Εντός της ημέρας αναμένεται να ξεκινήσει η ρυμούλκηση από τον φαληρικό όρμο όπου παραμένει ακινητοποιημένο από χθες το πρωί του παροπλισμένο επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου «Παναγιά Αγιάσου» το οποίο παρασύρθηκε νωρίς το πρωί της Πέμπτης από το αγκυροβόλιο του Πειραιά όπου βρισκόταν λόγω δυνατών ανέμων που ξεπερνούσαν τα 8 μποφόρ. Δίπλα του παραμένουν δυο ρυμουλκά ενώ σε επιφυλακή βρίσκεται και σκάφος του Λιμενικού Σώματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες την Παρασκευή εμφανίστηκε εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας που ανέφερε ότι έχει γίνει σύμβαση με εταιρεία ρυμουλκών για να γίνει η διαδικασία της απομάκρυνσης του πλοίου από το σημείο. Σχετικό πλάνο απομάκρυνσης αναμένονταν να κατατεθεί από τον εκπρόσωπο της εταιρείας στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Υπενθυμίζεται ότι για την υπόθεση της παράσυρσης του πλοίου είχε ενημερωθεί η Εισαγγελία Πειραιά και έχει εκδοθεί ένταλμα για τον πλοιοκτήτη που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια του πλοίου. Εν τω μεταξύ την Πέμπτη το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά είχε εκδώσει ανακοίνωση – πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναζητώντας ανάδοχο για την «ανάθεση της απομάκρυνσης και καταστροφής του πλοίου» ωστόσο σήμερα το πρωί εκδόθηκε νέα ανακοίνωση ακύρωσης της εκδήλωσης ενδιαφέροντος λόγω της εμφάνισης του εκπροσώπου της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Μιλώντας για το θέμα στον ΣΚΑΙ ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «πρόκειται για ένα παροπλισμένο πλοίο (ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΙΑΣΟΥ) που βρισκόταν στο αγκυροβόλιο Πειραιά και παρασύρθηκε από τους δυνατούς ανέμους. Μόλις ενημερωθήκαμε, η αντίδραση ήταν άμεση, κινητοποιήθηκε όλο το Λιμενικό Σώμα. Ο Αρχηγός ΛΣ- ΕΛΑΚΤ, σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία, βρέθηκε άμεσα στο σημείο, συντόνισε όλη τη διαδικασία και για αυτό δεν είχε συνέχεια το περιστατικό. Από το πρωί της Πέμπτης το πλοίο έχει ακινητοποιηθεί και ασφαλιστεί. Αυτή τη στιγμή, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία του αυτόφωρου κατά του ιδιοκτήτη για κίνδυνο πρόκλησης ναυαγίου και άλλες κατηγορίες».
Και πρόσθεσε: «Το 2013 επετράπη στο ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΙΑΣΟΥ να παραμείνει στο αγκυροβόλιο για 30 μέρες. Αυτές οι μέρες έγιναν χρόνια, χωρίς μέσα στο διάστημα αυτό να έχει γίνει καμία ενέργεια για την απομάκρυνσή του. Η πρώτη ενέργεια όχλησης του ιδιοκτήτη και όσων έχουν υποθήκες πάνω στο πλοίο, έγινε το Σεπτέμβρη του 2015, υπό τη δική μας κυβέρνηση. Στη συνέχεια, και με τη δημιουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένα, που εμείς συστήσαμε, κινήθηκαν οι διαδικασίες για την απομάκρυνσή του. Τραγική ειρωνεία είναι πως σήμερα (19/1/18) έληγε η προθεσμία ώστε να το απομακρύνει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης. Οπως και να έχει, έχουμε ήδη κινήσει διαγωνισμό για την εξεύρεση αναδόχου, ώστε να φύγει το πλοίο από το σημείο και να πάει για διάλυση».
Ο κ. Σαντορινιός επεσήμανε ακόμη ότι «συνολικά υπάρχουν 60 πλοία επικίνδυνα και επιβλαβή στα λιμάνια. Εμείς, με εντατικό τρόπο, έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες- οι οποίες είναι χρονοβόρες και περίπλοκες- ώστε να απομακρυνθούν και να πάψουν να αποτελούν κίνδυνο για το περιβάλλον και τη ναυσιπλοΐα».