Η αλήθεια είναι ότι στους Έλληνες θυμίζει γιγανταία αστυνομική «αύρα», μέρες που είναι. Κανείς συνειρμός, πάντως, δεν μπορεί να στερήσει τη θεαματικότητα του οχήματος που παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ την παραμονή της 17ης Νοέμβρη. Πρόκειται για την Tesla Semi, πρώτη ηλεκτρική νταλίκα που κατασκεύασε η πρωτοποριακή αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla, η οποία δραστηριοποιείται στην κατασκευή αποκλειστικώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Το μοναδικό πρόβλημα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι, ως γνωστόν, η περιορισμένη αυτονομία τους. Έχει επιτευχθεί μεγάλη πρόοδος σε ό,τι αφορά την ισχύ των μπαταριών που χρησιμοποιούν. Αλλά ακόμα δεν μπορούν να συναγωνιστούν σε αυτονομία τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως.
Μια νταλίκα, επιπλέον, διανύει εξ ορισμού μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητοδρόμους. Δεν έχει την «πολυτέλεια» για πολλές στάσεις ανεφοδιασμού –επαναφόρτισης εν προκειμένω των μπαταριών της. Από την άλλη, όμως, διαθέτει άφθονο χώρο, πολύ περισσότερο από ένα επιβατικό αυτοκίνητο, για την αποθήκευση των συσσωρευτών.
Εν πάση περιπτώσει, η πολυαναμενόμενη Tesla Semi έχει τη δυνατότητα να διανύει με μία φόρτιση 500 μίλια, δηλαδή 800 χιλιόμετρα! Αρκετά για τη φύση, τη λειτουργία και τον σκοπό του βαρέος οχήματος θα έλεγε κανείς. Ίσως περισσότερα και από ντιζελοκίνητους ανταγωνιστές του.

Και roadster για επιδόρπιο



Ταυτόχρονα με την νταλίκα ο πολυπράγμων ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ παρουσίασε αιφνιδιαστικά και ένα σπορ ανοικτό μοντέλο (roadster) το οποίο παρουσίασε ως «το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ»!
Η παρουσίαση της κόκκινης σπορ βολίδας έγινε μάλιστα με τον εντυπωσιακότερο δυνατό τρόπο: οι άνθρωποι της Tesla το έβγαλαν τελετουργικά από την… καρότσα της κατάμαυρης νταλίκας Semi! Ο Μασκ το περιέγραψε ως «άγριο σκαμπίλι που βγάζει νοκ άουτ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα».
Πρέπει να φεύγει, όντως, σαν τον άνεμο το roadster, αφού ο κατασκευαστής του υποστηρίζει ότι φθάνει τα 100 μίλια την ώρα (160 χλμ/ώρα) σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα! Το εντυπωσιακότερο όμως είναι ότι, όπως διαβεβαιώνει η Tesla, με μία φόρτιση των συσσωρευτών του το roadster μπορεί να διανύσει 620 μίλια (1.000 χλμ)!
Ευλόγως αναρωτιέται κανείς αν πρόκειται για μια κόκκινη αυτοκινούμενη… μπαταρία ή αν έχουν πετύχει ο Μασκ και το επιτελείο του τόση μεγάλη πρόοδο στην εξέλιξη της τεχνολογίας των συσσωρευτών.

Καθυστερήσεις στο Model 3

Η κατασκευάστρια των δύο νέων οχημάτων Tesla υποστήριξε ότι οι πωλήσεις της ηλεκτρικής νταλίκας θα ξεκινήσουν το 2019 και οι πωλήσεις του roadster το 2020. Και λέμε «υποστήριξε» επειδή η Τesla αδυνατεί να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση που έχει το μοντέλο 3, το πιο προσιτό οικονομικά μοντέλο της.
Ο ίδιος ο Μασκ αναφερόμενος προσφάτως στις καθυστερήσεις στην παραγωγή και τις παραδόσεις του Model 3 έκανε λόγο για «παραγωγική κόλαση».
Είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα ο ηλικίας 47 ετών καναδο-αμερικανός μπίζνεσμαν, επενδυτής, μηχανικός και εφευρέτης έχει εγκατασταθεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας του στο Ρίνο της Πολιτείας της Νεβάδα (στο ονομαζόμενο Gigafactory της Tesla) για να επιτηρεί την παραγωγή μπαταριών για τα αυτοκίνητα.
Διότι η εταιρεία είχε προαναγγείλει την κατασκευή 1.500 Model 3 το τρίτο τρίμηνο του 2017 και κατάφερε να βγάλει από τη γραμμή παραγωγής μόλις 260…