Παρατηρώντας το δέος με το οποίο οι επισκέπτες της έκθεσης αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την περίοδο 11-19 Νοεμβρίου κοιτούσαν το Leaf, αναρωτιόμουν αν συνειδητοποιούσαν ότι αυτή ήταν η σημαντικότερη «έλευση» νέου μοντέλου στην Ελλάδα του 2017.
Σε μια χώρα όπου η ηλεκτροκίνηση αντιμετωπίζεται ακόμη ως φαινόμενο του μέλλοντος, το Leaf έρχεται με τις περγαμηνές του πλέον ευπώλητου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου παγκοσμίως, συνδυάζοντας καινοτομίες και πρακτικότητα που δεν συναντάς σε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του. Ενα test-drive από τον Μάιο του 2018, όταν θα διατίθεται επισήμως και στη χώρα μας, θα σας δώσει την ευκαιρία να αντιληφθείτε πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι η τεχνολογία του.
Σε συνθήκες γρήγορης φόρτισης –που διαρκεί 40 λεπτά –αυτό το Nissan ανακτά το 80% της ενέργειας της μπαταρίας του, η οποία πλήρως φορτισμένη παρέχει θεωρητική αυτονομία κίνησης που μπορεί να φτάσει τα 378 χλμ. Απόσταση διόλου άσχημη για ένα οικογενειακό μοντέλο με μεταξόνιο 2,70 μέτρα –όμοιο με εκείνο του Nissan Pulsar -, μήκος 4,48 μέτρα και χώρο αποσκευών με όγκο 435 λίτρα. Τα αριθμητικά μεγέθη για εκείνους που εντρυφούν σε αυτά αποκαλύπτουν ένα μέρος των δυνατοτήτων του οι οποίες σε επίπεδο επιδόσεων υπηρετούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 kW (ή 150 ίππων) με μέγιστη ροπή 320 Nm.
Ολα αυτά σε ένα αμάξωμα λιγότερο προκλητικό από εκείνο της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου, το οποίο ισορροπεί μεταξύ χρηστικότητας και πρωτοτυπίας, με τον αεροδυναμικό συντελεστή 0,28 να είναι ένας από τους κορυφαίους σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής.
Τα σημεία αναφοράς
Εστιάζοντας την προσοχή μας στην τεχνολογία του Leaf, ανακαλύπτουμε τρία συστήματα που δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό «ευφυή» στον τρόπο που λειτουργούν. Το πρώτο, με τίτλο ProPILOT, υποστηρίζει τον οδηγό σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση και επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται αυτόνομα στον αυτοκινητόδρομο. Ανάλογη φιλοσοφία αυτονομίας ακολουθεί και το ProPILOT Park, το οποίο όταν ενεργοποιηθεί αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου των συστημάτων διεύθυνσης, επιτάχυνσης και πέδησης για την αυτόματη καθοδήγηση του Leaf στο σημείο στάθμευσης. Το τρίτο σύστημα ονομάζεται e-Pedal και ουσιαστικά αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την οδήγηση, καθώς μπορούμε να ξεκινήσουμε, να επιταχύνουμε, να φρενάρουμε και να σταματήσουμε πλήρως το αυτοκίνητο αυξάνοντας ή μειώνοντας την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Σκεφθείτε ότι το αυτοκίνητο μπορεί έτσι να παραμείνει ακινητοποιημένο ακόμα και σε επιφάνειες με έντονη κλίση ώσπου να πατηθεί ξανά το πεντάλ.
Επιστρέφοντας στον παράγοντα «αισθητική», είναι προφανές ότι το εσωτερικό του Leaf έπρεπε να υπηρετεί τις τεχνολογικές του «ιδιαιτερότητες», πράγμα που κάνει μέσω συγκεκριμένων υλικών και στοιχείων εξοπλισμού, όπως αυτά που αποτρέπουν την εμπλοκή σε ατύχημα και ενισχύουν την εμπειρία συνδεσιμότητας με τον υπόλοιπο κόσμο. Θα ήταν άλλωστε εντελώς ανακόλουθο αν το ηλεκτροκίνητο Nissan δεν διέθετε ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα infotainment ανεξαρτήτως κατηγορίας, μετρητή ισχύος και ενδείξεις για την πλήρη παρακολούθηση των παραμέτρων της ηλεκτρικής λειτουργίας του σε πραγματικό χρόνο. Για όλα αυτά και για τον απολύτως φυσιολογικό τρόπο που πετυχαίνει τον σκοπό του αξίζει να έχετε μια προσωπική εμπειρία την ερχόμενη άνοιξη.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ