Αποστολή, Λισαβόνα
Αν και ο τρόπος που ο καθένας από εμάς αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα ως έννοιες και ως πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετικός, ουδείς νομίζω μπορεί να διαφωνήσει στο γεγονός ότι το T-ROC φαντάζει σήμερα ως η πιο συναισθηματική επιλογή στην γκάμα της VW. Οι Γερμανοί αποφάσισαν να επενδύσουν στη μοντέρνα σχεδίαση δημιουργώντας ένα ακόμα SUV –μικρότερο από το Tiguan αλλά όχι το μικρότερο στην γκάμα τους, καθώς θα ακολουθήσει το T-Cross –που απευθύνεται σε νέους και όχι μόνο, και το αποδεικνύει σε κάθε πτυχή του.
Οι έντονες ακμές, τα φωτεινά χρώματα που αναπαράγονται στο εσωτερικό του, οι 24 συνδυασμοί αποχρώσεων και οι λεπτομέρειες από αλουμίνιο στις εξωτερικές επιφάνειες κάνουν το T-ROC να δείχνει προϊόν άλλης εταιρείας. Κι όμως, είναι VW, κάτι που φαίνεται προτού καν το οδηγήσεις, αν εμβαθύνεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά του: ίδια αρχιτεκτονική με εκείνη του Audi Q2, ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και αυτόματο DSG επτά σχέσεων, αναρίθμητα στοιχεία εξατομίκευσης –απόδειξη του βάθους που έχει το «οπλοστάσιο» του γερμανικού ομίλου –και σχεδόν όλα τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού και αποφυγής συγκρούσεων στον βασικό ή στον προαιρετικό εξοπλισμό του. Ολα αυτά σε ένα σύνθετο παζλ εκδόσεων με τιμές πώλησης, στην Ελλάδα, από σχεδόν 20.000 ευρώ.
Δύναμη παντού
Ο τρικύλινδρος 1.0 TSI κινητήρας βενζίνης των 116 ίππων αποτελεί τη βασική επιλογή ακολουθούμενος από τον 1.5 TSI των 150 ίππων και τον 2.0 TSI των 190 ίππων. Ο τελευταίος λόγω κυβισμού και ισχύος αποτελεί πρωτοτυπία για την κατηγορία, ενώ οι 190 ίπποι αποτελούν την οροφή ισχύος του T-ROC, καθώς τόσους αποδίδει και η ισχυρότερη έκδοση του πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI, ο οποίος πάντως θα διατίθεται και με 150 ίππους. Ο μικρότερος diesel από όλους, 1.6 TDI, αποδίδει 116 ίππους.
Παραδόξως οι μόνες διαθέσιμες εκδόσεις στην οδηγική παρουσίαση του μοντέλου στην Πορτογαλία ήταν οι κορυφαία εξοπλισμένες βενζίνης και diesel των 190 ίππων, άρα τα συμπεράσματα αφορούν ένα δείγμα που, στην Ελλάδα τουλάχιστον, θα αποτελέσει μειοψηφία. Παρά ταύτα και πέρα από την προφανή υπερεπάρκεια ισχύος, το T-ROC είναι στιβαρό και απολύτως παραμετροποιήσιμο χάρη στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης –η λειτουργία Sport, για παράδειγμα, ταιριάζει απόλυτα στον συνδυασμό «τετρακίνηση 4MOTION – κιβώτιο DSG» -, άνετο στις περισσότερες περιπτώσεις ακόμα και με τους τροχούς των 19 ιντσών και πολύ αποτελεσματικό στον τομέα των επιδόσεων. Υπάρχει ωστόσο ένα «αλλά».
Η παραφωνία
Ιδανικός για τέσσερα άτομα ο καλόγουστος θάλαμος επιβατών δεν έχει χώρο για τρίτο ενήλικο στη μεσαία πίσω θέση, ενώ ο χώρος αποσκευών των 445 λίτρων έχει απολύτως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και άνοιγμα. Το πρόβλημα όμως έγκειται στα σκληρά –άλλης εποχής και φιλοσοφίας –πλαστικά του ταμπλό και των θυρών. Είναι σαφώς υποδεέστερα εκείνων του φθηνότερου νέου Polo και πλήττουν σημαντικά την, κατά τα άλλα, ποιοτική εικόνα του T-ROC, ακόμα και στα μάτια των πιο πιστών φίλων της μάρκας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ