Με θεαματικό τρόπο και εν μέσω χειροκροτημάτων έπεσαν σήμερα τα τελευταία εκατοστά της σήραγγας μήκους 7,6 χλμ. της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά. Το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ), ο γνωστός μετροπόντικας, ολοκλήρωσε σήμερα το έργο του, φτάνοντας στο Σταθμό Δημοτικό Θέατρο, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, του δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, της διοίκησης της Αττικό Μετρό ΑΕ και πλήθους τοπικών παραγόντων και εργαζομένων.
Η ολοκλήρωση της διάνοιξης ανοίγει πλέον το δρόμο για την εμπορική λειτουργιά των πρώτων τριών σταθμών της επέκτασης του μετρό στην πόλη του Πειραιά, η οποία σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό, θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019. Μετά από περίπου τέσσερα χρόνια ο μετροπόντικας με την ονομασία «Ιππόδαμος» θα τερματίσει την πορεία του 225 μέτρα πιο πέρα στο Φρέαρ Δεληγιάννη μέχρι το τέλος του έτους, όπου και θα αποσυναρμολογηθεί, προκειμένου να απομακρυνθεί.
Στο «μέσον» θα έλεγε κανείς της διαδρομής ο μετροπόντικας είχε συναντήσει σημαντικά προβλήματα τα οποία και μπλόκαραν την εξέλιξη του έργου συνολικά. Μετά τον Απρίλιο του 2015, που πέρασε από τη Νίκαια, χρειάστηκαν δύο χρόνια για να γίνει η διάνοιξη στα Μανιάτικα, ενώ από τον Πειραιά πέρασε χωρίς να έχει διανοιχθεί ο σταθμός, για να φτάσει σήμερα στο Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για ένα έργο, που λόγω των σημαντικών προβλημάτων που ανέκυψαν στον σταθμό Πειραιά που βρίσκεται στο λιμάνι, θα αποδοθεί στους πολίτες σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα λειτουργήσουν οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Κάνοντας ειδική αναφορά στη στενή και καλή συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή Πειραιά, ο υπουργός κ. Σπίρτζης τόνισε ότι αυτή αποδίδει καρπούς, οι οποίοι σήμερα γίνονται εμφανείς με την άφιξη του μετροπόντικα στον κεντρικό σταθμό της πόλης. «Θα έχουμε τη χαρά αυτός ο σταθμός, από τους μεγαλύτερους σταθμούς της χώρας, όπως κι εκείνος του Πειραιά να λειτουργήσουν το 2021. Παράλληλα, μέχρι το τέλος του χρόνου στο προαστιακό του δρομολόγιο Πειραιάς –Αεροδρόμιο, το έργο θα ξεκολλήσει. Ο Πειραιάς επιτέλους αποκτά αυτό που του άξιζε εδώ και πολλά χρόνια» ανέφερε.
Σπίρτζης: Έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα στο σταθμό Πειραιάς
Όσον αφορά στην πορεία του έργου στο σταθμό του Πειραιά, όπως τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, τα προβλήματα έχουν αντιμετωπιστεί για αυτό και τα χρονοδιαγράμματα πια είναι συγκεκριμένα. «Θεωρούμε ότι αυτό το έργο, όπως και του Τραμ, δεν έχουν τις γκρίζες ζώνες που είχαν στο παρελθόν». Ζητήματα όπως η χωροθέτηση του σταθμού, η αντιμετώπιστη των προβλημάτων με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας που δεν είχαν λυθεί, καθώς και με κεντρικούς αγωγούς, τα θέματα της στεγάνωσης και η χωροθέτηση κρίσιμων υποδομών όπως ο υποσταθμός έχουν πια λυθεί, όπως επισήμανε ο κ. Σπίρτζης.
Αναφερόμενος στους σχεδιασμούς του Υπουργείου, τόνισε ότι μέλημα είναι η ανεύρεση πόρων για τη δεύτερη φάση κατασκευής της Γραμμής 4 του μετρό, καθώς και των επεκτάσεων που πρέπει να γίνουν στο μετρό της Θεσσαλονίκης, προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο. Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, με αφορμή τις πρόσφατες πλημμύρες στην Αττική, επισήμανε ότι στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο. «Όπου υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός υπάρχει και αντιπλημμυρική προστασία» ανέφερε.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό, τα έργα του τραμ προχωρούν με καλό ρυθμό κι αυτό πρόκειται να λειτουργήσει εμπορικά το καλοκαίρι ή το αργότερο το Σεπτέμβριο του 2018. Η καθυστέρηση προέκυψε λόγω ενός μικρού κομματιού στο τέλος της Βασιλέως Γεωργίου όπου υπήρξαν πρόσφατα αρχαιολογικές ανακαλύψεις. Σε εκείνο το σημείο θα γίνει ο σταθμός έλξης, δηλαδή ο υποσταθμός που θα δίνει το ρεύμα σε όλη τη γραμμή του Τραμ και αυτός είναι ο λόγος που συνολικά το έργο πηγαίνει για το καλοκαίρι του 2018.
Γιάννης Μώραλης: «Ενας πολύ σημαντικός ευρωπαϊκός διαμετακομιστικός κόμβος»
O δήμαρχος Πειραιά κ.Γιάννης Μώραλης σημείωσε ότι «οι εικόνες που βλέπουμε είναι δυνατές και αποδεικνύουν ότι το έργο προχωράει. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου βέβαια είναι το 2021, έχουμε λοιπόν ακόμα τρία χρόνια, είναι ένα έργο όμως που αλλάζει τη φυσιογνωμία και τη λειτουργία του Πειραιά, δίνοντας αναπτυξιακή προοπτική. Συνδέει το αεροδρόμιο με το λιμάνι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι για την κρουαζιέρα όταν από το λιμάνι μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο μέσα σε 40 λεπτά. Δημιουργείται ένας πολύ σημαντικός ευρωπαϊκός διαμετακομιστικός κόμβος στον Πειραιά, με το λιμάνι, τον ΗΣΑΠ, το ΜΕΤΡΟ, το ΤΡΑΜ, που όλοι αντιλαμβανόμαστε τη σημασία που έχει για την πόλη και την προοπτική της. Περιμένουμε λοιπόν την ολοκλήρωση του έργου. Χαιρόμαστε όταν υπάρχουν αυτές οι εικόνες, όπως έγινε πριν από λίγους μήνες στα Μανιάτικα και σήμερα εδώ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Γνωρίζουμε τα προβλήματα στο σταθμό του λιμανιού. Σιγά-σιγά όμως και εκεί αντιμετωπίζονται και θέλω να πιστεύω ότι θα ξεπεραστούν, ώστε το 2021 να μπει σε λειτουργία το Μετρό.»
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τα προβλήματα καθημερινότητας που υπάρχουν στον Πειραιά, εξαιτίας των καθυστερήσεων των έργων του ΤΡΑΜ και του ΜΕΤΡΟ, ο Δήμαρχος Πειραιά απάντησε: «Ομολογώ ότι η καθυστέρηση του ΜΕΤΡΟ δεν δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στη λειτουργία της πόλης, γιατί οι εργασίες είναι υπόγειες. Το ΤΡΑΜ είναι αλήθεια ότι έχει διαλύσει τη Β΄ Δημοτική Κοινότητα, έχει κόψει στη μέση το κέντρο της πόλης και η καθυστέρηση του έργου είναι πρωτόγνωρη, καθώς ήταν να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2015 και πλέον πάμε για τον Μάρτιο του 2018 και βλέπουμε. Άρα έχουμε τρία χρόνια καθυστέρηση για ένα όχι τόσο μεγάλο έργο. Πρόκειται για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις κατά την προσωπική μου άποψη. Οι δημότες ταλαιπωρούνται, έκλεισαν επιχειρήσεις, ταλαιπωρούνται οι επισκέπτες και οι τουρίστες. Δεν μπορούμε να κάνουμε όμως κάτι ουσιαστικό. Πιέζουμε και εμείς ως Δημοτική Αρχή να ολοκληρωθούν τα έργα του ΤΡΑΜ γρήγορα. Δυστυχώς τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα πάντα καθυστερούν, από λίγο έως πολύ. Είναι άλλη μία παθογένεια του ελληνικού κράτους. Ελπίζουμε τουλάχιστον να μην έχουμε περαιτέρω καθυστερήσεις, να τελειώσει το ΤΡΑΜ και να μπει σε λειτουργία το 2018 και το ΜΕΤΡΟ έστω το 2021. Αυτή είναι η ελπίδα μας και ως Δημοτική Αρχή αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέζουμε».