Μετατρέποντας το Μιλάνο, την πρωτεύουσα της παγκόσμιας μόδας, σε μητρόπολη του σκανδιναβικού design, η Volvo διοργάνωσε μια γιορτή με διάρκεια 80 ωρών, με καλεσμένα 40 από τα πιο ενδιαφέροντα σκανδιναβικά brands και guest star το μικρότερο πλέον SUV της γκάμας της, το XC40. Το αυτοκίνητο που θα σταθεί απέναντι στον ομοειδή γερμανικό ανταγωνισμό, προτάσσοντας την ιδιαίτερη αντίληψη περί αισθητικής και τα τεχνολογικά επιτεύγματα των Σουηδών, έχει μήκος 4,42 μέτρα και παρά τον αστικό προορισμό και χαρακτήρα του αποπνέει έναν απρόσμενο δυναμισμό, ένα πιο αθλητικό στυλ σε σύγκριση με τα XC60 και XC90.
Τα δε 2,70 μέτρα του μεταξονίου του προϊδεάζουν για τις μεταφορικές του δυνατότητες, με 460 λίτρα στον χώρο αποσκευών και έναν θάλαμο επιβατών που δεν επιτρέπει παρανοήσεις, καθώς ταυτίζεται στις περισσότερες λεπτομέρειες με τα μεγαλύτερα σουηδικά SUV. Ανάμεσα στα κοινά στοιχεία περιλαμβάνονται η κάθετα τοποθετημένη οθόνη εννέα ιντσών για το σύστημα Sensus Connect στην κεντρική κονσόλα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις διαφορετικές επιλογές γραφικών. Θεωρήστε δεδομένη την τολμηρότερη προσέγγιση στην επιλογή των χρωματικών συνδυασμών εντός και εκτός, αλλά και το γεγονός ότι οι επιβάτες κάθονται χαμηλότερα από τα XC60 και XC90 παρά την απόσταση των 21,1 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος.
Το XC40 είναι το πρώτο Volvo που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική CMA, στην οποία θα βασιστούν όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Σειράς 40 –αλλά και της επερχόμενης Σειράς 20 -, άρα θα πρέπει να περιμένουμε την πρώτη οδηγική εμπειρία μαζί του, πριν από το τέλος του 2017, για να διαπιστώσουμε το αν και πόσο υπερέχει από τις γερμανικές προτάσεις στα premium μικρομεσαία SUV.
Αντιθέτως, γνωρίζουμε ήδη ότι θα διατίθεται στις δίλιτρες τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης T4 και Τ5 απόδοσης 190 και 247 ίππων και στις επίσης τετρακύλινδρες πετρελαιοκίνητες D3 και D4 με 150 και 190 ίππους αντίστοιχα.
Στο άμεσο μέλλον θα υπάρξουν τρικύλινδροι κινητήρες, plug-in υβριδικά σύνολα και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Πέρα από το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων των ισχυρότερων και τετρακίνητων XC40, θα υπάρχει και ένα μηχανικό έξι σχέσεων για τα δικίνητα, ενώ ασχέτως μετάδοσης της κίνησης όλη η παλέτα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού και αποτροπής συγκρούσεων θα είναι διαθέσιμη. Στην ελληνική αγορά το XC40 αναμένεται την άνοιξη του 2018, σχεδόν έξι μήνες μετά την έναρξη της παραγωγής του στο Γκεντ του Βελγίου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ