«Η A-Class αποτέλεσε έναν ισχυρό άνεμο αλλαγής για τη Mercedes-Benz. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς καταφέραμε να αναζωογονήσουμε ολόκληρη τη φίρμα» δηλώνει μπροστά σε περίπου 500 επίσημους προσκεκλημένους από ολόκληρο τον πλανήτη ο Dieter Zetsche, διευθύνων σύμβουλος της Daimler και ένας από τους πρωτεργάτες της επιτυχίας που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ενα πλατύ χαμόγελο σχηματίζεται κάτω από το παχύ μουστάκι του εξηντατετράχρονου Γερμανού. Το 2017 «έκλεισε» με τη Mercedes-Benz στην πρώτη θέση των πωλήσεων μεταξύ των premium κατασκευαστών, ενώ σχεδόν έναν μήνα μετά έχει την τύχη να υποδέχεται την τέταρτη κατά σειρά γενιά του δημοφιλέστερου μοντέλου της. Τη νέα A-Class.
Ενα συμπαγών διαστάσεων τετράτροχο που πραγματοποίησε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση τον Μάρτιο του 1997, θέτοντας ως προτεραιότητα την πρακτικότητα και φλερτάροντας χάριν της ημίψηλης αρχιτεκτονικής του με τον τίτλο του MPV, καλείται δύο δεκαετίες μετά να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της γερμανικής φίρμας σε σχεδόν όλα τα επίπεδα.
Η Α-Class δεν αλλάζει απλώς προσωπείο. Μετασχηματίζεται σε βάθος, αξιοποιώντας σύγχρονες κατασκευαστικές ή μη τεχνολογίες. Μόνο τυχαίο δεν είναι λοιπόν πως η Mercedes-Benz επέλεξε εκείνη, αντί κάποιου μεγαλύτερου και εξ ορισμού πολυτελέστερου μοντέλου, για να ενσωματώσει το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επέλεξε εκείνη και όχι ένα φαντεζί SUV για να ξεδιπλώσει την γκάμα των νέων τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης και diesel.
Στα χρόνια της ωριμότητας
Ολοι συμφωνούν πως το παρουσιαστικό της νέας A-Class υιοθετεί έναν πιο «εύπεπτο» σχεδιαστικό κώδικα, μια διαφορετική λογική, η οποία προδίδει την ωριμότητα με την οποία οι Γερμανοί θέλησαν να προικίσουν ένα αυτοκίνητο που στο πρόσφατο παρελθόν ξεχώρισε για τις αιχμηρές, σχεδόν προκλητικές γραμμές του σχεδιασμού του.
Το ρύγχος παρ’ όλα αυτά παραμένει προτεταμένο, με το περίφημο άστρο (σύμβολο καινοτομίας, ποιότητας και αξιοπιστίας) στο μέσον του. Οι προβολείς κοιτούν με αυτοπεποίθηση την άσφαλτο, την ίδια στιγμή που τα πίσω φωτιστικά σώματα βάζουν τη δική τους φωτεινή υπογραφή.
Η αύξηση στο συνολικό μήκος του αμαξώματος κατά 12,7 εκατοστά δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη, συμπαρασύροντας τον χώρο που αντιστοιχεί σε επιβάτες και αποσκευές. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα λοιπόν ο χώρος αποσκευών ξεκινά πλέον από τα 370 λίτρα, μέγεθος που θεωρείται πλήρως αξιοποιήσιμο χάρη στο σημαντικά μεγαλύτερο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.
Ψηφιακός κόσμος
Παρουσία δύο ψηφιακών πάνελ, το μέγεθος των οποίων διαφοροποιείται ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού φθάνοντας «αθροιστικά» έως και τις 20,5 ίντσες, η συζήτηση πολύ σύντομα επιστρέφει στο περίφημο Mercedes-Benz User Experience. Το σύστημα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και υποστήριξης που αναλαμβάνει τη διασύνδεση οδηγού, οχήματος και περιβάλλοντος.
O διαισθητικός χειρισμός, ο οποίος επιτυγχάνεται είτε μέσω επιφανειών αφής είτε μέσω μη τυποποιημένων φωνητικών εντολών, είναι ένα μόνο από τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του.
Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει φυσικά ο προσωπικός βοηθός κινητικότητας, ανάλογος εκείνων που ενσωματώνουν στις συσκευές τους τεχνολογικοί κολοσσοί, ο οποίος τίθεται σε λειτουργία από τη στιγμή που ο οδηγός ή οι επιβάτες τού απευθύνουν τον απαραίτητο χαιρετισμό (Hey Mercedes).
Σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας αναλαμβάνει να σας «καθοδηγήσει» το σύστημα πλοήγησης, ενσωματώνοντας τις υποδείξεις του στην εικόνα που καταγράφει η μπροστινή κάμερα του αυτοκινήτου.
Και όλα αυτά βέβαια υπό το άγρυπνο βλέμμα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που απλώνουν ένα πραγματικό δίχτυ προστασίας, κινούμενα τεχνολογικά στις «παρυφές» της αυτόνομης οδήγησης.
Ισχύς εν τη ενώσει
Στην αρχή της εμπορικής πορείας της, η νέα A-Class θα προσφέρεται με τρία νέα κινητήρια σύνολα. Αναλυτικότερα, η A 200 των 163 ίππων θα φιλοξενεί κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός της έναν τετρακύλινδρο, προφανώς υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.332 κ.εκ., ο οποίος έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Renault.
Ανάλογο είναι το παράδειγμα του μοναδικού, για την ώρα, πετρελαιοκινητήρα. Ο λόγος για το εκ βάθρων αναβαθμισμένο σύνολο των 1,5 λίτρων, το οποίο όχι μόνο αύξησε την απόδοσή του στους 116 ίππους και στα 260 Nm ροπής, περιορίζοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, αλλά υπόσχεται και βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Τέλος, για την κίνηση της A 250 φροντίζει ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης που στη συγκεκριμένη διαμόρφωση αποδίδει 224 ίππους και 350 Nm ροπής, διαθέτοντας μεταξύ άλλων σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής και κωνικού σχήματος θαλάμους καύσης.
Με εξαίρεση τον κινητήρα βενζίνης των 1.332 κ.εκ., όπου το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρεται προαιρετικά αντικαθιστώντας τη χειροκίνητη μονάδα των έξι σχέσεων, οι υπόλοιπες εκδόσεις της νέας A-Class διατίθενται με το επτατάχυτο DCT στον βασικό εξοπλισμό τους.
Η εμπορική πορεία του αυτοκινήτου στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσει τον προσεχή Μάιο.
Δαμάζοντας τον άνεμο
Η αεροδυναμική είναι ένα πεδίο στο οποίο η A-Class έχει διακριθεί και στο πρόσφατο παρελθόν. Η τέταρτη κατά σειρά γενιά του αυτοκινήτου θέτει εκ νέου τον πήχη στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks σημειώνοντας την κορυφαία επίδοση (0,25 cd). Για να επιτευχθεί αυτό πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες δοκιμές σε πραγματικό (αεροδυναμικό τούνελ) και ψηφιακό περιβάλλον, ενώ εξαντλήθηκαν και όλα τα τεχνολογικά μέσα, με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα των ενεργών αεροδυναμικών πτερυγίων που τοποθετούνται προαιρετικά στην κεντρική εισαγωγή αέρα του μπροστινού τμήματος.
Η πολυτέλεια της επιλογής
Οι επιλογές που προσφέρει η γκάμα της νέας A-Class στο ξεκίνημα της εμπορικής πορείας της στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περισσότερες από εκείνες που «υποστηρίζουν» οι τρεις διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης και diesel. Και αυτό γιατί προσφέρονται τρεις διαφορετικοί τύποι ανάρτησης – με κορυφαίο εκείνον που περιλαμβάνει τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ –, όπως και σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Μάλιστα, στις εκδόσεις με σύστημα τετρακίνησης όπως και στην A250 των 224 ίππων, μεταβάλλεται η διάταξη της πίσω ανάρτησης καθώς τη θέση του ημιάκαμπτου άξονα στους πίσω τροχούς παίρνουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι.
Εκ του ασφαλούς
Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής ενίσχυσε την ακαμψία του πλαισίου και την προστασία που είναι ικανό να προσφέρει σε περίπτωση πρόσκρουσης. Μάλιστα για τον σχεδιασμό του αμαξώματος και την περαιτέρω βελτίωση της παθητικής ασφάλειας αξιοποιήθηκαν δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από πραγματικά ατυχήματα. Αντιστοίχως η παρουσία του αλουμινίου σε επιφάνειες του αμαξώματος συνέβαλε στη διατήρηση του βάρους στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, αντισταθμίζοντας τη σημαντική αύξηση των διαστάσεων και την προσθήκη νέων εξοπλιστικών χαρακτηριστικών.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ