Με φιλοδοξία και επιμονή
«Ο σκοπός της περσινής αποστολής μας ήταν ο εντοπισμός πυρκαγιών μέσω υπέρυθρης κάμερας. Φέτος η αποστολή μας είναι παρόμοια. Το κουτάκι μας όμως είναι χωρισμένο στα δύο. Αποτελείται από το θυγατρικό και το μητρικό. Το θυγατρικό θα έχει τις κάμερες και τα περισσότερα εξαρτήματα» περιγράφει η Ευγενία Λεωνίδα, με την Ιωάννα Φατούρου να προσθέτει: «Μας ενδιαφέρει να βρούμε το θυγατρικό που θα έχει και όλα τα στοιχεία». Μάλιστα, για να αποτραπεί το περυσινό «φιάσκο» της Γερμανίας, θα εγκαταστήσουν ένα σύστημα ανάκτησης το οποίο σε απόσταση 30 μέτρων από τον δορυφόρο θα στέλνει σήμα στο κινητό των παιδιών ώστε να γνωρίζουν ότι το CanSat είναι κάπου εκεί τριγύρω.
Η γνώση και η τεχνολογία που απαιτείται είναι ιδιαίτερα απαιτητική, ωστόσο οι μαθητές δεν δυσανασχετούν ούτε απογοητεύονται. «Ξεκινάς χωρίς να ξέρεις τίποτα. Περνώντας οι μήνες συνειδητοποιείς πόσα πράγματα έχεις μάθει που στην αρχή σού φαίνονταν πάρα πολύ δύσκολα. Είναι πάρα πολύ ωραία εμπειρία» υποστηρίζει η Σαβίνα Πουρνάρα.
Η ζωή σε (x-)alon πλανήτη
Αυτόνομη προσγείωση στα Γιάννενα
Η ομάδα του 7ου ΓΕΛ Ιωαννίνων μετά την τρίτη θέση που κατέκτησε πέρυσι έβαλε τον πήχη ψηλότερα και ξεκίνησε άμεσα την προετοιμασία της επόμενης συμμετοχής της. Οι 11 μαθητές μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές κ.κ. Νίκο Μαρέτα και Γιώργο Σκαργιώτη εργάζονται πυρετωδώς ώστε ο δορυφόρος τους να προσεδαφιστεί σε καθορισμένο σημείο.
«Αυτό που θα επιχειρήσουμε είναι κάτι το οποίο δεν έχει επιτευχθεί ποτέ στην Ευρώπη. Προφανώς δεν περιμένουμε να προσγειωθεί στα δύο μέτρα από το σημείο που θα του ορίσουμε, είναι κάτι που δεν έχουν καταφέρει ούτε κάποια γιαπωνέζικα πανεπιστήμια αεροναυπηγικής. Πέρυσι ο δορυφόρος μου βρέθηκε στα 1.100 μέτρα, εάν φέτος καταφέρουμε και προσγειωθεί σε μια απόσταση 100 μέτρων θα είναι μεγάλη επιτυχία» εξηγεί στο «Βήμα» ο κ. Μαρέτας. «Κατεβαίνουμε φιλόδοξα στον διαγωνισμό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να προβλέψουμε τη θέση που θα λάβουμε».
Χάρη στους χορηγούς της ομάδας «Zephyrus II» το εργαστήριο του σχολείου κοσμεί από εφέτος ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής που συμβάλλει στην κατασκευή του δορυφόρου. «Ο δορυφόρος μας είναι σχεδόν λειτουργικός» λέει ο μαθητής της Β’ Λυκείου Κώστας Λώλος, υπογραμμίζοντας πως «αν και ο βαθμός δυσκολίας της αποστολής αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι, εμείς έχουμε την εμπειρία στο πώς πρέπει να κινηθούμε και τι πρέπει να κάνουμε». Μαζί με τον Κώστα Πήλιο, μαθητή της Γ’ Λυκείου, αποτελούν τον σκληρό πυρήνα της ομάδας. Και οι δύο είχαν προσωπικό ενδιαφέρον για τα ηλεκτρονικά και τις κατασκευές αντίστοιχα. «Μας δόθηκε μια ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε όλες αυτές τις γνώσεις που είχαμε συγκεντρώσει από προσωπικά χόμπι και ασχολίες και να τις κάνουμε πράξη. Πράγματα που όχι μόνο δεν διδασκόμαστε στο σχολείο αλλά δεν υπάρχει και κάποιος χώρος για να τα εφαρμόσουμε» σχολιάζει ο Κώστας Πήλιος, με τον έτερο Κώστα να προτρέπει τους συνομηλίκους του να συμμετάσχουν και αυτοί. «Είναι μια εμπειρία που θα μπορέσει να τους βοηθήσει στις σπουδές τους ή στην επαγγελματική τους πορεία. Γιατί υπάρχουν και παιδιά που φτάνουν, για παράδειγμα, στις σχολές ηλεκτρολόγων μηχανικών και δεν γνωρίζουν από συνδεσμολογία. Είναι μια εμπειρία που θεωρώ ότι πρέπει να ζήσουν πολλά παιδιά».
Στον μαθητικό διαγωνισμό συμμετέχουν επίσης το Γενικό Λύκειο Εκπαιδευτηρίου Πάνου, το 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, το Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά, το 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας, το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ROBOTONIO, το Λύκειο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης και ο σύλλογος RoboSpecialists Ξάνθης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ