Η προφητεία

Ποτέ στο παρελθόν η συγκεκριμένη στήλη δεν έχει ασχοληθεί με το περιεχόμενο ενός δελτίου Τύπου, ωστόσο εκείνο που εξέδωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων επιβάλλει την εξαίρεση.

Ποτέ στο παρελθόν η συγκεκριμένη στήλη δεν έχει ασχοληθεί με το περιεχόμενο ενός δελτίου Τύπου, ωστόσο εκείνο που εξέδωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων επιβάλλει την εξαίρεση.
Θυμίζω ότι πρόκειται για το θεσμικό όργανο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα, με αποδεδειγμένη δυνατότητα παρέμβασης στα δημόσια πράγματα και ρόλο αξιόπιστου συνομιλητή τής εκάστοτε κυβέρνησης, κυρίως για φορολογικά, νομοθετικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Εστιάζοντας στο τελευταίο, το δελτίο Τύπου με θέμα «Οι ευρωπαϊκές πόλεις περιορίζουν δραστικά την κυκλοφορία των παλαιών αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα, ακόμη περισσότερο για τα πετρελαιοκίνητα (diesel)» περιγράφει εμπεριστατωμένα και με αριθμητικά παραδείγματα την κατάσταση στη Γηραιά Ηπειρο.
Παράλληλα προτρέπει την ελληνική πολιτεία «…να εντείνει την προσπάθεια για τη μείωση κυκλοφορίας των παλαιών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, με μέτρα όπως: αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου με ελεγχόμενη είσοδο στο κέντρο των πόλεων μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας εισόδου (sticker), με κόστος ανάλογο της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλόγως της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro) και αυστηρή αστυνόμευση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών Euro 4 και παλαιοτέρων στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη». Επισημαίνει επίσης πως «…η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αυξημένο μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων (εφέτος 14+ έτη) σε σχέση με τις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες (8-9 έτη), καθώς επίσης και με τον μέσο όρο συνολικά της ΕΕ (10-11 έτη)» και παραθέτει στοιχεία για τις ενέργειες της ΕΕ προς αποφυγή της αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις, οι οποίες περιορίζουν την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων και ιδιαιτέρως των diesel με αντιρρυπαντική τεχνολογία Euro 3 και παλαιότερη από τα κέντρα τους.
Τέλος, ο ΣΕΑΑΔ προτείνει την επιβολή τέλους εισόδου –sticker –στην Ελλάδα με τον εξής τρόπο: «Αφότου καταργηθούν τα μονά – ζυγά, η είσοδος στον δακτύλιο θα επιτρέπεται μόνο για τους κατόχους του sticker, που θα εκδίδεται σε ετήσια βάση, με μειωμένες τιμές για τους μόνιμους κατοίκους και με δυνατότητα ημερήσιας εισόδου για τους επισκέπτες. Το ετήσιο κόστος θα είναι διαφορετικό, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος (π.χ. επιβατικά, φορτηγά κ.λπ). Για τα επιβατικά, το ετήσιο κόστος μπορεί να ανέρχεται από €20 ως κατά μέγιστο €70 για τα πολύ παλαιά αυτοκίνητα». Διευκρινίζεται επίσης ότι «τα έσοδα των stickers θα εισπράττονται από τους αρμόδιους δήμους των αστικών κέντρων και θα μπορούν να διατίθενται π.χ. για την επιδότηση οχημάτων εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, την ανανέωση επαγγελματικών στόλων (ταξί κ.λπ.) ή και την ανάπτυξη των αστικών μέσων μεταφοράς», διαγράφοντας κάθε πιθανότητα το τέλος εισόδου να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους εργαζομένους που χρησιμοποιούν ιδιωτικά μέσα μετακίνησης, «καθώς, όπως προαναφέρθηκε, σε ετήσια βάση αυτό θα έχει προσιτό ύψος (€20 – €70)». Προφητικά όλα αυτά, δεν νομίζετε;

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.