Η διαπίστωση είναι κοινή: όταν έχεις επιτύχει τους στόχους σου –προϊοντικούς, οικονομικούς ή άλλους –στρέφεις πλέον την προσοχή σου αλλού. Στην περίπτωση της Hyundai με την ευρύτατη γκάμα –από το i10 έως το αμιγώς ηλεκτρικό Ioniq –«ο άλλος τόπος» αφορά την εξέλιξη του τρόπου με τον οποίο βλέπει τα πράγματα. Για αυτό και η τέταρτη έκδοση του i30 (μετά την πεντάθυρη, την SW και την N με τα ισχυρότερα μοτέρ), η οποία φέρει τα διακριτικά Fastback, ξεχωρίζει για την αισθητική της προσέγγιση.
Το εντελώς ασυνήθιστο για τη μικρομεσαία κατηγορία πεντάθυρο coupé αμάξωμα διαφοροποιεί άμεσα την αντίληψη που είχαμε έως σήμερα για την εταιρεία, καθώς η τόλμη της επιλογής καταδεικνύει μια συγκεκριμένη αντίληψη η οποία είναι ουσιαστικά αμφίδρομη: ο σχεδιαστής καταλήγει σε μια κεκλιμένη γραμμή οροφής και ο θεατής ανακαλύπτει ένα εντελώς «νέο» i30.
Ο Thomas Bürkle, επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai στην Ευρώπη, επισημαίνει πως «…κατά τον σχεδιασμό του i30 Fastback παίξαμε με τις αναλογίες της σειράς i30 μειώνοντας το ύψος της μάσκας και χαμηλώνοντας τη γραμμή της οροφής. Η κομψή σιλουέτα υπογραμμίζεται από το γενναιόδωρο σχήμα του πίσω σπόιλερ. Η ομάδα μας ήταν σε θέση να επιτύχει μια καθαρή σχεδίαση η οποία συνδυάζει το πνεύμα των σπορ αυτοκινήτων με την άνεση ενός πολυτελούς sedan. Με αυτή την καινοτόμο προσέγγιση, δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να ζήσουν έντονα συναισθήματα οδηγώντας το i30 Fastback».
Πέρα από τα οφθαλμοφανή, η ουσία στα λόγια εντοπίζεται στις λέξεις «άνεση» και «συναισθήματα». Η πρώτη εξασφαλίζεται από στοχευμένες αλλαγές στην ανάρτηση, οι οποίες όχι μόνο εγγυώνται πολύ καλή ποιότητα κύλισης αλλά και αναβαθμίζουν την εμπειρία του επιβάτη, όπως τουλάχιστον το ζήσαμε οδηγώντας, και όχι μόνο, στους ισπανικούς δρόμους. Επίσης, αλλαγές όπως η αύξηση της ακαμψίας της ανάρτησης κατά 15% επηρέασαν ευχάριστα και την οδηγική εμπειρία, αρκεί βέβαια να μπορείς να αντιληφθείς τη διαφορά.
Με δεδομένη πάντως την επιμήκυνση του αμαξώματος κατά 11,5 εκατοστά (με μήκος πλέον 4,45 μέτρα, το i30 Fastback είναι εμφανώς γενναιόδωρο στον τομέα των εσωτερικών χώρων), πίσω από έναν οδηγό ύψους 1,80 μ. κάθεται ένας ισοϋψής επιβάτης χωρίς πρόβλημα με την οροφή, ενώ το πορτμπαγκάζ ξεκινά πια από τα 450 λίτρα.
Το δε συναίσθημα προκαλείται από τις ευρωπαϊκές επιλογές της εταιρείας –το i30 σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη –στους τομείς των υλικών και της σημασίας στη λεπτομέρεια. Αφού διευκρινίσω ότι μιλάμε για μια «μαζική» και όχι «premium» μάρκα, αξίζει να γνωρίζετε ότι στο i30 Fastback συντελείται ένα ποιοτικό άλμα, το οποίο δείχνει πώς η Hyundai δρομολογεί το μέλλον της.
Οι θετικές οδηγικές εντυπώσεις αφορούν στη λεπτομέρειά τους ένα άλλο κείμενο, αξίζει ωστόσο να επισημανθεί πως στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα T-GDI των 1,4 λίτρων απόδοσης 140 ίππων σε συνδυασμό με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη –το οποίο εξυπηρετεί μια χαρά τον premium χαρακτήρα και τον σκοπό ύπαρξης της συγκεκριμένης έκδοσης –το i30 Fastback αποτελεί μια συνολικά ευχάριστη έκπληξη, συνυπολογίζοντας και όλη την τεχνολογία που μεταφέρουν τα συστήματα ασφάλειας, πρόληψης ατυχημάτων και συνδεσιμότητας.
Η ίδια έκδοση διατίθεται και με το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων που αποτελεί τη βασική επιλογή του μικρότερου τρικύλινδρου μοτέρ βενζίνης 1.0 T-GDI των 120 ίππων. Οι δύο εκδόσεις ισχύος θα διατίθενται από την άνοιξη στη χώρα μας –όταν θα γνωρίζουμε και την τιμή πώλησης –ενώ θα ακολουθήσουν εκείνες με πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων απόδοσης 110 και 136 ίππων σε συνδυασμό και με τα δύο διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ