Εντύπωση προκαλεί η απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής κ Νίκου Παππά να προβεί σε διενέργεια συνοπτικού διαγωνισμού για τεχνικό σύμβουλο ψηφιακού ραδιοφώνου.
Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ανάμεσα στα καθήκοντα του συμβούλου θα είναι η εκπόνηση χάρτη συχνοτήτων επίγειας ψηφιακής ραδιοφωνικής ευρυεκπομπής και οι διαδικασίες διεθνούς συντονισμού προς το υπουργείο.
Το κόστος του διαγωνισμού ανέρχεται σε 60.000 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας δεν έχει καταρτιστεί ακόμα χάρτης συχνοτήτων για τα ραδιόφωνα που εκπέμπουν «αναλογικά», με αποτέλεσμα να μη γίνεται προς το παρόν καμία συζήτηση για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών.
Μάλιστα, όπως πριν λίγες ημέρες είχε τονίσει ο αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης κ Ρ. Μορώνης «προς το παρόν οι ραδιοφωνικές άδειες δεν απασχολούν το συμβούλιο αφού υπάρχουν ακόμα πολλά στάδια προκειμένου να φτάσουμε να μιλάμε για αδειοδότηση ραδιοφωνικών σταθμών. Το πιο σημαντικό είναι ο καινούριος χάρτης συχνοτήτων. Οπως προκύπτει από τις συζητήσεις μας με το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα καμία προετοιμασία κατάθεσης νομοθετικών ρυθμίσεων για τις ραδιοφωνικές άδειες», σημείωσε ο κ Μορώνης. Οσο για τις ψηφιακές άδειες είχε τονίσει ότι βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Οι λόγοι για τους οποίους το ψηφιακό ραδιόφωνο είναι ακόμα μακριά, ακόμα και για τις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης, είναι πολλοί, αλλά ο πιο σημαντικός είναι ότι αφενός το κόστος της ψηφιακής εκπομπής είναι ιδιαίτερα υψηλό, αφετέρου ο αριθμός των ακροατών που ακούνε ψηφιακό ραδιόφωνο είναι προς το παρόν πολύ χαμηλός. Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα στον βρετανικό Τύπο το κόστος εκπομπής για έναν εμπορικό DAB σταθμό ανέρχεται σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, κι αυτό το ποσόν αφορά αποκλειστικά και μόνο το κόστος μετάδοσης. Υπολογίζεται ότι το κόστος αυτό είναι 16 φορές μεγαλύτερο από τη μετάδοση στα FM.
Επίσης, σύμφωνα με τις μετρήσεις, οι περισσότεροι ακροατές ακούνε ραδιόφωνο μέσα στο αυτοκίνητό τους την ώρα που οδηγούν. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν βγάζει προς το παρόν μοντέλα με ψηφιακά ραδιόφωνα.
Στο ψηφιακό ραδιόφωνο έχουν περάσει μέχρι στιγμής μόνο οι σκανδιναβικές χώρες στις οποίες η μετάδοση του ψηφιακού σήματος γίνεται μέσω καλωδίου. Free to air μετάδοση ψηφιακού ραδιοφώνου δεν γίνεται προς το παρόν παρά σε πολύ λίγες χώρες. Μεγάλες χώρες όπως η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία συνεχίζουν την εκπομπή του ραδιοφωνικού σήματος στα FM.
Το ερώτημα παραμένει για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η βιασύνη του υπουργείου ΨΗΠΤΕ να προβεί σε εκπόνηση χάρτη συχνοτήτων ψηφιακού ραδιοφώνου τη στιγμή που η ελληνική πραγματικότητα δεν επιτρέπει προς το παρόν το πέρασμα σε μια τέτοια τεχνολογία και τη στιγμή που δεν έχουμε ακόμα σύγχρονο χάρτη συχνοτήτων στα FM.