Οι Βρετανοί ανακοίνωσαν ότι σκοπεύουν να λανσάρουν μια ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε τους νέο μοντέλο ξεκινώντας από το 2020, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή τους με δύο πρωτότυπα μοντέλα τα οποία αποκαλύφθηκαν στο πλαίσιο του πρώτου φεστιβάλ τεχνολογίας των Jaguar Land Rover.
Το πρώτο, ένα φουτουριστικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο με την ονομασία Future-Type, αποτυπώνει το όραμα της Jaguar για τα τετράτροχα το 2040.
Είναι τριθέσιο με διάταξη 2+1, αμιγώς ηλεκτροκίνητο και πλήρως αυτόνομο ενώ το τιμόνι έχει αντικαταστήσει το Sayer, το ευφυές σύστημα διεύθυνσης που η Jaguar αποκάλυψε πριν λίγες ημέρες και το οποίο, εκτός από τα «καθήκοντά» του εντός του αυτοκινήτου μπορεί να αποσπαστεί λειτουργώντας ως προσωπικός βοηθός χάρη στο εξελιγμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της Jaguar, στο μέλλον οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αγοράζουν μόνο ένα σύστημα διεύθυνσης όπως το Sayer και μέσω αυτού να αποκτούν πρόσβαση σε ένα στόλο αυτόνομων Future Type αναλόγως με τις ανάγκες τους και τη γεωγραφική τους θέση.
Παρά τις δυνατότητες πλήρους αυτονομίας του Future Type όπως σημείωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Jaguar, Ian Callum «οι πελάτες μας μας έχουν εκμυστηρευτεί ότι νιώθουν ξεχωριστοί οδηγώντας τα αυτοκίνητά μας. Με το Future Type επιχειρήσαμε να διατηρήσουμε αυτό το συναισθηματικό δέσιμο. Έτσι θεωρούμε ότι ακόμα και σε ένα μελλοντικό κόσμο όπου θα κυριαρχούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα και οι υπηρεσίες διαμοιρασμού, θα υπάρχει ακόμα χώρος για premium εμπειρίες και την απόλαυση της οδήγησης».
Πλην τoυ σχεδόν ουτοπικά φουτουριστικού Future Type, υπογραμμίζοντας ακόμα πιο εμφατικά τη δέσμευσή της για ηλεκτροκίνητες εκδόσεις σε όλο το φάσμα της γκάμας της η Jaguar με την συνδρομή του τμήματος Jaguar Land Rover Classic, μετέτρεψε μια κλασική E-Type 1.5 του 1968 σε μηδενικών εκπομπών όχημα με ηλεκτροκινητήρα.
Έτσι την θέση του εξακύλινδρου κινητήρα της Jaguar κάτω από τη γνώριμη σιλουέτα της E-Type έχουν πάρει ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες ιόντων λιθίου σε συνδυασμό με τα απαραίτητα διαχειριστικά συστήματα και τις δύο ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα υπόλοιπα μέρη της ανακατασκευασμένης Ε-Type από τα ορατά μέρη, ως τα φρένα, την ανάρτηση έως τον άξονα μετάδοσης της κίνησης έχουν παραμείνει ανέπαφα στην αρχική τους μορφή.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, η ηλεκτρική E-Type είναι κατά 80 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την βενζινοκίνητη εκδοχή της αλλά και ταχύτερη καθώς επιταχύνει από 0-100 χλμ.ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα έναντι των 6,5 δευτερολέπτων τα οποία χρειαζόταν για τη διαδικασία το sportscar της δεκαετίας του ’60.
Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα από την μετατροπή είναι ίσως η υπόσχεση της Jaguar να διερευνήσει το ενδεχόμενο στο μέλλον να προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες «ηλεκτρικής» ανακατασκευής κλασικών μοντέλων της μέσω του Jaguar Classic ως μια εγγύηση ότι οι λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων θα μπορούν να οδηγούν τα ιστορικά τους αυτοκίνητα στο διηνεκές.