Για μια ακόμη ημέρα από νωρίς το πρωί συνεργεία απορρύπανσης επιχειρούν στις ακτές της Σαλαμίνας και του Πειραιά ενώ από χθες Τετάρτη το μεσημέρι βρίσκονται και στις ακτές της Γλυφάδας καθώς λόγω των θαλασσίων ρευμάτων μεταφέρθηκαν προς τα εκεί ποσότητες από την πετρελαιοκηλίδα. Στόχος να περιοριστεί η ρύπανση στις συγκεκριμένες περιοχές και να μην επεκταθεί και στις νοτιότερες ακτές του Σαρωνικού.
Στο μεταξύ σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90,1 FM, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής ερωτηθείς για το εάν σκέφτηκε την παραίτηση μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στην Ψυτάλλεια, απάντησε ότι «θέτω εαυτόν πάντα στη διάθεση του Πρωθυπουργού».
Ωστόσο σε δήλωσή του στο ΑΠΕ λίγο αργότερα αναφέρει ότι «ήταν ένα λογοπαίγνιο. Είπα ότι κάθε μέρα είναι η παραίτησή μου στη διάθεση του πρωθυπουργού, διότι έχω όλα μου τα χρόνια αγωνιστεί γι αυτό το δικαίωμα του Πρωθυπουργού: Δηλαδή να έχει κάθε μέρα τις παραιτήσεις όλων των υπουργών στα χέρια του».
Νωρίτερα το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μαζί με τον υφυπουργό Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύση Καλαματιανό, τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Σταμάτιο Ράπτη και τον κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά Κωνσταντίνο Λεοντάρα, επισκέφθηκαν με σκάφος του Λιμενικού Σώματος παράκτιες περιοχές του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως το Φλοίσβο, στην παραλία Μπάτη, όπου συνεχίζει να παρατηρείται, σε ορισμένα σημεία, διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου.
«Έχουμε μία εικόνα βελτίωσης σημαντική. Η επιχείρηση απορρύπανσης συνεχίζεται με την ίδια ένταση, προκειμένου να έχουμε γρήγορο αποτέλεσμα και είμαι βέβαιος ότι με τους ρυθμούς που δουλεύουμε σε πολύ λίγες ημέρες θα έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα» τόνισε ο κ. Κουρουμπλής μετά την αυτοψία.
Και πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή εκείνο που έχει πετύχει είναι η στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου και εκτίμησε ότι εντός της ημέρας θα αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου.
«Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός, γιατί ελέγχεις την πηγή της ρύπανσης» δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι το υπουργείο έχει επιστρατεύσει όλα τα μέσα που υπάρχουν στη χώρα, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις αυτής της ρύπανσης.
Συμπλήρωσε επίσης ότι στην όλη επιχείρηση χρησιμοποιούνται απορρυπαντικά φιλικά προς το περιβάλλον, κάτι που, όπως είπε, θα πρέπει να τονιστεί, «καθώς ως λαός έχουμε την τάση να αυτομαστιγωνόμαστε».
«Στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν χημικά που ρίχνονται από αέρος με τα αεροπλάνα, ενώ εδώ χρησιμοποιούμε καλύτερης ποιότητας απορρυπαντικών, προκειμένου να περιορίσουμε τις επιπτώσεις αυτής της ζημιάς» τόνισε.
Ο υπουργός ανέφερε, εξάλλου, ότι σε μία τέτοια μεγάλη επιχείρηση που δεν είχε ξανασυμβεί σε τέτοια έκταση, πάντα υπάρχουν προβλήματα, ενώ σημείωσε ότι υπήρξαν έντονα αντανακλαστικά από πλευράς λιμενικού σώματος στο να συντονίσει να προωθήσει και να παρακολουθήσει όλη αυτή την διαδικασία του περιορισμού των επιπτώσεων από τη ρύπανση.
«Η κατάσταση εξομαλύνεται μέρα με τη μέρα και σε ένα διήμερο θα έχουν σημαντικά αποτελέσματα» είπε ο κ.Κουρουμπλής και κάλεσε όσους δημοσιογράφους επιθυμούν να κάνουν με σκάφος του λιμενικού μια τέτοια επίσκεψη στις περιοχές, όπου παρατηρήθηκε διάσπαρτη ρύπανση.
Σε δηλώσεις στις οποίες είχε προχωρήσει νωρίτερα ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως η κινητοποίηση των αρχών για την αντιμετώπιση της μόλυνσης ήταν άμεση, αλλά «λόγω των ρευμάτων, μεταφέρθηκε απέναντι στις ακτές του παραλιακού μετώπου».
Από την πλευρά του, ο κ.Σαντορινιός τόνισε ότι η κατάσταση προφανώς έχει εξομαλυνθεί και ότι επιχειρούν πολλά σκάφη και του λιμενικού σώματος, αλλά και ιδιωτών, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν και, από στεριάς, πολλά συνεργεία, οκτώ στο σύνολο.
«Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε θεαματική βελτίωση της κατάστασης και πιθανόν και μέσα στο Σαββατοκύριακο να μπορέσουμε να επισκεφθούμε και πάλι και να δούμε ότι ουσιαστικά το μεγαλύτερο κομμάτι της ρύπανσης έχει εξαλειφθεί» εκτίμησε ο υφυπουργός και πρόσθεσε ότι «το ζητούμενο είναι πραγματικά να δούμε ποια είναι τα αίτια αυτού του ναυαγίου».
«Αυτό που θέλω να πω» συμπλήρωσε ο κ. Σαντορινιός «είναι ότι καθημερινά γίνονται εκατοντάδες δρομολόγια σε μια νησιωτική και ναυτική χώρα όπως είμαστε εμείς και διακινούνται τόνοι πετρελαίου και τέτοιο συμβάν έγινε μόνο μία φορά».
«Καταλαβαίνεται λοιπόν ότι η ασφάλεια ναυσιπλοΐας στη χώρα μας υπάρχει και η ναυτιλία είναι ασφαλής και δεν πρέπει από μία τέτοια κακή στιγμή να συκοφαντηθεί είτε το λιμενικό σώμα είτε η ναυτιλία» υπογράμμισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας.
Σημειώνεται ότι στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως τη Γλυφάδα, όπου υπάρχει ρύπανση συνεχίζουν να επιχειρούν απορρυπαντικά σκάφη του λιμενικού σώματος, ενώ στον Φλοίσβο βρίσκεται το μεγαλύτερο και ικανότερο σκάφος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα «EMSA», το AKTAIA OSRV, που με τους δύο ειδικούς βραχίονές του και από τις δύο πλευρές σαρώνει εκατομμύρια κυβικά νερού στο πέρασμά του.
Πλοιοκτήτρια εταιρεία: «Καμία καταγγελία σχετικά με την αξιοπλοϊα του Αγία Ζώνη ΙΙ»
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα της Πέμπτης η πλοιοκτήτρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Κυριακής σημειώνεται ότι «όπως είναι γνωστό έχουμε δώσει εντολή στην εταιρεία ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ να εξαντλήσει όλα τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό ώστε να περιοριστεί η ρύπανση. Παρακολουθούμε με αγωνία την εξέλιξη όπως όλοι. Όμως το συμβάν είναι τραγικό και δεν συγχωρείται η εκμετάλλευσή του από κανέναν. Οι δηλώσεις διαφόρων ‘’ειδικών και μη’’ περί των δήθεν αιτιών του ναυαγίου παραπληροφορούν το κοινό και δημιουργούν εντυπώσεις που δεν βοηθούν ούτε στο έργο της απορρύπανσης, ούτε στην διαλεύκανση της αλήθειας, που πρώτοι εμείς επιθυμούμε να αποκαλυφθεί αφού η οικονομική καταστροφή της εταιρείας μας εκ του συμβάντος είναι ανυπολόγιστη.»
Στη συνέχεια επισημαίνει ότι «αν και οι περιστάσεις δεν ενδείκνυνται για αντιπαραθέσεις, οφείλουμε προς υπεράσπιση τουλάχιστον των εργαζομένων στην εταιρεία μας, να επαναλάβουμε ότι το πλοίο είχε τα πιστοποιητικά του εν ισχύ και καμία καταγγελία δεν έγινε ποτέ ενώπιον Αρχής από κανένα ναυτικό σχετικά με την αξιοπλοϊα του Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Όποιος έχει αποδείξεις για το αντίθετο, τις οποίες τόσα χρόνια δεν κατέθεσε πουθενά θα πρέπει να τις προσκομίσει τώρα ενώπιον των αρμόδιων αρχών, αντί να εμπαίζει δια της διασποράς ψευδών ειδήσεων πρώτα τις αρχές που είναι κατά νόμο υπεύθυνες για τους ελέγχους των πλοίων, την εταιρεία που υπέστη την ζημία και βεβαίως τους επιχειρηματίες και τους πολίτες που υφίστανται τα αποτελέσματα του ναυαγίου.»
Τζανακόπουλος: Ο υπουργός είπε το αυτονόητο
«Ήταν άμεση η κινητοποίηση του Λιμενικού και του υπουργείου Ναυτιλίας, το σχέδιο έκτακτης ανάγκης μπήκε σε εφαρμογή 16 λεπτά μετά το συμβάν και κινητοποιήθηκαν όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος για το θέμα της θαλάσσιας ρύπανσης στο Σαρωνικό, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Real fm».
«Η προσπάθεια γίνεται από την πρώτη στιγμή, υπήρξε άμεση κινητοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων, έγινε άμεσα αίτημα και στη διεθνή οργάνωση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και μόλις έγινε αυτό εφικτό ενεργεί και ένα σκάφος το οποίο για πρώτη φορά χρησιμοποιείται στις ελληνικές θάλασσες για την αντιμετώπιση τέτοιων ατυχημάτων και η στεγανοποίηση του πλοίου έγινε σχεδόν αμέσως», είπε ο κ. Τζανακόπουλος και σημείωσε ότι είναι ένα μεγάλο ατύχημα που είναι αρκετά δύσκολο στη διαχείρισή του.
Σε ερώτηση για τη δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή ότι η παραίτησή του είναι πάντα στη διάθεση του πρωθυπουργού, ο κ. Τζανακόπουλος απάντησε ότι ο υπουργός «είπε το αυτονόητο». Τόνισε επίσης πως ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ενημερώνεται συνεχώς για την εξέλιξη στο θέμα αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης.
Σχετικά με τις διαμαρτυρίες και καταγγελίες δημάρχων επισήμανε ότι «εν μέσω μιας μεγάλης επιχειρησιακής προσπάθειας δεν προσφέρεται να αποδίδουμε ευθύνες στον έναν ή στον άλλον».
Ρένα Δούρου: Επιβάλλονται μεταρρυθμίσεις που θα βάλουν τέλος στον φαύλο κύκλο των καταστροφών
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής «Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» από αίτια τα οποία δεν είναι καθόλου εμφανή (πρόσκρουση, ατύχημα κτλ), ούτε δηλώνονται μέχρι σήμερα, καθώς και η εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας στο ευαίσθητο οικοσύστημα του Σαρωνικού Κόλπου και στις ακτές της Αττικής, καθιστούν αναγκαία την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών, την παραδειγματική τιμωρία όλων των υπευθύνων και τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για να αποτραπεί ανάλογο καταστροφικό ατύχημα στο μέλλον».
Ερωτηθείσα σχετικά η κυρία Ρένα Δούρου υπογράμμισε ότι «σήμερα, στην περίπτωση της οικολογικής καταστροφής του Σαρωνικού, όπως και στο άμεσο παρελθόν, στις περιπτώσεις αντιμετώπισης των πυρκαγιών ή του προσφυγικού / μεταναστευτικού φαινομένου, οι αιρετοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δήμαρχοι και περιφερειάρχες, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Χωρίς μέσα, με προβληματικές υποδομές και με ένα ελλιπές θεσμικό πλαίσιο, δρουν μέσα σε αντίξοες συνθήκες για να προστατεύσουν τους πολίτες και το περιβάλλον. Επιβάλλονται πλέον εκείνες οι μεταρρυθμίσεις που χωρίς δημοσιονομικό κόστος θα βάλουν τέλος σε αυτόν τον φαύλο κύκλο των προδιαγεγραμμένων καταστροφών, είτε πρόκειται για τη θαλάσσια ρύπανση είτε για τις πυρκαγιές».
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία που εδρεύει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» (Λεωφόρος Δημοκρατίας 57 Πέραμα) θα πραγματοποιήσει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου στις 12.30 το μεσημέρι.
Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωση της η απόφαση αυτή ελήφθη «μετά τις συγκλονιστικές και αποκαλυπτικές καταγγελίες της που αφορούν την βύθιση του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στο αγκυροβόλιο του Πειραιά και την τεράστια οικολογική καταστροφή που αυτό το ατύχημα προκάλεσε από την Σαλαμίνα στον Πειραιά έως και τις ακτές της Νότιας Αττικής».
Γ. Σγουρός : Η «Αθηναϊκή Ριβιέρα» αποδεικνύεται «Ανοχύρωτη Πολιτεία»
Για εγκληματική ολιγωρία εγκαλεί Κυβέρνηση και Περιφέρεια Αττικής ο Α΄αντιπρόεδρος της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) κ. Γιάννης Σγουρός με αφορμή την τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή που προκλήθηκε στον Σαρωνικό και στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής από τη βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ».
Όπως σημειώνει ο κ. Σγουρός, το Υπουργείο Ναυτιλίας αποδεδειγμένα καθυστέρησε δραματικά να κινητοποιηθεί και να λάβει μέτρα περιορισμού της ρύπανσης, με αποτέλεσμα αυτή να ξεφύγει από κάθε έλεγχο με σοβαρότατες επιπτώσεις στο περιβάλλον και στις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Εξίσου μεγάλες είναι οι ευθύνες και της Περιφέρειας Αττικής, που σε ακόμη μία καταστροφή (μετά τη φωτιά στην Ανατ. Αττική) έλαμψε δια της απραξίας της, λειτουργώντας σαφώς με κομματικά κριτήρια, αποσκοπώντας δια της αποσιώπησης του γεγονότος να καλύψει τις δικές της και τις κυβερνητικές ευθύνες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η διοίκηση της Περιφέρειας, ούτε σε επίπεδο Πολιτικής Προστασίας, ούτε σε αυτό του Περιβαλλοντικού Ελέγχου ενεργοποιήθηκε, με αποτέλεσμα οι μεν δήμοι να δηλώνουν ανενημέρωτοι από τις αρμόδιες αρχές και να μην γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν, οι δε πολίτες και το περιβάλλον της Αττικής να εκτίθενται σε τεράστιο κίνδυνο.
Τα ερωτήματα προς τη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής είναι αμείλικτα:
– Ενημερώθηκε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ενεργοποιήθηκε σε επίπεδο πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής στο παράκτιο μέτωπο και στο θαλάσσιο χώρο του Σαρωνικού κόλπου κι αν ναι πότε;
– Ενημέρωσε τους τοπικούς φορείς δηλαδή τους δήμους και τους πολίτες για τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν για την αντιμετώπιση του προβλήματος;
– Προχώρησε στην άμεση ενεργοποίηση των κλιμακίων περιβαλλοντικού ελέγχου, ώστε να γίνουν αυτοψίες κατά μήκος της ακτογραμμής του Σαρωνικού και σε όλους τους δήμους που έχουν υποστεί περιβαλλοντική καταστροφή;
– Σκοπεύει να προχωρήσει στην υποβολή διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά παντός υπευθύνου, ενημερώνοντας την Εισαγγελία Περιβάλλοντος;
– Σκοπεύει να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής βλάβης, την παρακολούθηση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και την αποκατάσταση των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων;
Σε δηλώσεις του ο Γ. Σγουρός τόνισε ότι «Το μεγαλύτερο λιμάνι της νότιας Ευρώπης, φαίνεται στην διεθνή κοινότητα, ότι είναι ανίκανο να διαχειρισθεί μια μικρή σχετικά θαλάσσια ρύπανση. «Μικρή» δεδομένου ότι το πλοίο μετέφερε 2.500 τόνους πετρέλαιο, ενώ καθημερινά διέρχονται κοντά στο λιμάνι δεξαμενόπλοια χωρητικότητας εκατοντάδων χιλιάδων τόνων. Δυστυχώς οι χειρισμοί Κυβέρνησης και Περιφέρειας Αττικής απέναντι σε ακόμη μία καταστροφή υπήρξαν κατώτεροι των περιστάσεων. Το ευαίσθητο οικοσύστημα του Σαρωνικού και ολόκληρο το παράκτιο μέτωπο από Σαλαμίνα έως Γλυφάδα δέχτηκαν ένα πλήγμα που θα κάνει χρόνια να κλείσει. Όσο για την Περιφέρεια Αττικής, η ανεπάρκεια και η πρόταξη του κομματικού συμφέροντος είναι αυταπόδεικτες. Αμφιβάλλει κανείς ότι αν ήταν άλλη κυβέρνηση, η κα Δούρου θα βρισκόταν στην πρώτη γραμμή πετώντας πέτρες από τα κεραμίδια;»
Και πρόσθεσε «Ο αυτοδιοικητικός πρέπει να βρίσκεται 100 μέτρα μακριά από τον κομματικό του χώρο. Κι αυτό να μην αποτελεί επιλογή αλλά συνείδηση. Μόνο έτσι θα μπορεί να είναι αποτελεσματικός και να μπορεί να κοιτάζει τους πολίτες στα μάτια».
Στη μάχη για την απορρύπανση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνέβαλε στην κινητοποίηση άμεσης στήριξης προς την Ελλάδα μετά από αίτημα παροχής βοήθειας για την αντιμετώπιση περιστατικούπετρελαϊκής ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά. Η Ελλάδα έχει ενεργοποιήσει τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας, ζητώντας τη συνδρομή σκάφους κατά τις επιχειρήσεις απορρύπανσης. Το αίτημα διαβιβάστηκε στο Κέντρο Συντονισμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Επιτροπής και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα έσπευσε να προσφέρει σκάφος απορρύπανσης.
«Το κέντρο έκτακτης ανάγκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανταποκρίθηκε ταχέως στο αίτημα της Ελλάδας και διαπιστώνω με ικανοποίηση άλλο ένα απτό παράδειγμα ευρωπαϊκής αλληλεγγύης στην πράξη. Το σκάφος απορρύπανσης που προσέφερε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα έχει αρχίσει δραστηριότητες αντιμετώπισης στην πληγείσα περιοχή», δήλωσε ο Επίτροπος Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Χρήστος Στυλιανίδης.
Επίσκεψη Φ. Γεννηματά – Γ. Μώραλη στην Πειραϊκή Ακτή
Η Φώφη Γεννηματά επισκέφθηκε το πρωί της Πέμπτης την Πειραϊκή Ακτή μαζί με το δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και διαπίστωσε τη μόλυνση που έχει προκάλεσει σ΄ όλο το παραλικαό μέτωπο η πετρελαιοκηλίδα από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης τόνισε «ότι οι ευθύνες της κυβέρνησης γι’ αυτή την οικολογική καταστροφή είναι τεράστιες. Τέσσερις μέρες μετά το ναυάγιο το πετρέλαιο έχει φτάσει στον Πειραιά και τη Γλυφάδα, πλησιάζει τη Βούλα, τη Βουλιαγμένη και είναι απειλή για ολόκληρη την παραλιακή ζώνη. Διαβεβαίωναν οι συναρμόδιοι υπουργοί από την Τρίτη ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα, έχει ελεγχθεί. Τόσες μέρες μετά προσπαθούν σήμερα να συντονιστούν».
Η κ. Γεννηματά ζήτησε να διερευνηθούν οι υπαρκτές και σοβαρότατες ευθύνες, όπως είπε, όσον αφορά το πλοίο. «Όμως αυτή τη στιγμή απαιτούμε να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα για να αντιμετωπιστεί η ρύπανση και να ληφθούν άμεσα μέτρα για την στήριξη των επαγγελματιών που επλήγησαν από αυτή την καταστροφή», υπογράμμισε.
Το μεσημέρι στη Σαλαμίνα μαζί με τη δήμαρχο της πόλης η κ. Γεννηματά θα μεταβεί στη περιοχή του ναυαγίου για να διαπιστώσει τις επιπτώσεις στις ακτές της Σαλαμίνας.
Το μεσημέρι της Πέμπτης αναμένεται να βρεθεί σε Πέραμα – Σαλαμίνα και ο επικεφαλής του Ποταμιού κ. Σταύρος Θεοδωράκης.
Συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, έφερε την υπόθεση της ρύπανσης από το ναυάγιο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, με αίτημα που ήδη υπέβαλε το υπουργείο. Η συνεδρίαση θα γίνει την επόμενη εβδομάδα.
Δ. Κουτσούμπας: Το ναυάγιο στη Σαλαμίνα είναι ο καθρέφτης της ανάπτυξής τουςΣε δήλωση του ο Γενικός Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ κ. Δημήτρης Κουτσούμπας αναφέρει: «Το ναυάγιο στη Σαλαμίνα, με την τεράστια καταστροφή που προκάλεσε στο περιβάλλον και το λαό της Αττικής, είναι ο καθρέφτης της ανάπτυξης τους. Απ’ τη μια διαχρονικές κυβερνητικές κορώνες για τον Πειραιά, ως “πύλη εισόδου” και “παγκόσμιο κόμβο” και απ’ την άλλη υπέργηρα πλοία, επιπλέοντα φέρετρα για τους εργαζόμενους, κατεστραμμένοι επαγγελματίες και ανυπαρξία στοιχειωδών κρατικών υποδομών για την προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν εγκληματικές ευθύνες κι αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο.»
Θ.Κουντούρης:Το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» είχε πάρει πιστοποίηση από το υπουργείο πριν 2 μήνες
«Το πλοίο δεν είχε μπαλώματα. Είναι περίεργο και για εμάς το πώς βούλιαξε» υποστήριξε ο κ. Θόδωρος Κουντούρης, ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1.
Ο κ. Κουντούρης μεταξύ άλλων είπε πως το πλοίο του είχε πάρει πιστοποίηση από το υπουργείο Ναυτιλίας, πριν από δύο μήνες. Ξεκαθάρισε ότι ο ίδιος έκανε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν από την πρώτη στιγμή για να περιοριστεί η ρύπανση και επέμενε πως μέχρι και την Κυριακή η Σαλαμίνα ήταν καθαρή.
«Είναι λυπηρό το θέαμα, συμπάσχουμε με όλους του πληγέντες και έχουμε κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό και παραπάνω από τις δυνάμεις μας για να καθαρίσει αυτή η υπόθεση. Από την πρώτη στιγμή που βυθίστηκε το πλοίο αναθέσαμε σε 2 εταιρείες – στις μεγαλύτερες του χώρου για την απορρύπανση του περιβάλλοντος. Έγιναν ενέργειες άμεσα. Ήδη το πρωί της Κυριακής είχε περιοριστεί η ρύπανση σε πολύ σημαντικά επίπεδα. Την Κυριακή το πρωί δεν υπήρχε ρύπανση στη Σαλαμίνα. Η ρύπανση στη Σαλαμίνα ξεκίνησε μετά το απόγευμα της Κυριακής. Κυριακή προς Δευτέρα. Από την πρώτη στιγμή έγινε κινητοποίηση όλων των μέσων που υπήρχαν. Δύο συνεργεία είναι αρμόδια γι αυτό το χώρο. Εγώ έπαθα καταστροφή μεγάλη» πρόσθεσε.
Aπαντώντας σε καταγγελίες συνδικαλιστικών σωματείων ναυτικών ότι το πλοίο ήταν υπερήλικό, ανασφάλιστο και επικίνδυνο, ο Θόδωρος Κουντούρης απάντησε ότι «το πλοίο είχε πιστοποιητικά από το Υπουργείο Ναυτιλίας από τη επιθεώρηση εμπορικών πλοίων, ήταν όλα εν ισχύ. Πριν δύο μήνες είχε γίνει η τελευταία επιθεώρηση».
Τόνισε ότι οι λόγοι που έχει βουλιάξει το πλοίο είναι υπό διερεύνηση. «Και εμάς μας φαίνεται πολύ παράξενο ο τρόπος που έγινε. Το πλοίο δεν έχει ασφάλεια.. Το πλοίο έχει 11 άτομα πλήρωμα. Το κάθε πλοίο όταν είναι στο αγκυροβόλιο μπορεί να έχει μέσα πλήρωμα ασφαλείας και οι υπόλοιποι να πηγαίνουν σπίτι τους. Το πλήρωμα ασφαλείας το ορίζει ο κάθε πλοίαρχος. Δεν ήταν εν πλω το πλοίο, ήταν αγκυροβολημένο».
Ξεκαθάρισε ότι δεν είπε ότι φταίει ο καπετάνιος. «Το πόρισμα θα μας πει ποιος φταίει για ότι έγινε» σημείωσε, προσθέτοντας πως «έχω εξαντλήσει όλα τα περιθώρια να καθαριστούν οι ακτές και να μπουν όλα σε μια τάξη. Εγώ έδωσα εντολή στις 3 παρά τέταρτο το πρωί στις εταιρείες να μεταβούν στο πλοίο και να πράξουν τα δέοντα. Στις 7 μου είπαν ότι μπήκαν τα φράγματα και ότι έχει περιοριστεί μέσα το πετρέλαιο. Μπήκαν δύτες, έως το απόγευμα της Κυριακής μου είχαν πει ότι έχουν σφραγίσει το πλοίο κατά 95% , τραβήξαμε αεροφωτογραφίες και είδαμε ότι η ρύπανση δεν έχει εξαπλωθεί, πήγα για επιθεώρηση μόνος μου μέχρι τη Σαλαμίνα, έχω και φωτογραφίες με ώρα, όλη η Σαλαμίνα ήταν πεντακάθαρη και την άλλη μέρα το πρωί βούιξε ο τόπος ότι η Σαλαμίνα έχει γεμίσει πετρέλαια».
«Ίσως λοιπόν να σφραγίστηκε το πλοίο αλλά αργότερα από τις πιέσεις να έβγαλε πετρέλαιο από κάποιο άλλο σημείο. Το ποιος φταίει θα μας το πουν οι πραγματογνώμονες. Δεν γνωρίζω ποιος φταίει» συνέχισε.
Ερωτηθείς για το τι ώρα ενημέρωσε το υπουργείο Ναυτιλίας, απάντησε ότι το υπουργείο τον κάλεσεαπό μόνο του. «Εγώ ήμουν καθ’ οδόν να πάω στο πλοίο. Ειδοποίησα ρυμουλκά να μεταβούν στο σημείο, αμέσως μόλις με πήραν τηλέφωνο στις 2 παρά πέντε και 2:30 που έφτασαν είχε βυθιστεί. Ειδοποίησαν το θάλαμο επιχειρήσεων τους εξήγησα τι φορτίο υπάρχει και αμέσως ειδοποίησα τις εταιρείες απορρύπανσης» τόνισε.
Τέλος, ξεκαθάρισε ότι «αν ο κ. Νταλακογιώργος (σημ. πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτικών ΕΝ) έχει επώνυμες καταγγελίες ότι το πλοίο είχε πρόχειρα μπαλώματα να πάει στον εισαγγελέα. Ένα πλοίο που έχει μπαλώματα δεν παίρνει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Πριν δύο μήνες έγινε επιθεώρηση και το πλοίο δεν είχε καμία παρατήρηση».