Η ιαπωνική χαλυβουργία Kobe Steel αύξησε την Παρασκευή από τις 200 στις 500 τις εταιρείες που, σύμφωνα με τα αρχεία της, έχουν επηρεαστεί από το σκάνδαλο metalgate, από την παραποίηση δηλαδή των στοιχείων που αφορούν την ποιότητα και ανθεκτικότητα του αλουμινίου και του χαλκού που πούλησε την τελευταία 10ετία στους πελάτες της.
Η εταιρεία πρόσθεσε, επίσης, ότι ανακάλυψε «ανάρμοστες ενέργειες», μεταξύ των οποίων και παραποιήσεις στοιχείων, που σχετίζονται με εννέα ακόμη προϊόντα της. Το σκάνδαλο είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί κατά 1,8 δισ. δολάρια την εβδομάδα αυτή η χρηματιστηριακή αξία της Kobe Steel.
Περισσότερες από 30 μη ιαπωνικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική κοινοπραξία Airbus και η αμερικανική ανταγωνίστριά της Boeing φέρονται να έχουν προμηθευτεί εξαρτήματα και ανταλλακτικά που κατασκεύασε η Kobe Steel.
«Για την ώρα δεν έχουμε διαπιστώσει ότι προμηθευτές μας έχουν χρησιμοποιήσει πρώτες ύλες από την Kobe Steel για την κατασκευή εξαρτημάτων που χρησιμοποιούμε στα αεροσκάφη μας», σημείωσε εκπρόσωπος της Airbus.
Η Boeing καθώς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Toyota διενεργούν έρευνες για να διαπιστώσουν αν έχουν χρησιμοποιήσει εξαρτήματα ή ανταλλακτικά που κατασκευάστηκαν από ύποπτα για την ανθεκτικότητά τους μέταλλα της τρίτης σε πωλήσεις χαλυβουργίας της Ιαπωνίας.
Πέρασαν πάντως τα τεστ
Το Reuters μετέδωσε, ωστόσο, ότι η Boeing έχει χρησιμοποιήσει προϊόντα της Kobe Steel με παραποιημένα πιστοποιητικά. Το βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων σημειώνει ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επιβατικών αεροσκαφών στον κόσμο δεν θεωρεί ότι προκύπτει ζήτημα ασφάλειας για τα αεροσκάφη του, αλλά «η αποκάλυψη αυτή πιθανώς να αυξήσει το κόστος που θα επιβαρύνει την ιαπωνική εταιρεία για την καταβολή αποζημιώσεων».
Η ιαπωνική εταιρεία σιδηροδρόμων Central Japan Railway ανακοίνωσε επίσης ότι ορισμένα από τα εξαρτήματα της Kobe Steel στους ταχύτατους συρμούς της (bullet trains) δεν ανταποκρίνονται στα ιαπωνικά βιομηχανικά στάνταρντς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας των μεταφορών.
Η Hitachi, επίσης, παραδέχθηκε ότι στους νέους συρμούς με τους οποίους προμήθευσε τους σιδηροδρόμους της Βρετανίας χρησιμοποιήθηκαν προϊόντα της Kobe Steel, πρόσθεσε ωστόσο ότι όλοι οι συρμοί πέρασαν τα αυστηρά τεστ στα οποία υποβλήθηκαν.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Mazda και Honda, τέλος, παραδέχθηκαν ότι χρησιμοποίησαν αλουμίνιο από την Kobe Steel για την κατασκευή ορισμένων μοντέλων τους.