Εντονο άρωμα περιπέτειας αλλά και άριστων επιδόσεων στον τομέα της ασφάλειας είχε ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP όπου συμμετείχαν τα Volvo XC60, VW T-Roc, Skoda Karoq, Mitsubishi Eclipse Cross, Citroen C3 Aircross, Seat Arona, Οpel Crossland X αλλά και το VW Polo ως μοναδικός εκπρόσωπος ενός είδους που δεν αξιώνει περγαμηνές που ξεπερνούν τα όρια της ασφάλτου.
Ανεξαρτήτως της αυξημένης ποσόστωσης σε SUV και… SUVοειδή από όλες τις κατηγορίες σε αυτόν τον κύκλο δοκιμών, το σημαντικότερο είναι ότι και τα οκτώ μοντέλα απέσπασαν την κορυφαία διάκριση της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής, σημειώνοντας ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες, και μάλιστα στις βασικές εκδόσεις τους σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας.
Στην περίπτωση μάλιστα του Volvo XC60, η υψηλή βαθμολογία συνοδεύθηκε και από τον έπαινο του EuroNCAP, καθώς το σουηδικό SUV συγκέντρωσε τη σχεδόν «απόλυτη» βαθμολογία του 98% στην κατηγορία όπου αξιολογείται η ασφάλεια που παρέχεται στους επιβαίνοντες, αλλά και 95% σε εκείνη όπου βαθμολογούνται τα συστήματα υποβοήθησης και ενεργητικής ασφάλειας, συνεχίζοντας επάξια την ιστορική παράδοση της Volvo, αλλά και αυτήν του πρόσφατου XC90, καθώς οι συγκεκριμένες επιδόσεις του XC60 τού εξασφάλισαν τον τίτλο του ασφαλέστερου μοντέλου του 2017 –τουλάχιστον μέχρι στιγμής, μια και στο διάστημα που απομένει ως το τέλος της χρονιάς εκκρεμεί ένας ακόμα κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης.
Μια ματιά στον πίνακα ωστόσο αποδεικνύει ότι εξίσου εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις ασφάλειας και πιο «προσγειωμένων μοντέλων που δεν ανήκουν στην priemium κατηγορία όπως το XC60 και δεν επωφελούνται από το εκτόπισμα –λόγω όγκου –του σουηδικού μοντέλου, όπως ισχύει και για την περίπτωση του μεσαίου SUV της Mitsubishi, Εclipse Cross, το οποίο κατέγραψε εξίσου εντυπωσιακές βαθμολογίες, αποσπώντας μάλιστα το ποσοστό του 80% στην κατηγορία που αξιολογεί το ενδεχόμενο τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος με πεζό.
Ετσι, πλην των μεσαίων SUV, ιδιαίτερη σημασία, ίσως και μεγαλύτερη, έχουν οι επιδόσεις ασφαλείας των VW T-Roc, Skoda Karoq, VW Polo και Seat Arona, καθώς, όπως σημειώνει και ο γενικός γραμματέας του EuroNCAP, Michiel van Ratingen: «Φυσικά και είναι ευχάριστο να βλέπουμε αυτοκίνητα σαν αυτά της Volvo να αποσπούν τη μέγιστη βαθμολογία σε ορισμένες κατηγορίες αξιολόγησης. Η αλήθεια είναι ωστόσο ότι εναπόκειται στα ευρείας αποδοχής αυτοκίνητα να επηρεάσουν θετικά την οδική ασφάλεια στο μέλλον και γι’ αυτό και αξίζουν εύσημα σε κατασκευαστές οι οποίοι έχουν συντελέσει στον εκδημοκρατισμό της ασφάλειας, εξοπλίζοντας τα supermini τους με υψηλής τεχνολογίας συστήματα υποβοήθησης».
Σε ό,τι αφορά τις επίσης πεντάστερες επιδόσεις των C3 Aircross και Crossland Χ, αξίζει να σημειωθεί πως με την κατηγοριοποίηση του EuroNCAP τα δύο μοντέλα των Citroen και Opel λογίζονται ως MPV, εξ ου και σε αντιδιαστολή με όλα τα παραπάνω δεν θεωρείται υποχρεωτική και δεν αξιολογείται η παρουσία συστήματος αυτόνομης πέδησης στον βασικό εξοπλισμό τους.
Ωστόσο σύντομα θα υπάρξουν αρκετές αλλαγές –και –ως προς αυτό, καθώς, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής του EuroNCAP, «οι άριστες επιδόσεις εξηγούν και την τακτική του EuroNCAP να επιβάλλει ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές προκειμένου να κατακτήσει κάποιο μοντέλο την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων. Το ίδιο θα συμβεί και τη νέα χρονιά».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ