Δεύτερος «σταθμός» στα έργα αναβάθμισης και ανάπτυξης που ξεκίνησε η Fraport Greece από τη Μύκονο, είναι το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς. Το σύνολο των έργων, στα οποία περιλαμβάνεται εκτός από την αναβάθμιση του διαδρόμου προσ/απογείωσης που υλοποιείται ήδη και η κατασκευή νέου Τέρμιναλ, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2019.
Για την εκτέλεση των εργασιών αναβάθμισης στον διάδρομο προσγείωσης –απογείωσης, το αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» θα λειτουργεί έως τις 20 Δεκεμβρίου 2017 με περιορισμένο μήκος διαδρόμου. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η εταιρεία, «η λειτουργία του δεν θα διακοπεί, καθώς το τμήμα του διαδρόμου που θα παραμένει ανοιχτό, έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τους αναμενόμενους τύπους αεροσκαφών».
Υπενθυμίζεται ότι η Fraport Greece ανέλαβε το έργο της αναβάθμισης, διαχείρισης και λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κατά τον περασμένο Απρίλιο. Οι πρώτες παρεμβάσεις που έγιναν στον αερολιμένα Κεφαλονιάς, στο πλαίσιο του γενικότερου «συμμαζέματος» που έκανε η εταιρεία στα αεροδρόμια, αριθμούν 326 έργα. Εξ αυτών 24 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 44 σε δομικά έργα, 95 σε ηλεκτρολογικά έργα και 163 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.
Με το κλείσιμο της υψηλής τουριστικής σεζόν, ετέθη σε εφαρμογή το πλάνο αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, το οποίο στην άμεση εξέλιξή του θα δημιουργήσει 14 παράλληλα εργοτάξια ανά την Ελλάδα. Το ύψος των επενδύσεων που θα γίνουν μέσα στην πρώτη τετραετία ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ, ενώ εντός των πρώτων δύο ετών τα αεροδρόμια να ανταποκρίνονται σε επίπεδο υποδομών, διαδικασιών και υπηρεσιών στις υψηλότερες διεθνώς προδιαγραφές
Συγκεκριμένα, οι παρεμβάσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει στο αεροδρόμιο Κεφαλονιάς περιλαμβάνουν την επισκευή του Πύργου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, επισκευές στο υπάρχον κτήριο (στεγανοποίηση, εργασίες στα τοιχώματα και στα θεμέλια κ.ά.), την αντικατάσταση του Συστήματος Οπτικών Αναγγελιών Πτήσεων (FIDS), τον καθαρισμός των κύριων τάφρων αποστράγγισης στον χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης, καθώς και εργασίες αναβάθμισης του οδοστρώματος στον κύριο διάδρομο προσγείωσης –απογείωσης του αεροδρομίου.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, καθώς τα ακραία τμήματα του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης έχουν υπερβεί τον χρόνο ζωής τους, ενώ το μεσαίο τμήμα παρουσιάζει προβλήματα ομαλότητας και ολισθηρότητας, η Fraport Greece προχωρά άμεσα στην αντικατάσταση των ασφαλτοταπήτων του διαδρόμου και της πίστας στάθμευσης των αεροσκαφών με νέες ασφαλτικές στρώσεις υψηλής αντοχής.
Επιπλέον, η νέα διαγράμμιση της πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και του διαδρόμου θα συμμορφώνεται πλήρως με τις νέες απαιτήσεις πιστοποίησης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).
Στο σύνολο των έργων, που προβλέπονται στο εγκεκριμένο master plan του αεροδρομίου, περιλαμβάνονται επίσης η κατεδάφιση του υπάρχοντος Τερματικού Σταθμού και η κατασκευή νέου κτηρίου 10.652 τ.μ., η κατασκευή νέου Σταθμού Διάσωσης και Πυρόσβεσης και η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος ελέγχου αποσκευών (HBS inline screening). Ακόμη, η κατασκευή νέου Σταθμού Επεξεργασίας Λυμάτων και η μετεγκατάσταση αποχετευτικού συστήματος και η διαμόρφωση εξωτερικών χώρων.
Όσον αφορά στην αύξηση της δυναμικότητας και της χωρητικότητας του αεροδρομίου, το οποίο εφέτος οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 71% (12 έναντι 7 σήμερα), ενώ οι πύλες του αεροδρομίου θα διπλασιαστούν (6 έναντι 3 σήμερα). Διπλάσια θα είναι και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σήμερα σε 4). Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς σημείωσε αύξηση επιβατικής κίνησης κατά το μήνα Οκτώβριο σε ποσοστό 15,1%, καθώς και πτήσεων κατά 19,3% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016.