Δοκιμή
Τα αυτοκίνητα πόλης αποτελούν χωρίς αμφιβολία το ιδανικό πεδίο εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης. Οχι μόνο γιατί η αποστολή τους καθιστά τον όποιο συμβιβασμό επιβάλλει η, κατά κανόνα, περιορισμένη αυτονομία ανούσιο, αλλά γιατί συνηθίζουν να κινούνται στο πλέον επιβαρημένο περιβάλλον, το αστικό.
Αυτομάτως λοιπόν το κατάλευκο Fortwo, με το ιριδίζον πράσινο χρώμα να ντύνει τον χαλύβδινο σκελετό του, αποκτά διαφορετική αξία. Αποκτά περίοπτη θέση στο πολλά υποσχόμενο μέλλον της αυτοκίνησης.
Το γύρισμα του κλειδιού της μίζας αναδεικνύει τη διαφορετικότητά του. Τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα ενός ηλεκτροκίνητου τετράτροχου συνοδεύονται πάντα από την ίδια αίσθηση. Πολύ σύντομα η αγωνία για τον άγνωστο στους περισσότερους κόσμο της ηλεκτροκίνησης μετατρέπεται σε μια απρόσμενα ευχάριστη έκπληξη.
Ακόμα και αν αρκεστείς στις ενδείξεις της TFT οθόνης που φιλοξενεί στο κέντρο του ο πίνακας οργάνων, οι διαθέσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας και την κατάσταση φόρτισης των μπαταριών είναι κάτι παραπάνω από αρκετές, ώστε να σου δώσουν την πλήρη εικόνα και να μειώσουν στο ελάχιστο το άγχος που συνδέεται με την αυτονομία.
Αλλωστε οι τιμές του κατασκευαστή θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως και μετριοπαθείς καθώς, αξιοποιώντας το πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας Eco, η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες αγγίζει –αν δεν ξεπερνά –τα 200 χιλιόμετρα.
Μοναδική προϋπόθεση αποτελεί φυσικά η προσαρμογή των συνηθειών σου στις λιγοστές, ομολογουμένως, ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από την ηλεκτροκίνητη φύση του αυτοκινήτου.
Για τον σκοπό αυτό υπάρχει το ανάλογο πρόγραμμα αξιολόγησης, το οποίο καταγράφει και βαθμολογεί τις «επιδόσεις» σου, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο το επιπλέον κίνητρο για την υιοθέτηση ενός αποδοτικότερου οδηγικού στυλ.
Σε αντίθετη περίπτωση, εξαντλώντας δηλαδή τη δυναμική που αναμφίβολα κρύβουν οι 81 ίπποι και τα άμεσα διαθέσιμα 160 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα, τα αριθμητικά δεδομένα αλλάζουν και τα συμπεράσματα προφανώς διαφέρουν.

Εργαλείο πόλης

Ανεξαρτήτως διάθεσης και ρυθμού, οφείλεις να αναγνωρίσεις την ευελιξία που εξασφαλίζει το περιορισμένο μήκος του αμαξώματος και περιγράφει ο κύκλος στροφής των μόλις 6,95 μέτρων.
Η ύπαρξη μίας και μόνο σχέσης μετάδοσης στο κιβώτιο συμβάλλει με τον δικό της τρόπο στην αέρινη κίνηση του Smart Fortwo Electric Drive και στη διαμόρφωση μιας… stress free εμπειρίας στο αριστερό του κάθισμα.
Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς για την απουσία θορύβου και κραδασμού, καθώς στην πλάτη του οδηγού και του συνοδηγού δεν βρίσκεται κάποιος από τους τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης, αλλά ένας σαφώς αποδοτικότερος ηλεκτροκινητήρας.
Ο τελευταίος φέρει την υπογραφή της Renault και πέραν της σχεδόν αθόρυβης λειτουργίας του διακρίνεται για την αφοπλιστική αμεσότητα των αντιδράσεών του. Τόσο στη διαδικασία της επιτάχυνσης όσο και της επιβράδυνσης, στην οποία συμμετέχει ενεργά μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.
H αποτελεσματική διαχείριση του επιπλέον βάρους των συσσωρευτών ιόντων-λιθίου απαντά και στα τελευταία ερωτήματα. Στρατηγικά τοποθετημένες στο δάπεδο του αμαξώματος, οι μπαταρίες μείωσαν περαιτέρω το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, όχι όμως και τον ζωτικό χώρο των επιβατών.

Info

81 ίπποι

160 Nm

Μονής σχέσης

12,9 kWh/100 χλμ.

150 χιλιόμετρα

11,5 δευτερόλεπτα

130 χλμ./ώρα

20.000 χλμ. ή 12 μήνες

0 γραμμ./χλμ.

0 €

23.120 €

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ