Ο ιδιώτης κ. Παναγιώτης Γρηγ. που διαμένει στην Πεύκη εμφανίζεται σαν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «μυστηριώδους» εταιρείας «Mare Shipping Hellas» το όνομα της οποίας εμφανίζεται στο «σκάνδαλο του Σαρωνικού» -ως ιδιοκτήτρια του δεξαμενοπλοίου «Lassea».
Ως αντιπρόεδρος της εταιρείας, σύμφωνα με το τελευταίο έγγραφο της 17ης Σεπτεμβρίου 2017 που υπάρχει στο σχετικό φάκελο στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, εμφανίζεται ο ιδιώτης κ. Ιωάννης Κ. που φέρεται να κατέχει μετοχές αξίας περίπου 300.000 ευρώ της ίδιας εταιρείας . Ωστόσο εμφανίζεται να διαμένει σε παλιό κτίριο σε φτωχογειτονιά του Πειραιά όπου στεγάζεται και κατάστημα με υλικά επισκευής πλοίων.
Σύμφωνα με αξιωματικούς του Λιμενικού αλλά και έγγραφα-καταγγελίες που έχουν δοθεί σε δικαστικές αρχές, ο ίδιος άνθρωπος παρουσιάζεται ως συμμετέχων σε ναυτικές εταιρείες στην διακίνηση πετρελαίου, ορισμένες με ερευνώμενη δραστηριότητα. Και σύμφωνα με λιμενικούς «εμφανίζεται ως στενός συνεργάτης άλλων γνωστών επιχειρηματιών του Πειραιά, ένας εκ των οποίων έχει κατηγορηθεί για εκτεταμένο λαθρεμπόριο καυσίμων». Ωστόσο δεν προσδιορίζεται οποιαδήποτε έκνομη συμπεριφορά του ιδίου.
Σημειώνεται ότι τόσο για τον Πρόεδρο όσο και τον αντιπρόεδρο της «Mare Shipping Hellas» δεν υπάρχει οποιαδήποτε αναφορά στο διαδίκτυο για ναυτιλιακές δραστηριότητές τους, για ιδιοκτησίες πλοίων , για επαγγελματικές ενασχολήσεις κλπ. Ως γραμματέας της «Μare Shipping Hellas»(σ.σ το ιδιοκτησιακό καθεστώς της αποτελούσε το μεγάλο ζητούμενο των τελευταίων ημερών) παρουσιάζεται η κυρία Βασιλική Δ. για την οποία επίσης δεν υπάρχει οποιαδήποτε πληροφορία για τις επαγγελματικές ενασχολήσεις της.
«Το Βήμα» παρουσιάζει άγνωστα στοιχεία για την υπόθεση της μεγάλης οικολογικής καταστροφής σε μεγάλο τμήμα της παραλιακής περιοχής της Αττικής και τα πρόσωπα που υποκρύπτονται πίσω από ναυτικές εταιρείες και πλοία που φέρεται να έχουν καθοριστικό ρόλο στην υπόθεση.
Με ενδείξεις ότι 15-20 ιδιώτες εμφανίζονται να ανακυκλώνονται σε δεκάδες εταιρείες, ορισμένες από τις οποίες έχουν ύποπτες δραστηριότητες. Σε ένα σύστημα εταιρειών όπου παρουσιάζεται, σ’ ένα μεγάλο τμήμα τους , κοινή εκπόρευση και οργάνωση…
Το πλοίο «Lassea», λοιπόν, χρησιμοποιήθηκε για την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» που προκάλεσε τη μεγάλη ρύπανση πριν από 15 ημέρες περίπου. Η επιλογή του «Lassea» για την αφαίρεση του πετρελαίου έγινε από τον κ. Θεόδωρο Κουντούρη, πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Πλοία του κ. Κουντούρη αλλά και ο ίδιος είχαν εμπλακεί σε λαθρεμπόριο πετρελαίου αλλά υπήρξαν στην συνέχεια απαλλακτικές αποφάσεις.
Για την ανεύρεση των πετρελαιοειδών στο “Lassea” καταδικάσθηκε χθες από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά ο πλοίαρχός του σε φυλάκιση δύο ετών με τριετή αναστολή, ενώ ο α’ μηχανικός απαλλάχθηκε των κατηγοριών.
Στην απολογία τους οι δύο κατηγορούμενοι υποστήριξαν ότι η ποσότητα μίγματος πετρελαιοειδών που βρέθηκε στις δεξαμενές έρματος προήλθε από διαρροή που σημειώθηκε στη διάρκεια απάντλησης των καυσίμων από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» και η ποσότητα των πετρελαίων ήταν μηδαμινή.
Μεγάλο ζητούμενο ωστόσο ήταν γιατί επελέγη το “Lassea” από τον κ. Κουντούρη και αν υπάρχει κάτι επιλήψιμο που μπορεί να συνδέει τα πλοία ή τις εταιρείες.
Σύμφωνα με τον φάκελο που διατηρεί το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας η εταιρεία “Mare Shipping Hellas” συστάθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2011, με κεφάλαιο μόλις 5000 ευρώ και δημιουργούς τον προαναφερόμενο σημερινό αντιπρόεδρο Ιωάννη Κ. και την κυρία Ελισάβετ Λ., που εμφανίζεται να διαμένει στο Κερατσίνι.
Τον Ιούνιο του 2013 η συγκεκριμένη εταιρεία προχώρησε σε εντυπωσιακή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου που έφθασε τα 535.000 ευρώ με τον κ. Ι. Κ. να αποκτά το 52% των μετοχών αξίας 278.000 ευρώ και την ιδιώτη από το Κερατσίνι να έχει το 48% που αντιστοιχεί σε ποσό 256.800 ευρω.
Το όνομα του κ. Ιωάννη Κ. μνημονεύεται σε έγγραφα που τέθηκαν υπόψιν των δικαστικών αρχών, και όπου αναφέρεται ότι διατηρεί επαφή με ιδιοκτήτη πρατηρίων καυσίμων και βυτιοφόρων με έδρα στο Χαϊδάρι, ο οποίος έχει συλληφθεί για υποθέσεις διακίνησης λαθραίων καυσίμων.
Ακόμη στο ίδιο σύστημα ανθρώπων φέρεται ότι είναι οι ιδιώτες Χρ. Υφ, Μαρ. Σ. , Χρ.Π. και άλλοι, ορισμένοι από τους οποίους εμφανίζονται ως συμμετέχοντες σε εταιρείες, πλοία ή βυτιοφόρα που έχουν εμπλακεί σε υποθέσεις λαθρεμπορίας καυσίμων ή έχουν προκαλέσει θαλάσσιες ρυπάνσεις.
Από το 2013 ως Πρόεδρος της εταιρείας εμφανίζεται ο κ. Παναγιώτης Γρ. που παραμένει σε αυτό το «πόστο» μέχρι και σήμερα.
Το ενδιαφέρον είναι ότι η διαχείριση- «εφοπλισμός» του “Lassea” τα τελευταία χρόνια είχε δοθεί στην εταιρεία «Ακροπόλ». Ωστόσο το ιδιότυπο είναι ότι ιδρυτής της «Ακροπόλ», η ιδιώτης κυρία Βασιλική Καλ. φέρεται να διαμένει στην ίδια κατοικία με τον κ. Παναγιώτη Γρ. (σ.σ πρόεδρο της «Μare Shipping Hellas») στην Πεύκη και σύμφωνα με πληροφορίες είναι στενός συγγενής της! Με την επακόλουθη δημιουργία ερωτημάτων αν αυτή η ανάθεση του «εφοπλισμού» είναι πραγματική.
Το «Lassea» εμφανίζεται να «επιστρέφει» στην ιδιοκτησία της «Mare Shipping Hellas» δύο ημέρες μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» σε μία «περίεργη σύμπτωση» , όπως χαρακτηρίστηκε. Ωστόσο συνεργάτες των εταιρειών ανέφεραν στο «Βήμα» ότι « αυτή η μεταφορά δεν σχετίζεται με την υπόθεση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» αλλά υπήρξε λόγω αιφνίδιου θανάτου, τον Ιούλιο, μέλους του ΔΣ της «Ακροπόλ» και η διαδικασία επιστροφής του Lassea στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ολοκληρώθηκε τυπικά εκείνες τις ημέρες».
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι η εταιρεία «Μare Shipping Hellas» ανέλαβε την διαχείριση, στις αρχές του 2013, του πλοίου «Aγία Ζώνη Princess» που ανήκε παλιότερα στον κ. Κουντούρη και ο οποίος το είχε πωλήσει λόγω χρεών σε γνωστό επιχειρηματία. Το πλοίο αυτό πουλήθηκε αργότερα σε νιγηριανή εταιρεία, μετονομάστηκε σε «Temeteron». Το πλήρωμα του πλοίου κατηγορήθηκε με διαφορά λίγων ημερών ότι σε ταξίδι του στην Κρήτη δεν προχώρησε σε δήλωση των καυσίμων που μετέφερε (σ.σ τελικώς απηλλάγησαν των κατηγοριών) και στην
συνέχεια του ταξιδιού του στο λιμάνι της Ζαουίγια στην Λιβύη ότι προχώρησε σε λαθραία φόρτωση μεγάλων ποσοτήτων καυσίμων.