Το Σαλόνι Αυτοκινήτου, που άνοιξε τις πύλες του την περασμένη Τρίτη και θα διαρκέσει έως τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, θα μείνει στην Ιστορία όχι τόσο για τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται σε αυτό, αλλά για αυτά που… απουσιάζουν. Οχι ένας, όχι δύο, αλλά… δέκα μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων με διεθνή παρουσία «σνομπάρισαν» την εφετινή γερμανική γιορτή των τεσσάρων τροχών. Οχι επειδή είναι η πρώτη που διοργανώνεται μετά το προ διετίας ξέσπασμα του σκανδάλου dieselgate, αλλά επειδή στη συνείδηση πολλών κατασκευαστών (αλλά και των διαφημιστών τους), τα σαλόνια αυτοκινήτου μοιάζουν όλο και πιο ξεπερασμένα. Ολο και πιο απρόσφορα για να προβάλλουν στο ευρύ κοινό τα νέα προϊόντα τους.
Οι… απόντες έκλεψαν την παράσταση στην έκθεση της Φρανκφούρτης
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου, που άνοιξε τις πύλες του την περασμένη Τρίτη και θα διαρκέσει έως τα τέλη της επόμενης
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου, που άνοιξε τις πύλες του την περασμένη Τρίτη και θα διαρκέσει έως τα τέλη της επόμενης
Δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι και το διαβόητο πλέον dieselgate, το σκάνδαλο της παραπλάνησης καταναλωτών και κυβερνήσεων αναφορικά με τους ρύπους που εκπέμπει το κάθε μοντέλο, έχει επηρεάσει και τις μεγάλες εμπορικές φιέστες των κατασκευαστών. Στη Φρανκφούρτη εν προκειμένω περιμένουν σημαντική μείωση των επισκεπτών, καθώς το σκάνδαλο ξέσπασε, ως γνωστόν, τον Σεπτέμβριο του 2015 στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, στη Volkswagen συγκεκριμένα, για να αποδειχθεί συν τω χρόνω ότι πολλοί κατασκευαστές, Γερμανοί και άλλοι, χρησιμοποιούσαν το επίμαχο λογισμικό που παραποιούσε τις ενδείξεις εκπομπής καυσαερίων όταν οι μετρήσεις γίνονταν στα εργαστήρια.
«Ζουμ-ζουμ» ήταν πριν από λίγα χρόνια το διεθνές σλόγκαν της Mazda. Το μαρσάρισμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν προβάλλεται πλέον σαν κάτι που κάνει τα παιδιά να ονειρεύονται. Εχει αποκαθηλωθεί από το φαντασιακό της αυτοκίνησης διότι απλούστατα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν μαρσάρουν. Αλλωστε οι μεγάλοι γερμανοί κατασκευαστές κάνουν ό,τι μπορούν για να «εξαγνιστούν» από το σκάνδαλο και στη Φρανκφούρτη προβάλλουν με έμφαση τις ηλεκτρικές εκδοχές των μοντέλων τους. Στη Γερμανία, όπως και σε άλλες χώρες, το ντίζελ έχει στοχοποιηθεί απόλυτα και οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων πέφτουν κάθετα. Τόσο που η καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ απηύθυνε προ ημερών έκκληση προς τους δημάρχους του Αμβούργου, της Στουτγκάρδης, του Μονάχου και άλλων μεγάλων πόλεων να μην απαγορεύσουν την κυκλοφορία των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, όπως έχουν υποσχεθεί στους δημότες τους.
Οι εκθέσεις φθίνουν
Δέκα είναι οι μεγάλες απουσίες κατασκευαστών που καταγράφονται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης: της Nissan, της Peugeot, της Fiat, της Alfa Romeo, της Jeep, της Volvo, της Mitsubishi, της Mazda, της Infiniti και κυρίως της Tesla, της αμερικανικής πρωτοποριακής εταιρείας κατασκευής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία πολύ πρόσφατα κατασκεύασε το Model 3, το πιο προσιτό στα μεσαία εισοδήματα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη αυτονομία (κοστίζει λιγότερα από 30.000 ευρώ και με μία φόρτιση διανύει 350 χλμ.).
«Αναζητούμε events όπου κανείς δεν περιμένει να δει να εκτίθεται ένα αυτοκίνητο, όπως είναι μια έκθεση σκαφών, μια έκθεση κινητής τηλεφωνίας ή ακόμη και ένα τουρνουά γκολφ. Με τον τρόπο αυτόν το προϊόν μας αποκτά πρόσβαση σε περισσότερους καταναλωτές» διευκρίνισε εκπρόσωπος της Tesla εξηγώντας τον λόγο απουσίας του Model 3 και των άλλων, ακριβότερων μοντέλων της εταιρείας, από τη Φρανκφούρτη αλλά και από το εφετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, που διοργανώθηκε τον Μάρτιο.
«Ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος καταναλώνει προϊόντα έχει αλλάξει. Εχει τελειώσει η εποχή που για να προσελκύσει κανείς καταναλωτές αρκούσε να μαζέψεις κόσμο γύρω από ένα σκεπασμένο με κουκούλα αυτοκίνητο και να βάλεις δυο-τρεις μισοντυμένες κοπέλες να τραβούν σιγά-σιγά την κουκούλα και να το αποκαλύπτουν μέσα σε μια πανδαισία από φωτογραφικά φλας» δήλωσε στο Bloomberg ο Αρντ Ελινξγχορστ, αναλυτής της χρηματιστηριακής εταιρείας Evercor ISI.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι ειδικοί περιμένουν εφέτος λιγότερους επισκέπτες στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης. Μειωμένη κατά 14% ήταν πέρυσι και η συμμετοχή του κόσμου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ενώ το Σαλόνι του Ντιτρόιτ, που διοργανώθηκε τον εφετινό Ιανουάριο, είχε 9.000 λιγότερους επισκέπτες συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο. Πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot Ζαν-Φιλίπ Εμπαρατό ξεκαθάρισε ότι «ένα σαλόνι αυτοκινήτου είναι ένα εργαλείο μάρκετινγκ όπως πολλά άλλα. Το ότι δεν είμαστε εφέτος στη Φρανκφούρτη δεν σημαίνει ότι δεν θα ξανάρθουμε σύντομα».
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.