Ενας ηµερολογιακός χρόνος θεωρείται σήμερα ασφαλές διάστημα για την αποτίμηση της απήχησης ενός νέου αυτοκινήτου στη συνείδηση του κοινού. Υπό αυτό το πρίσμα, το μικρότερο SUV της Toyota αποδείχθηκε κίνηση-ματ σε επίπεδο πωλήσεων –αν και το σημαντικότερο είναι ότι διαφοροποίησε πλήρως την εντύπωση που είχαμε έως τώρα για τη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Ποτέ στο παρελθόν, για παράδειγμα, ένα Toyota μαζικής παραγωγής δεν είχε ως βασική προτεραιότητα τη σχεδίαση –σε συνδυασμό με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. «Ενα αυτοκίνητο που οι άνθρωποι θα θέλουν να αποκτήσουν με την πρώτη ματιά και θα θέλουν να οδηγούν ήδη από την πρώτη φορά που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι του» όπως λέει χαρακτηριστικά ο Ακίο Τογιόντα, επικεφαλής της εταιρείας.
Το εντυπωσιακό δεν είναι μόνο πόσοι τελικά το αποφάσισαν αλλά ότι, παγκοσμίως, σχεδόν το 77% εκείνων που επέλεξαν το C-HR για να ζουν μαζί του απέκτησαν την υβριδική έκδοση, δείγμα της απόλυτης ταύτισης της Toyota με την υβριδική τεχνολογία, η οποία στην έκδοση 1.8 VVT-I Hybrid συνδυάζει βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα –και αυτόματο e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων –αποδίδοντας συνδυαστικά 122 ίππους. Χάρη σε αυτή, το C-HR μπορεί να κινείται για μερικά χιλιόμετρα αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες του, ωστόσο προσωπικά θεωρώ μεγαλύτερη κατάκτηση την πραγματοποίηση της υπόσχεσης που έδωσε ο Ακίο Τογιόντα.
Οδηγώντας το εντός και εκτός Ελλάδας, με ποικίλες καιρικές συνθήκες σε διαφορετικής ποιότητας οδόστρωμα, το συμπαγές ιαπωνικό SUV ήταν πραγματικά πολύ ευχάριστο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ισορροπημένη συμπεριφορά, κυρίως σε διαδρομές με συνεχείς στροφές, καθώς και σβέλτο ρυθμό κίνησης. Ενα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς, αποκομίζοντας από το σύστημα διεύθυνσης την απαραίτητη ακρίβεια για τη θέση των μπροστινών τροχών στον δρόμο, με την ποιότητα κύλισης και την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης να παραπέμπουν σε ακριβότερα premium μοντέλα, τα οποία μάλιστα δεν διαθέτουν απαραίτητα τα συστήματα ασφαλείας και αποτροπής ατυχημάτων του Toyota Safety Sense (Pre Crash με αναγνώριση πεζών, Adaptive Cruise Control σε όλο το φάσμα ταχυτήτων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας με επαναφορά κ.λπ.) που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των C-HR.
Σε αυτόν ανήκει και η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών, η οποία διαμορφώνει καταλυτικά την εικόνα ενός εσωτερικού με οδηγοκεντρικό προσανατολισμό που αποδεικνύει πως αυτό είναι το καλύτερα κατασκευασμένο Toyota των τελευταίων ετών, με μεγάλη προσοχή στους συνδυασμούς των υλικών και των χρωμάτων και μια αφαιρετική λογική που λειτουργεί αναμφίβολα υπέρ της εργονομίας.
Επιστρέφοντας στη ρήση του Ακίο Τογιόντα περί «…πρώτης ματιάς», το C-HR με τη γεμάτη ακμές σχεδίασή του δημιουργεί μια εξαιρετικά χρήσιμη πόλωση για το αν τελικά σου αρέσει ή όχι αυτό που βλέπεις. Προσπεράστε τα υπέρ του «ναι» στατιστικά στοιχεία και μείνετε στην ουσία: το C-HR κέρδισε την επανάσταση, γι’ αυτό και αποτελεί τη νέα εικόνα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το πρότυπο πάνω στο οποίο σχεδιάζεται το άμεσο μέλλον.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2018.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ