Καταλυτικό ρόλο στα προσδοκώμενα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ θα έχει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) Ελ. Βενιζέλος το 2018.
Την περασμένη Δευτέρα υπεγράφη η σύμβση για την παράταση της παραχώρησης κατά 20 χρόνια του αεροδρομίου. Η αρχική σύμβαση έληγε το 2026 και τώρα θα λήξει το 2046. Το τίμημα για την παράταση ανέρχεται σε 600 εκατ. εκ των οποίων το καθαρό έσοδο για το ΤΑΙΠΕΔ είναι 484 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα ΦΠΑ. Εντός του 2017 όταν η σύμβαση πραχώρησης πάρει το πράσινο φως απο τις ευρωπαικές αρχές και κυρωθεί από την ελληνική βουλη το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 251 εκατ. ευρώ και στο τέλος του 2018 τα υπόλοιπα 233 εκατ. ευρώ.
Η παράταση της σύμβασης όμως άνοιξε το δρόμο για να μοσχοπουληθεί το 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στο ΔΑΑ εντός του 2018 και αυτό γιατί ο υποψήφιος επεδυτής θα γνωρίζει ότι έχει την εκμετάλλευη του πιο αποδοτικού αεροδρομίου στην Ευρώπη έως το 2046. Υπενθυμίζεται ότι μέτοχοι του ΔΑΑ είναι το ΤΑΙΠΕΔ με 30%, το Ελληνικό Δημόσιο με 25%, το καναδικό επενδυτικό Fund PSP με 40% (έχει και το management) και ο όμιλος Κοπελούζου με 5%.
Πολλοί ισχυρίζονται ότι ο επικείμενος διαγωνισμός θα είναι παιχνίδι για έναν, δηλαδή για τους Καναδούς του PSP αλλά αυτό μένει να αποδειχθεί μέσα από τη διαγωνιστική διαδικασία. Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχυ και εκτιμά ότι θα εισπράξει άνω του 1 δισ. ευρώ από την πώληση του 30%.
Ο ΔΑΑ το 2016 εμφάνισε τζίρο 405 εκατ. ευρώ από 371 εκατ. ευρώ το 2015 και τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν στα 132 εκατ. ευρώ έναντι 120,6 εκατ. ευρώ το 2015.
Φέτος το Ελ. Βενιζέλος πάει για νέο ρεκόρ διακίνησης επιβατών αφού ήδη στο 9μηνο του 2017 ταξίδεψαν 16,8 εκατ. επιβάτες από το εσωτερικό και το εξωτερικό σημειώνοντας άνοδο 8,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.