλάδος της ένδυσης έχει πληγεί από τη μείωση της κατανάλωσης στα χρόνια της κρίσης και έχει απολέσει σχεδόν το 50% του τζίρου του από το 2009.
«Το μειονέκτημα της χώρας καταφέραμε να το κάνουμε πλεονέκτημα» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Γιώργος Μπιθαράς, γενικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών του ομίλου, και εξηγεί: «Προσαρμοστήκαμε στις νέες απαιτήσεις και κατορθώσαμε να ενισχύσουμε τα μερίδια αγοράς. Παράλληλα, δώσαμε βάρος στην ανάπτυξη του δικτύου μας στο εξωτερικό, ώστε να αναπληρώσουμε τις απώλειες από την εγχώρια αγορά».
Το δίκτυο
Σήμερα το δίκτυο της B&F αριθμεί 142 καταστήματα. Τα 98 στην Ελλάδα και τα 44 στο εξωτερικό, σε 19 χώρες. Στην Ελλάδα τα 56 καταστήματα είναι εταιρικά και τα 42 λειτουργούν με τη μέθοδο του franchising. Στο εξωτερικό τα 21 είναι εταιρικά, όλα στη Ρουμανία –και τα υπόλοιπα 23 είναι franchising σε Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία, Κύπρο κ.α.
To 25% των εσόδων της B&F προέρχεται από το εξωτερικό και μακροπρόθεσμος στόχος της διοίκησης είναι το ποσοστό αυτό την επόμενη πενταετία να προσεγγίσει ή και να ξεπεράσει το 40%.
Το 2016 ο τζίρος της B&F ανήλθε στα 63,3 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% σε σχέση με το 2015. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,5%, και τα κέρδη προ φόρων έφθασαν τα 7,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 58,9% σε σχέση με το 2015. Για τη χρήση του 2017, οι εκτιμήσεις της διοίκησης είναι πως ο τζίρος θα ενισχυθεί κοντά στα 70 εκατ. ευρώ.
Στοχευμένη επέκταση
Η εταιρεία θα επιδιώξει την άντληση περίπου 25 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό κοινό. Σε περίπτωση επιτυχούς κάλυψης της έκδοσης το 60% των εσόδων θα αξιοποιηθεί για την περαιτέρω μείωση του τραπεζικού δανεισμού, που σήμερα ανέρχεται στα 34 εκατ. ευρώ, και τα υπόλοιπα για τη στοχευμένη επέκταση – ανακαίνιση του δικτύου μέσα από ένα τριετές επενδυτικό πλάνο.
Η εταιρεία ένδυσης BSB ιδρύθηκε το 1980 από τον Βασίλη και τη Σοφία Μπιθαρά. Η δεύτερη εταιρεία του ομίλου, η Lynne, εξαγοράστηκε το 2006 και τα προϊόντα της είναι άμεσα ανταγωνιστικά στην BSB.
Ο όμιλος B&F (Μπιθαράς & Family) απασχολεί 600 άτομα προσωπικό και διατηρεί τον σχεδιασμό των συλλογών του 100% στην Ελλάδα, ενώ παράγει σε προμηθευτές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ