Η déjà vu εντύπωση που αποκομίζει κάποιος κοιτώντας το μεγαλύτερο SUV της Peugeot είναι αληθινή εξαιτίας της κοινής αισθητικής με το μικρότερο 3008, αλλά και εν μέρει παραπλανητική καθώς η διαφορά των διαστάσεων είναι ειδοποιός.
Τα επιπλέον 19,5 εκατοστά του μήκους του αμαξώματος (στα 4,64 μέτρα) και τα πρόσθετα 16,5 εκατοστά του μεταξονίου (στα 2,84 μέτρα)υποστηρίζουν πλήρως την επταθέσια χωροταξική υπόσταση του νέου 5008, ενώ η εξωτερική του εμφάνιση υπακούει στη νέα αναγκαιότητα –SUV και MPV στη συσκευασία του ενός.
Οι παρατηρητικοί θα καταλάβουν εύκολα τη διαφορά του αυτοκινήτου από το αρχέτυπο, παρατηρώντας κυρίως την πλευρική όψη του και τη γραμμή της οροφής, η οποία εξυπηρετεί και από απόψεως εσωτερικού ύψους την ύπαρξη του έκτου και του έβδομου καθίσματος, τα οποία ενσωματώνονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών όταν δεν χρησιμοποιούνται ή μπορούν να αφαιρεθούν για επιπλέον χώρο.
Ο τελευταίος αναμφίβολα δεν θα λείψει από τους επιβάτες τη δεύτερης σειράς καθισμάτων καθώς τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα εκεί σύρονται και αναδιπλώνονται κατά το δοκούν, διαμορφώνοντας τις συνθήκες μεταφοράς παιδιών ή ενηλίκων επιβατών στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Σημειώστε εδώ ότι η πρόσβαση στα δύο επιπλέον καθίσματα είναι ευκολότερη σε σχέση με άλλα επταθέσια μοντέλα.
Ταυτόχρονα το 5008 επωφελείται τόσο από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την αρχιτεκτονική του ταμπλό που το καθιστά μαζί με το 3008 σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους όσο και από στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, τα κουρτινάκια σκίασης στις πόρτες, οι ποτηροθήκες, τα άγκιστρα, οι παροχές ρεύματος και ο αποθηκευτικός χώρος που κυμαίνεται μεταξύ 780 λίτρων (στην πενταθέσια διάταξη) και 2.150 λίτρων αν τα καθίσματα αναδιπλωθούν πλήρως.
Από τη θέση του οδηγού
Η επιλογή του i-Cockpit με το χαμηλότερα τοποθετημένο μικρό πολυλειτουργικό τιμόνι, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών με τις διαφορετικές διαμορφώσεις και την οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί κανόνα στα SUV της Peugeot και ενισχύει σημαντικά την premium αίσθηση που δημιουργούν τα υλικά και οι διακόπτες γύρω τους.
Παράλληλα ο εξοπλισμός του 5008 περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα στοιχεία συνδεσιμότητας και βέβαια τα συστήματα υποβοήθησης νέας γενιάς που συμβάλλουν στην αποτροπή ατυχημάτων. Χάρη σε αυτά και στο ικανό πλαίσιο ο οδηγός θα αισθανθεί στο 5008 πολύ καλύτερα από ό,τι στα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα από πλευράς εμπειρίας οδήγησης.
Αναμφίβολα η άνεση εδώ αποτελεί προτεραιότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το γαλλικό μοντέλο είναι ένας αδιάφορος μεταφορέας –πολλών –ανθρώπων.
Αντίθετα, λόγω και της απόστασης των 22 εκατοστών από το έδαφος μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς –ως αποκλειστικά δικίνητο –και πέρα από την άσφαλτο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης (άμμο, χιόνι, λάσπη) χάρη στο Advanced Grip Control, τα μεικτής χρήσης ελαστικά M+S και το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης Hill Assist Descent Control.
Αρωγός στη δική μας οδηγική εμπειρία ήταν ο πετρελαιοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. απόδοσης 120 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, συνδυασμός ιδανικός κατά τη γνώμη μου από πλευράς αξίας / τιμής αλλά και κατανάλωσης –η οποία σε συνθήκες πίεσης και με πλήρες φορτίο δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα / 100 χλμ. Μέγεθος χαρακτηριστικό των συνολικών δυνατοτήτων του 5008.
Κινητήρας: 1.560 κ.εκ.
Ισχύς: 120 ίπποι/ 3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο έξι σχέσεων
Κατανάλωση: 4,3 λίτρα/ 100 χλμ.
0-100: 11,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχ.: 184 χλμ./ώρα
Service: 25.000 χλμ. ή 12 μήνες
Ρύποι: 112 γραμμ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: €109,76
Τιμή πώλησης: €34.500
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ