Υπάρχουν παραδείγματα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα παραμείνουν αξεπέραστα. Η Jeep, για παράδειγμα, έδωσε το όνομά της σε μια ολόκληρη κατηγορία οχημάτων, ενώ η Toyota ταυτίστηκε με την υβριδική τεχνολογία σε τέτοιο βαθμό, που η τελευταία απέκτησε ουσιαστικό νόημα μέσα από τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας. Καθεμία από τις υβριδικές εκδόσεις τους διαδραματίζει ξεχωριστό ρόλο και αξιολογείται διαφορετικά με βάση το μέγεθος και την τιμή πώλησης.
Υπάρχουν, για παράδειγμα, τουλάχιστον δύο τρόποι θεώρησης της υβριδικής έκδοσης του πεντάθυρου Auris: ο πρώτος αφορά την ισχύ και τις επιδόσεις του σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και ο δεύτερος την τεχνολογία που υιοθετεί σε σχέση με εκείνες.
Προφανώς ο ένας σχετίζεται με τον άλλον καθώς έχει διατηρηθεί ο συνδυασμός του βενζινοκινητήρα των 1,8 λίτρων με τον ηλεκτροκινητήρα των 60 kW, που συνδυαστικά αποδίδουν 136 ίππους και εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις, τη χαμηλότερη μέση κατανάλωση από όλα τα Auris –3,5 λίτρα/100 χλμ. -, αλλά και τις μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μόλις 79 γρ./χλμ. ανάμεσα σε αυτά.
Ταυτόχρονα οι τρεις διαθέσιμες επιλογές κίνησης –EV, ECO και POWER Mode – διαφοροποιούν τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου ανάλογα με το ζητούμενο εντός και εκτός πόλης και σε συνδυασμό με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων σου επιτρέπουν να κινηθείς από εντελώς αθόρυβα και ηλεκτρικά για λίγα χιλιόμετρα μέχρι σβέλτα, «πληρώνοντας» στη δεύτερη περίπτωση το τίμημα του αυξημένου θορύβου που επιβάλλουν όλα τα αυτόματα κιβώτια CVTόταν ο κινητήρας λειτουργεί στις υψηλότερες στροφές. Παρά ταύτα και σε σχέση με άλλα υβριδικά μοντέλα, το φαινόμενο στο Auris μετριάζεται από την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι ιάπωνες μηχανικοί στον τομέα της ηχομόνωσης.
Ενα ακόμη πεδίο στο οποίο η τελευταία γενιά του υβριδικού Auris εμφανίζει σαφή βελτίωση είναι αυτό της ποιότητας κύλισης. Υιοθετώντας διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, το Auris μεταμορφώνεται στον δρόμο παρέχοντας περισσότερη σιγουριά ακόμη και σε στιγμές οδηγικής υπερβολής, παρά το αυξημένο βάρος των 1.310 κιλών του, λόγω της ύπαρξης των μπαταριών στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Ωστόσο, ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει στα 360 λίτρα –πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας -, ενώ και ο χώρος για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος δεν υστερεί σε σύγκριση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.
Σε ό,τι αφορά δε την αισθητική του θαλάμου επιβατών, είναι περισσότερο συγκρατημένη από μεταγενέστερα μοντέλα της Toyota, όπως για παράδειγμα το C-HR, αλλά αποδεκτή ακόμη και με όρους 2018, με τη μεγάλη οθόνη αφής να εκσυγχρονίζει το οπτικό αποτέλεσμα. Παράλληλα σημαντικό στοιχείο για την προστασία των επιβατών κάθε Auris, άρα και του υβριδικού, αποτελεί το σύστημα Toyota Safety Sense, με τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας που αποτρέπουν ή μετριάζουν τις επιπτώσεις μιας πιθανής σύγκρουσης, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη διατήρηση της μεταπωλητικής αξίας ενός αυτοκινήτου, που με τιμή εκκίνησης στα 19.550 ευρώ θεωρείται το ενδεδειγμένο μικρομεσαίο μοντέλο με το οποίο μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την πραγματική περιβαλλοντική αξία της υβριδικής τεχνολογίας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ