Διανύοντας το 76ο έτος της ιστορίας της, η Jeep είναι η μόνη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με πλήρη αποδοχή των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη. Οι κύριοι λόγοι της επιτυχίας της αφορούν αφενός τη διαχρονική αξιοποίηση των καλύτερων συστημάτων πραγματικής τετρακίνησης και τη χρήση κινητήρων που ταιριάζουν ακριβώς στο κοινό, αλλά και το ζητούμενο των μοντέλων της, με το νέο Compass να αποτελεί πια το σπουδαίο νέο στην γκάμα της. Αισθητικά το μεσαίου μεγέθους Jeep αναπαράγει την εικόνα με τις επτά γρίλιες στη μάσκα, αλλά και στοιχεία από το Cherokee στο πίσω μέρος, τακτική αναμενόμενη λόγω μεγαλύτερων διαστάσεων από το Renegade. Αυτές οι διαστάσεις εξασφαλίζουν σημαντικά καλύτερους χώρους στον θάλαμο επιβατών και 438 λίτρα όγκου στο πορτμπαγκάζ, μέγεθος που το τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορία του.

Premium αίσθηση

Για εκείνους που γνωρίζουν την Jeep, η λέξη «πολυτέλεια» έχει τη δική της σημασία και στην περίπτωση του Compass έχει να κάνει με τη διάρκεια στον χρόνο και τη συναρμογή των υλικών, ώστε να μην υπάρχουν τριγμοί και δυσάρεστοι θόρυβοι όταν το αυτοκίνητο βρεθεί στις ακραίες συνθήκες κίνησης και τα δύσβατα εδάφη για τα οποία κατασκευάστηκε. Η συμπεριφορά του εκεί προκαλεί τον απόλυτο σεβασμό. Μιλώντας λοιπόν εδώ για premium αίσθηση, εστιάζω στη στιβαρότητα της κατασκευής, στον εξοπλισμό του και στις μηχανολογικές λύσεις που έχουν επιλεγεί.

Κινητήρες

Ξεκινώντας από τα 1,4 λίτρα, με τον κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 140 και 170 ίππους, το Compass απολαμβάνει το πλεονέκτημα του χαμηλού κυβισμού, αλλά και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή αυτόματου εννέα σχέσεων –το τελευταίο στην τετρακίνητη έκδοση των 170 ίππων. Σε ό,τι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, υπάρχει το μοτέρ των 1,6 λίτρων απόδοσης 120 ίππων στις δικίνητες εκδόσεις, αλλά οι τετρακίνητες είναι αποκλειστικά δίλιτρες με 140 και 170 ίππους –στην ισχυρότερη έκδοση αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο.
Η τάση της αγοράς, που ευνοεί τους πετρελαιοκινητήρες σε μοντέλα ανάλογου ύφους, αλλά και η πραγματική οικονομία καυσίμου που απολαμβάνεις οδηγώντας μια diesel έκδοση προσανατολίζουν στην απόκτηση των δύο τελευταίων –με τιμές πώλησης 37.100 ευρώ για το Compass 2.0 των 140 ίππων, πάντα με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα ταχυτήτων, και 41.400 ευρώ για την αντίστοιχη έκδοση των 170 ίππων. Η διαφορά των 4.000 ευρώ σε αυτή την κατηγορία δεν δείχνει απαγορευτική, έχοντας ωστόσο οδηγήσει και τις δύο εκδόσεις, η λιγότερο ισχυρή δεν αποτελεί συμβιβασμό, ενώ η ισχυρότερη είναι φύσει και θέσει κορυφαία.

Στον δρόμο

Ασχέτως επιλογής, λοιπόν, το Compass με τα προηγμένα συστήματα τετρακίνησης «Jeep Active Drive» και «Jeep Active Drive Low» μπορεί να φτάσει κυριολεκτικά παντού με τα σωστά ελαστικά. Παράλληλα, αυτό που σίγουρα θα εκτιμήσετε στην καθημερινή χρήση είναι η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης στη διαχείριση διαφορετικών απαιτήσεων σε άσφαλτο και χώμα.
Κινητήρας: 1.956 κ.εκ.
Ισχύς: 140 ίπποι / 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 350 Nm / 1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχ.: Αυτόματο 9 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,7 λίτρα / 100 χλμ.
Ρύποι: 148 γραμμ. / χλμ.
0-100: 9,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα
Service: Κάθε 30.000 χλμ. ή12μήνες
Τέλη κυκλοφορίας: 273,80 ευρώ
Τιμή πώλησης: 37.100 ευρώ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ