Η Mission E θεωρείται ορόσηµο για την ιστορία της Porsche. Ενα future classic αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στους επόμενους 24 μήνες –αν και η πρώτη του εμφάνιση πραγματοποιήθηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2015 –έχει ήδη εξασφαλίσει τη θέση του στο μουσείο της εταιρείας στη Στουτγάρδη.
Οι προσδοκίες για τις πωλήσεις της είναι τόσες που ανάγκασαν τον Ντέτλεβ Βον Πλάτεν, μέλος του ΔΣ της Porsche, να αποκαλύψει την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία αναζητεί τρόπους αύξησης της ετήσιας παραγωγής του πέρα από τις αρχικά προβλεπόμενες 20.000 μονάδες. «Η θετική υποδοχή της Mission E από το κοινό μάς κάνει πολύ αισιόδοξους για τη ζήτηση που θα παρουσιάσει» υπογράμμισε ο Γερμανός με την αριστοκρατική καταγωγή, ο οποίος ασχολείται με το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των μοντέλων της εταιρείας.
Η πρώτη, στατική επαφή με τη Mission Ε προκαλεί δέος χάρη στα 130 εκατοστά του ύψους της, στην έντονη κλίση της οροφής, στα τονισμένα φτερά, στη δωρική λιτότητα, στους τροχούς 20-21 ιντσών και στη συγκεκριμένη απόχρωση του λευκού. Για τη δομή του αμαξώματος κυρίαρχη επιλογή αποτελεί η χρήση διαφορετικών υλικών –χάλυβα, αλουμινίου και πολυμερών με ανθρακονήματα. Τα τελευταία θεωρούνται απαραίτητα μόνο σε συγκεκριμένα σημεία, όπως συμβαίνει στην 911.
Η πρωτότυπη Mission E εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδει περισσότερους από 600 ίππους και μπορεί να διανύσει σχεδόν 500 χλμ. ύστερα από κάθε φόρτιση. Η πρωτοτυπία εστιάζεται στην εφαρμογή της τεχνολoγίας των 800 Volt, διπλασιάζοντας την τάση σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 400 Volt, πρακτική που μεταξύ άλλων εξασφαλίζει μικρότερους χρόνους φόρτισης. Στο άνοιγμα της κάθετης θυρίδας που βρίσκεται μπροστά από το αριστερό φτερό αποκαλύπτεται η θύρα φόρτισης των μπαταριών, οι οποίες ανακτούν το 80% της ενέργειάς τους μέσα σε 15 λεπτά –χρόνο ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εναλλακτικά, η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί είτε μέσω συμβατικού σταθμού 400 Volt είτε σε χώρο στάθμευσης με επαγωγικό τρόπο –σταθμεύοντας τη Mission E πάνω από ένα πηνίο ενσωματωμένο στο δάπεδο. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αμαξώματος για την επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους, στοιχείο εξαιρετικά κρίσιμο για τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά κάθε Porsche, απελευθερώνοντας χώρο για αποσκευές στο μπροστινό αλλά και στο πίσω μέρος του αμαξώματος.
Τετραθέσια και τετράθυρη –με αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες –η Mission Ε διαθέτει στο εσωτερικό της δύο τρισδιάστατα επίπεδα στο ταμπλό με διαφορετικές ενδείξεις λειτουργιών που ενεργοποιούνται με χειρονομίες. Η διαμόρφωσή τους μπορεί να γίνει και μέσω smartphone προτού καν βρεθείς στη θέση του οδηγού, εκεί όπου αντιλαμβάνεσαι εκ των έσω πλέον τον ρόλο του μικρού ύψους αλλά κυρίως το πόσο χαμηλά κάθεσαι.
Στο πεδίο των επιδόσεων, η επιτάχυνση της κορυφαίας έκδοσης από στάση (0-100 χλμ. / ώρα) υπολογίζεται σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, με την Porsche να υπονοεί ότι το μοντέλο θα διατίθεται και σε έκδοση «μικρότερης» ισχύος –περίπου στους 400 ίππους –ώστε να δημιουργηθεί μια νέα κλίμακα απόδοσης, ανάλογη αλλά ασφαλώς όχι όμοια με εκείνη που υπάρχει στα μοντέλα της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2018.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ