«Ηταν ένα δύσκολο ράλι για μένα, περισσότερο και από εκείνο της Αφρικής. Οι διαδρομές ήταν πολύ απαιτητικές. Φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι με τον συνοδηγό μου Lucas Cruz. Η ομάδα της Peugeot έκανε φανταστική δουλειά και το 3008 DKR Maxi είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει σε rally raids». Τάδε έφη Carlos Sainz, o νικητής του εφετινού υπερμαραθωνίου του Dakar, ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς ράλι όλων των εποχών. Με την εφετινή νίκη του –την τρίτη συνεχόμενη για την Peugeot –o ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής προσέθεσε το όνομά του δίπλα σε εκείνα των A. Vatanen (1987, 1989, 1990), J. Kankkunen (1988) και S. Peterhansel (2016, 2017) που έχουν κατακτήσει με τα χρώματα της Peugeot τις έξι προηγούμενες νίκες της. Ο Ισπανός και ο συνοδηγός του θα μείνουν επίσης στην Ιστορία ως οι νικητές του επετειακού, 40ού ράλι Dakar, ενός αγώνα 8.793 χλμ. σε αμμόλοφους, ορεινά περάσματα και βραχώδεις περιοχές στη Βολιβία, στο Περού και στην Αργεντινή.
Η εφετινή περιπέτεια ήταν και η τελευταία συμμετοχή των Γάλλων στο Dakar, καθώς στρέφουν το ενδιαφέρον –και τις επενδύσεις τους –σε άλλες μορφές αγώνων, όπως το επερχόμενο –το 2020 –πρωτάθλημα Rallycross με ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο οποίο θα συμμετάσχουν με τον διάδοχο του σημερινού 208. «Η Peugeot ολοκλήρωσε την παρουσία της στο Dakar με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χάρη στη φανταστική επίδοση των Sainz / Cruz και του 3008 DKR Maxi. Το να πετυχαίνεις τρεις συνεχόμενες νίκες σε έναν τόσο απαιτητικό θεσμό αποτελεί πραγματικό επίτευγμα, το οποίο ανάμεσα στα άλλα πιστοποιεί το υψηλό τεχνικό επίπεδο της ομάδας και το πνεύμα νικητή που τη διακρίνει» επισήμανε ο Bruno Famin, επικεφαλής της Peugeot Sport, υπογραμμίζοντας ότι «…ο Carlos Sainz έδωσε από την αρχή τα πάντα στο «project Dakar» και η επιτυχία του είναι η σπουδαιότερη ανταμοιβή για όλους μας.
Τα τρία από τα τέσσερα πληρώματά μας έφτασαν στον τερματισμό του δυσκολότερου αγώνα της τελευταίας δεκαετίας, με τα 3008 DKR Maxi να αποδεικνύουν την τεχνολογική τους υπεροχή χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Αυτό δίνει τεράστια ικανοποίηση σε εμάς αλλά και στους συναδέλφους μας που κατασκευάζουν στα εργοστάσια της εταιρείας το SUV 3008 το οποίο διατίθεται στη διεθνή αγορά».
Στη συνείδηση εκείνων που γνωρίζουν πώς εξελίσσεται σήμερα ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο η τεχνολογική σύνδεση του 3008 DKR με το 3008 που κυκλοφορεί ανάμεσά μας είναι αυτονόητη. Μπορεί οι αισθητικές διαφορές να είναι σημαντικές και ορισμένες μηχανολογικές παράμετροι που επιβάλλονται από τους κανονισμούς των αγώνων να μην εφαρμόζονται στις εκδόσεις μαζικής παραγωγής, ωστόσο η τεχνογνωσία και των δύο έχει κοινή αφετηρία, αποσκοπώντας όχι απλώς στην κατάκτηση διακρίσεων αλλά στη διαρκή βελτίωση των αυτοκινήτων που διατίθενται στο κοινό. Το δεδομένο, για παράδειγμα, ότι στο αγωνιστικό 3008 DKR η κίνηση μεταδίδεται στους δύο τροχούς κερδίζοντας σε αγώνες όπως το Dakar τετρακίνητα μοντέλα αποδεικνύει ότι η κεντρική ιδέα των Γάλλων για τα συστήματα μετάδοσης και η αντίστοιχη επιλογή τους να διαθέτουν αποκλειστικά ως δικίνητο το 3008, αξιοποιώντας το σύστημα Grip Control, αποδίδει εντυπωσιακά. Οι αγώνες άλλωστε είναι πρωτίστως ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για τις τεχνολογίες που εφαρμόζονται στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Και υπό αυτό το πρίσμα η επιτυχία του 3008 DKR αποκτά σημαντικότερες και ευρέως χρησιμότερες διαστάσεις από εκείνες που αντιλαμβανόμαστε με την πρώτη ματιά.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ