Renault Captur 1.5 dCi 110: Στην πρώτη γραμμή

Την εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές αναζητούσαν εναγωνίως εκπρόσωπο στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, εκείνη των αστικών διαστάσεων crossovers, η Renault είχε την πολυτέλεια να απολαμβάνει τη μοναξιά της κορυφής, βλέποντας το άσημο, κατά τ' άλλα, Captur να κατακτά χρόνο με τον χρόνο την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού.

Την εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές αναζητούσαν εναγωνίως εκπρόσωπο στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, εκείνη των αστικών διαστάσεων crossovers, η Renault είχε την πολυτέλεια να απολαμβάνει τη μοναξιά της κορυφής, βλέποντας το άσημο, κατά τ’ άλλα, Captur να κατακτά χρόνο με τον χρόνο την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού.
Με αφετηρία το εγνωσμένης αξίας Clio, το μικρό SUV της Renault αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το απρόσμενα προσιτό προφίλ του, καθώς και τη διάσταση της περιπέτειας που του χάρισε η απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος.

Νέες ισορροπίες

Τέσσερα χρόνια μετά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του και με το οπλοστάσιο του ανταγωνισμού σε πλήρη ανάπτυξη, το έργο τού Captur έγινε πιο δύσκολο. Ωστόσο, πριν προλάβει να μιλήσει κανείς για νέες ισορροπίες, ήρθε η παρέμβαση της Renault χάρη στην οποία το μικρό crossover «βλέπει» ξανά κορυφή.
Ο πιο εύκολος τρόπος να διακρίνεις την ανανεωμένη εκδοχή του Captur από την αμέσως προηγούμενη είναι χωρίς αμφιβολία τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, τα οποία ενίσχυσαν τη θέση και τον ρόλο τους, «αγκαλιάζοντας» σε σχήμα «C» τους προβολείς ομίχλης στο κάτω μέρος τού, ούτως ή άλλως, ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα.
Οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν αλλαγές στην κεντρική εισαγωγή αέρα καθώς και στα πίσω φωτιστικά σώματα, την ίδια στιγμή που η προσθήκη περισσότερων χρωματικών και εξοπλιστικών επιλογών (βλέπε ζάντες αλουμινίου, σταθερή πανοραμική οροφή) αυξάνουν, αν δεν πολλαπλασιάζουν, τις δυνατότητες εξατομίκευσης.
Στον θάλαμο επιβατών, η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του αυτοκινήτου έχει την τύχη να εφοδιάζεται με ένα σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, «βιτρίνα» του οποίου αποτελεί μια ευανάγνωστη έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους επτά ιντσών.
Το R-Link υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, την κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και τη διασύνδεση του αυτοκινήτου με έξυπνες συσκευές κινητής τηλεφωνίας.
Αντιθέτως, από τον εξοπλιστικό κατάλογο του αυτοκινήτου λείπουν οι εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, με εξαίρεση εκείνη που αναγνωρίζει την παρουσία οχήματος στην «τυφλή» γωνία των εξωτερικών καθρεφτών.
Ανάμεσα στα κέρδη που αποκόμισε το Captur από την πρόσφατη ανανέωσή του, περιλαμβάνεται η αισθητή βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι τα συνθετικά υλικά εξακολουθούν να σου υπενθυμίζουν τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η αναβάθμιση του φινιρίσματος αποδείχθηκε αρκετή ώστε να χαρίσει στον θάλαμο επιβατών έναν διαφορετικό αέρα. Οι αφαιρούμενες επενδύσεις των καθισμάτων, ο αποθηκευτικός χώρος των 11 λίτρων που κρύβει στο εσωτερικό του το ντουλαπάκι του συνοδηγού και τα συρόμενα πίσω καθίσματα αποτελούν τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητά σου με το ανανεωμένο Captur.

Η καρδιά του πρωταθλητή

Με δεδομένο ότι το πλαίσιο του γαλλικού crossover δεν απασχόλησε τους μηχανικούς της Renault, γεγονός που εν μέρει επιβεβαιώνεται και από την παρουσία του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, τη διαφορά κάνει ο κινητήρας diesel του 1,5 λίτρου.
Στην ισχυρότερη εκδοχή του, ο τελευταίος αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και απολαμβάνει τις υπηρεσίες ενός συστήματος start & stop.
Εχοντας ανταποκριθεί στο παρελθόν σε απαιτητικότερους ρόλους, ο παραπάνω συνδυασμός όχι μόνο πραγματοποιεί όσα υπόσχεται, αλλά και «σκεπάζει» με την πληθωρική παρουσία του τις όποιες αδυναμίες του γαλλικού συνόλου: την κάπως αμήχανη διαχείριση των εγκάρσιων ανωμαλιών τού οδοστρώματος και την ελλιπή πληροφόρηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης.
Ακόμα και έτσι, πάντως, πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να αμφισβητήσεις την αποτελεσματικότητα του Captur. Στην πόλη εξαργυρώνει τις συμπαγείς διαστάσεις του, ξεχωρίζοντας για την ευελιξία του, ενώ στον ανοιχτό δρόμο εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την αποδοτικότητά του.
Κινητήρας: 1.461 κ.εκ.
Ισχύς: 110 ίπποι/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 260 Nm/1.250
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Μηχανικό έξι σχέσεων
Κατανάλωση: 3,7 λίτρα/ 100 χλμ.
0-100: 11,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Service:30.000 χλμ. ή 24 μήνες
Ρύποι: 98 γραμμ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: €88,2
Τιμή πώλησης: €19.670

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.