Ελλειψη υποδομών στα λιμάνια για ελέγχους στοιχείων επιβατών
Το θέμα της ταυτοποίησης των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας επανήλθε στο προσκήνιο μετά το τραγικό περιστατικό με τον θάνατο ενός 60χρονο άντρα, επιβάτη του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Naxos» τέσσερα ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Σύρου το βράδυ της Τρίτης.
Το θέμα της ταυτοποίησης των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας επανήλθε στο προσκήνιο μετά το τραγικό περιστατικό με τον θάνατο ενός 60χρονο άντρα, επιβάτη του επιβατηγού –οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Naxos» τέσσερα ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Σύρου το βράδυ της Τρίτης.
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες αναγνωρίστηκε ο άντρας καθώς αποτυπώματα και δείγμα DNA είχαν σταλεί στα κεντρικά γραφεία της Ασφάλειας Αττικής και οι αστυνομικοί κατάφεραν να εξακριβώσουν τα στοιχεία του καθώς ήταν σεσημασμένος. Πρόκειται για έναν 70χρονο με καταγωγή από Ρωσία ή Γεωργία.
Υπενθυμίζεται ότι οι άνδρες του πληρώματος δεν βρήκαν τα προσωπικά του αντικείμενα μέσα στο πλοίο και είναι πολύ πιθανό να ταξίδευε μόνος. Επίσης μέχρι στιγμής δεν τον έχει αναζητήσει κανείς, ενώ η σορός του βρίσκεται στη Σύρο.
Από την έρευνα των λιμενικών έχει προκύψει ένα όνομα κατά τον έλεγχο επιβατών που έκανε το πλήρωμα του πλοίου μετά το περιστατικό, αλλά κανείς δεν γνώριζε αν είναι αληθινό, καθώς δεν απαιτείται η προσκόμιση ταυτότητας για την έκδοση εισιτηρίου.
Επιβάτες πλοίων καταγγέλλουν ότι ουσιαστικοί έλεγχοι στα εισιτήρια δεν γίνονται εκτός από τα εκπτωτικά. Ωστόσο στελέχη της ακτοπλοΐας σημείωναν στο «Βήμα» ότι έλεγχος στα στοιχεία των επιβατών γίνεται στις εισόδους των πλοίων καθώς, ειδικά όσοι έχουν εκδώσει εισιτήριο με έκπτωση θα πρέπει να διαθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ωστόσο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που αυξάνεται σημαντικά η κίνηση στα λιμάνια υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος/οι να επιβιβαστούν χωρίς να γίνει ο προβλεπόμενος έλεγχος στα στοιχεία λέγοντας ότι αυτό συμβαίνει επειδή μπαίνει μεγάλος όγκος επιβατών από διαφορετικές κατευθύνσεις. Αυτό που ζητούν είναι να υπάρχουν κατάλληλες χερσαίες υποδομές για την ταυτοποίηση των επιβατών έτσι ώστε και οι επιβάτες να επιβιβάζονται έγκαιρα και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας αναγνωρίζουν το πρόβλημα με την έλλειψη υποδομών λέγοντας πως δεν είναι εφικτό να γίνει ο έλεγχος με τον τρόπο που γίνεται στα αεροδρόμια και σημείωναν πως και το κατά τόπους προσωπικό των λιμενικών αρχών –ειδικά σε νησιά –δεν επαρκεί για να προχωρήσει σε αυτή την διαδικασία.
Μια από τις σκέψεις που ενδέχεται να εξεταστεί είναι οι έλεγχοι να γίνονται στη στεριά από προσωπικό των κατά τόπους οργανισμούς λιμένων ή στελέχη ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας κατά την αναμονή των επιβατών στα λιμάνια σε ειδικούς χώρους.
Ωστόσο το θέμα του ελέγχου των στοιχείων αναμένεται να τεθεί το προσεχές διάστημα με την υλοποίηση του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου καθώς θα πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε τα προνόμια του να τα απολαμβάνουν μόνο όσοι τα δικαιούνται και όχι άλλοι που ενδεχομένως θα ταξιδεύουν με στοιχεία άλλων δικαιούχων.
Σημειώνεται πως στα κρουαζιερόπλοια γίνεται διαδικασία check in επιβατών.