Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4: Ενας παίκτης για όλες τις θέσεις

Αν η Octavia ήταν εκείνη που στα μέσα της δεκαετίας του 1990 έβγαλε τη Skoda από την πλήρη αφάνεια, χαρίζοντάς της έναν σαφή δυτικοευρωπαϊκό προσανατολισμό και ισχυρή παρουσία στις πλέον ανεπτυγμένες αγορές της γηραιάς ηπείρου, το Kodiaq (το πρώτο πραγματικό SUV στην ιστορία της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας) είναι εκείνο που της αλλάζει επίπεδο.

Αν η Octavia ήταν εκείνη που στα μέσα της δεκαετίας του 1990 έβγαλε τη Skoda από την πλήρη αφάνεια, χαρίζοντάς της έναν σαφή δυτικοευρωπαϊκό προσανατολισμό και ισχυρή παρουσία στις πλέον ανεπτυγμένες αγορές της γηραιάς ηπείρου, το Kodiaq (το πρώτο πραγματικό SUV στην ιστορία της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας) είναι εκείνο που της αλλάζει επίπεδο.
Και αυτό γιατί χωρίς να θέτει υπό αμφισβήτηση την υψηλή σχέση αξίας – τιμής που χαρακτηρίζει όλες ανεξαιρέτως τις προτάσεις της Skoda, τοποθετείται στην καρδιά μιας εξαιρετικά απαιτητικής κατηγορίας.
«Κλειδί» της επιτυχίας που ήδη γνωρίζει το Kodiaq αποτελούν οι πληθωρικές διαστάσεις του. Το μήκος των 4,7 μέτρων δεν κρύβεται, όχι τουλάχιστον στον βαθμό που θα σου επέτρεπε να… παραβλέψεις τα όποια χωροταξικά πλεονεκτήματα προκύπτουν από αυτό.
Δεν είναι, όμως, μόνο το μήκος του αμαξώματος που χαρίζει στο Kodiaq ένα επιβλητικό προφίλ. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 19 εκατοστά, τα σκουρόχρωμα πλαστικά του αμαξώματος και η μυώδης σχεδίαση ξεκαθαρίζουν τη θέση του απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού.
Απλότητα που σε κερδίζει
Συνέχεια των απέριττων σχεδιαστικών μοτίβων που επικρατούν στις επιφάνειες του αμαξώματος αποτελεί ο θάλαμος επιβατών. Με εξαίρεση την εσοχή που φιλοξενεί την κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής και τους κάθετης διάταξης αεραγωγούς που την πλαισιώνουν, δεν παρατηρούνται σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες που θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν τη συμπαγή εικόνα του συνόλου. Εικόνα που ενισχύεται από το φινίρισμα και τη συναρμογή των ποιοτικών στην πλειονότητά τους υλικών. Το αφρώδες πλαστικό είναι αυτό που καλύπτει τα προεξέχοντα τμήματα του ταμπλό, κάτι που δεν ισχύει φυσικά για τις λιγότερο προβεβλημένες επιφάνειες του θαλάμου επιβατών.
Με τον εξοπλισμό να μην παρουσιάζει ελλείψεις σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας αλλά και να μη διαθέτει εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσαν να χαρίσουν στο Kodiaq τον ούτως ή άλλως αταίριαστο τίτλο του premium, η προσοχή στρέφεται στις πίσω σειρές καθισμάτων και ειδικότερα στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
H δυνατότητα φιλοξενίας επτά ατόμων στον θάλαμο επιβατών αποκαλύπτει τις πραγματικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, ωστόσο τα σχεδόν ανεξάντλητα 650 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι εκείνα που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητά σου.
Η ενδεδειγμένη λύση
Η επιλογή ενός κινητήρα diesel για ένα τετρακίνητο SUV με μήκος 4,7 μέτρα και βάρος που αγγίζει τα 1.800 κιλά φαντάζει, αν μη τι άλλο, λογική. Στο Kodiaq, το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 2,0 λίτρων αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο, παρ’ όλα αυτά υπάρχει η δυνατότητα να διαφοροποιηθεί κανείς επιλέγοντας μία από τις δύο εκδόσεις ισχύος ή το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στη θέση του μηχανικού. Στη δική μας περίπτωση, η χαμηλής ισχύος έκδοση του δίλιτρου TDI συνδυάζεται με το επτατάχυτο DSG, διαμορφώνοντας μια πρόταση ικανή να φέρει εις πέρας όποια αποστολή και αν της αναθέσεις.
Οι επιδόσεις που χαρίζουν οι 150 ίπποι και τα 340 Nm ροπής, η ευκολία χρήσης που προσφέρει η παρουσία του ημιαυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων, η οικονομία καυσίμου καιη συνέπεια με την οποία το πλαίσιο υποστηρίζει την παρουσία του αυτοκινήτου στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα δικαιώνει σε κάθε περίπτωση την επιλογή σου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.