Αποστολή, Παλέρμο
Με τη Skoda να επιδιώκει τον διπλασιασμό των πωλήσεών της διεθνώς ως το 2025, προσθέτοντας στην γκάμα της νέα SUV με εμφανείς επιρροές από το κορυφαίο Kodiaq, το Karoq αναδεικνύεται ως η σπουδαιότερη πρεμιέρα της για το 2017.
Επιχειρώντας να συνδυάσει τον δυναμισμό και την πρακτικότητα του «μεγάλου αδελφού», το Karoq αξιοποιεί στο έπακρο τα πλεονεκτήματα της αρχιτεκτονικής MQB του ομίλου VW στέλνοντας στο μουσείο της Skoda το Yeti. H εντύπωση ότι το νέο διαδέχεται το παλιό είναι σωστή, αλλά το Karoq με μήκος 4,38 μέτρα είναι σχεδόν 20 εκατοστά μεγαλύτερο από το Yeti και σαφώς πιο ευρύχωρο, άρα μιλάμε για ένα άλλο αυτοκίνητο. Η μεγέθυνση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου στο μέλλον να υπάρξει και ένα μικρότερο B-SUV, αλλά και για να δημιουργηθεί μια ικανή βάση για το μελλοντικό Karoq Coupe. Με δεδομένο δε το μεταξόνιο των 2,638 μέτρων, εύκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος τη στόχευση του μοντέλου που παρέχει εξαιρετικούς χώρους στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, παρά το ύψος τους, χάρη στην ψηλή γραμμή της οροφής.
Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, αντικρίζοντας τα γνωστά και από τη νέα Octavia ποιοτικά υλικά, τους διακόπτες και τον πίνακα οργάνων –εκτός ασφαλώς από τον ψηφιακό πίνακα που αποτελεί πρωτιά του Karoq στην γκάμα της Skoda και θα είναι διαθέσιμος μετά το πρώτο τρίμηνο του 2018. Στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στη Σικελία κυριαρχούσε η μεγάλη οθόνη των 9,2 ιντσών στο κορυφαίο από τα διαθέσιμα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, ενώ ενδιαφέρον έχουν τόσο η δυνατότητα ελέγχου λειτουργιών με νεύματα όσο και η ασύρματη φόρτιση συγκεκριμένου τύπου smartphones. Η απόκριση του συστήματος ήταν εντυπωσιακή, ενώ η συνολική εικόνα δείχνει και είναι τόσο αναβαθμισμένη, που ελάχιστοι ανταγωνιστές του Karoq μπορούν να σταθούν απέναντί του.

Πληθωρισμός εκδόσεων

Ενα ακόμη πεδίο στο οποίο ο ανταγωνισμός δεν θα «απαντήσει» εύκολα είναι η ποικιλία των εκδόσεων που πρωτίστως δημιουργούν τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα: δύο κινητήρες βενζίνης και τρεις diesel. Στην παρουσίαση του μοντέλου είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τα τέσσερα από τα πέντε, διαμορφώνοντας την ασφαλέστερη δυνατή εικόνα για την ουσία του Karoq. Στη βάση της γκάμας του βρίσκεται ο 1.0 TSI των 116 ίππων που συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων (από 19.900 ευρώ) είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7 ταχυτήτων (από 21.900 ευρώ). Από αυτή την τιμή πώλησης ξεκινά και η έκδοση 1.5 TSI των 150 ίππων με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η προσθήκη εδώ του κιβωτίου DSG διαμορφώνει την τιμή πώλησης στα 26.500 ευρώ. Η σειρά των πετρελαιοκινητήρων περιλαμβάνει τον 1.6 TDI των 116 ίππων (από 21.900 και 26.500 ευρώ για τους δύο τύπους κιβωτίων) και τον 2.0 TDI με απόδοση 150 και 190 ίππους έναντι 32.500 και 34.900 ευρώ αντίστοιχα. Κοινό χαρακτηριστικό των δύο τελευταίων εκδόσεων είναι το σύστημα τετρακίνησης στον βασικό εξοπλισμό με τη διαφορά ότι η έκδοση των 150 ίππων διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο και εκείνη των 190 ίππων με DSG. Αν τώρα κάποιος επιθυμεί τετρακίνητο Karoq με κινητήρα βενζίνης, τότε θα πρέπει να «περιοριστεί» στην έκδοση 1.5 TSI 4×4 που θα εμφανιστεί τον Ιούνιο του 2018.

Οδηγώντας

Σε δρόμους διαφορετικής ποιότητας και χάραξης, μακριά από το κέντρο του Παλέρμο, το Karoq μάς άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, εξασφαλίζοντας την άνετη μετακίνηση των επιβατών του, την ώρα που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης μέσω του Driving Mode Select –Normal, Eco, Sport και Individual. Στις τετρακίνητες εκδόσεις προστίθενται οι επιλογές Οff-Road και Snow, με την πρώτη να προσφέρει περισσότερη σιγουριά στις διαδρομές που σου επιτρέπουν να φτάσεις τα 18,3 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.
Η ποιότητα κύλισης αναβαθμίζεται αισθητά χάρη στην προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ωστόσο και χωρίς αυτή το Karoq είναι ικανό, προβλέψιμο στις αντιδράσεις του ακόμη και σε συνθήκες πίεσης, ενώ η αίσθηση του τιμονιού του παραμένει ακριβής. Ο κινητήρας των 116 ίππων αποτελεί την προφανή λόγω κόστους επιλογή, τόσο στη βενζίνη όσο και στο diesel.
Αναπάντεχα ήσυχος στη δεύτερη περίπτωση, κινεί μια χαρά το Karoq, ενώ αν η βενζίνη ήταν μονόδρομος για διάφορους λόγους, τότε η προτίμησή μας θα ήταν αναμφίβολα ο 1.5 TSI των 150 ίππων με την καλύτερη ροπή.
Μπορεί τα 4.600 ευρώ που χωρίζουν τη χειροκίνητη από την αυτόματη έκδοση να είναι πολλά, ωστόσο το Κaroq με αυτό το μοτέρ –και στο μέλλον και με τετρακίνηση –μπορεί να βγει μπροστά από τους αντίστοιχης τεχνολογίας ανταγωνιστές του.

Συνδεσιμότητα

Επιλέγοντας μια από τις τέσσερις μονάδες πολυμέσων σε συνδυασμό με το Skoda Connect, παρέχεται πρόσβαση σε online υπηρεσίες με πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές, αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης, εντοπισμός της θέσης του σταθμευμένου οχήματος και απομακρυσμένες πληροφορίες για την κατάσταση του Karoq.
Θάλαμος επιβατών

Αποκλειστικά πενταθέσιο, το Karoq αποτελεί «μικρογραφία» του μεγαλύτερου Kodiaq, άρα είναι εμφανώς καλύτερο από το Yeti, με ποιοτικά υλικά, προσεγμένη συναρμογή και διχρωμίες στο ταμπλό. Η μεγαλύτερη διαθέσιμη οθόνη έχει διάσταση 9,2 ίντσες και εντυπωσιακή ευκρίνεια, ενώ οι χώροι ανταποκρίνονται πλήρως στον οικογενειακό ρόλο του αυτοκινήτου, με πορτμπαγκάζ που ξεκινά από τα 521 λίτρα.
Ψηφιακός πίνακας

Διαθέσιμος για πρώτη φορά σε μοντέλο Skoda, o ψηφιακός πίνακας διαθέτει τέσσερις διαμορφώσεις: την κλασική με στροφόμετρο και ταχύμετρο στη γνωστή στρογγυλή μορφή τους, τη διευρυμένη στην οποία μια βασική απεικόνιση, π.χ. ο χάρτης, καλύπτει όλο το πλάτος της οθόνης, τη μοντέρνα, όπου γύρω από τον χάρτη υπάρχει χώρος για πρόσθετη προσωποποιημένη πληροφόρηση, και τη βασική που περιλαμβάνει δύο μεγάλες οθόνες.
highlights

Συστήματα υποβοήθησης

Υιοθετώντας συστήματα από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, το Karoq διαθέτει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control που διατηρεί την επιθυμητή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης, ανίχνευση τυφλών σημείων και πίσω κυκλοφορίας, προγνωστική προστασία πεζών, συστήματα υποβοήθησης σε ανηφόρα, αναγνώρισης οδικής σήμανσης και αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και λειτουργία ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού.

Προγράμματα οδήγησης

Μέσω του Driving Mode Select ο οδηγός μπορεί να μεταβάλει την υποβοήθηση του τιμονιού, τη λειτουργία του κιβωτίου DSG και τις ρυθμίσεις άλλων συστημάτων μέσω των προγραμμάτων Normal, Eco, Sport, Individual και Snow. Οι εξατομικευμένες ρυθμίσεις αποθηκεύονται στο προσωποποιημένο κλειδί για έως και τρεις χρήστες του οχήματος.

Εξυπνες λύσεις

Η φιλοσοφία Simply Clever προσθέτει στον εξοπλισμό του Karoq σχεδόν 20 στοιχεία, όπως βάσεις tablet, ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο, αποφυγή ανεφοδιασμού με λάθος καύσιμο, άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών με την κίνηση του ποδιού κ.ά.

Info

999 κ.εκ.

116 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.
200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.
μηχανικό έξι σχέσεων
5,2 λίτρα/100 χλμ.
10,6 δευτερόλεπτα
187 χλμ./ώρα
Κάθε 30.000 χλμ. ή 24 μήνες
118 γραμμ./χλμ.
€115,64€19.900

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ