Εκτός από την αναμφισβήτητη ηλεκτρική παράδοση την οποία έχει δημιουργήσει, η Tesla έχει χτίσει και ένα παράδοξο εθιμοτυπικό εκπλήξεων το οποίο συνήθως υπερβαίνει τις καθιερωμένες συνήθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Υπό αυτό το σκεπτικό επικοινωνιακής καινοτομίας και χωρίς καμία προαναγγελία, αποφάσισε μαζί με την παρουσίαση του πολυαναμενόμενου πρώτου της –εννοείται ηλεκτροκίνητου –φορτηγού, Semi, να αποκαλύψει τη νέα, δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου με το οποίο έγινε γνωστή, λειτουργώντας ως καταλύτης των εξελίξεων στην αυτοκινητοβιομηχανία σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση. Διότι ποιος δεν θυμάται το «Οι πατέντες μας ανήκουν σε εσάς», την περίφημη ρήση του επικεφαλής της Tesla και ενορχηστρωτή της ασυνήθιστης επικοινωνιακής στρατηγικής της καλιφορνέζικης φίρμας Elon Musk, ο οποίος, με μια κίνηση ματ και προκειμένου να κινήσει τα ηλεκτροκίνητα γρανάζια της αυτοκινητοβιομηχανίας προς όφελος της φίρμας του, ανέστειλε την ισχύ των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που κατείχε η Tesla.
Με το ίδιο είδος παιδικής αλλά καλά υπολογισμένης θρασύτητας η οποία έχει το πλεονέκτημα να μη «σηκώνει» αντίλογο, ο Elon Musk έκανε τις πρώτες συστάσεις για το νέο Tesla Roadster, το οποίο αναμένεται το 2020, αξιώνοντας από σήμερα τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής. Το μέγεθος το οποίο αναλαμβάνει να στοιχειοθετήσει αυτόν τον ισχυρισμό είναι η δυνατότητα του νέου Roadster να διανύει απόσταση 400 μέτρων (1/4 μιλίου) σε 8,8 δευτερόλεπτα αλλά και αυτή της επιτάχυνσης από 0 ως 96 χλμ./ώρα σε 1,9 δευτερόλεπτα. Σε κάθε περίπτωση και σε ό,τι αφορά τον ευρωπαϊκό τρόπο καταμέτρησης επιδόσεων, το Roadster θα επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα, μέγεθος που το καθιστά γρήγορο αλλά σίγουρα όχι το ταχύτερο όλων των εποχών. Ενδεικτικά μόνο, αναφέρεται ότι η Mercedes-AMG GT C Roadster ολοκληρώνει το ίδιο sprint σε 3,7 δευτερόλεπτα. Ωστόσο και πάλι, σύμφωνα με τις συστάσεις του Elon Musk, οι παραπάνω χρόνοι αφορούν τη βασική έκδοσή του και όχι το προαιρετικό sport package που θα υπάρξει και θα προσφέρει καλύτερες επιδόσεις.
Το άλλο μέγεθος που δόθηκε στη δημοσιότητα είναι αυτό της διαθέσιμης ροπής, η οποία διαμορφώνεται σε 10.000 Nm. Πρόκειται επίσης για εντυπωσιακό μέγεθος ωστόσο με δεδομένο ότι δεν συνοδεύεται και από την ιπποδύναμη των τριών ηλεκτροκινητήρων του Roadster, κανένας δεν μπορεί να υπολογίσει τι ακριβώς συνεπάγεται. Τις προδιαγραφές του συμπληρώνουν οι υποσχέσεις για μέγιστη ταχύτητα 400+ χλμ./ώρα και κυρίως –ως προς τη σημασία τους –αυτές για ηλεκτρική αυτονομία 1.000 χλμ. χάρη σε μπαταρίες αποδοτικότητας 250 kWh. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα πιο εμφανή χαρακτηριστικά του, πλην του προφανούς απογαλακτισμού του από τη Lotus Elise, το Roadster προσφέρει τετραθέσια διάταξη αλλά και γυάλινη αποσπώμενη οροφή. Το δε τίμημα διαμορφώνεται σε 200.000 δολάρια για τη βασική έκδοση, ενώ όσοι επιθυμούν να το «προπαραγγείλουν» θα πρέπει να προκαταβάλουν 50.000 δολάρια.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ