Κόντρα Σπίρτζη – Καραμανλή για τον σιδηρόδρομο

Για εγκατάλειψη και υπερχρέωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας επί των ημερών της διακυβέρνησης της ΝΔ, που έβαλαν το σιδηρόδρομο «σε τροχιά απόλυτης απαξίωσης και ξεπουλήματος», κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στις κατηγορίες του αρμόδιου τομεάρχη κ. Κώστα Καραμανλή, περί εξαγγελιών χωρίς αντίκρισμα για «φαραωνικού» τύπου έργα.

Για εγκατάλειψη και υπερχρέωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας επί των ημερών της διακυβέρνησης της ΝΔ, που έβαλαν το σιδηρόδρομο «σε τροχιά απόλυτης απαξίωσης και ξεπουλήματος», κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στις κατηγορίες του αρμόδιου τομεάρχη κ. Κώστα Καραμανλή, περί εξαγγελιών χωρίς αντίκρισμα για «φαραωνικού» τύπου έργα.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται μάλιστα στις εν εξελίξει ιδιωτικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, για τις οποίες η ανακοίνωση αναφέρει: «Υποχρεώσατε την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ, αφήνοντας εκκρεμότητες χρεών, δισεκατομμυρίων προστίμων, στον έλληνα φορολογούμενο, χωρίς να φροντίσετε φυσικά να κλείσετε το κεφάλαιο των κατηγοριών κρατικών ενισχύσεων, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κάτι, που μετά από σκληρή δουλειά πέτυχε η δική μας Κυβέρνηση και φαίνεται να το ξεχνάτε».
Η αντίθεση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη στις αποκρατικοποιήσεις, παρά το ότι αποτελούν μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης έχει εκφραστεί σε διάφορους τόνους, ακόμα και «τραγικούς». Ακόμα και μετά τη στροφή της κυβέρνησης, δεν έχει πάψει να το δηλώνει, γεγονός που φαίνεται κι από την παραπάνω τοποθέτηση, κι ενώ η διαδικασία μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane αναμένεται να προχωρήσει εντός Σεπτεμβρίου.
Απαντώντας λοιπόν στην ανακοίνωση της ΝΔ με αφορμή την υπογραφή από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και το Βούλγαρο ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ, το υπουργείο παραθέτει τα εξής:
«Κύριοι της ΝΔ, που μας εγκαλείτε για τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου, που, όπως εσείς έχετε πει στον ελληνικό λαό, οι κυβερνήσεις σας και ο αντιπρόεδρος σας, κ. Χατζηδάκης, ως Υπουργός Μεταφορών, τα είχατε λύσει.
Για να δούμε πως αντιμετωπίσατε τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου:
– Σπάσατε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε πέντε εταιρείες, λες και ήταν ο υπερσιβηρικός
– Φορτώσατε με χρέη και υποχρεώσεις τον σιδηρόδρομο και τη χώρα. Αφήσατε να κατηγορείται η χώρα για κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ 16 δισεκατομμυρίων ευρώ. Υποχρεώσατε την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ αφήνοντας εκκρεμότητες χρεών, δισεκατομμυρίων προστίμων, στον έλληνα φορολογούμενο, χωρίς να φροντίσετε φυσικά να κλείσετε το κεφάλαιο των κατηγοριών κρατικών ενισχύσεων, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κάτι, που μετά από σκληρή δουλειά πέτυχε η δική μας Κυβέρνηση και φαίνεται να το ξεχνάτε…
– Είχατε θέσει τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε τροχιά απόλυτης απαξίωσης και ξεπουλήματος, για αυτό και δεν είχατε προχωρήσει σε καμία απολύτως συντήρηση του Σιδηροδρομικού Δικτύου για πάνω από δέκα χρόνια
– Καταφέρατε να «εξουδετερώσετε» με την πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου κρίσιμες ειδικότητες που σχετίζονται με τη συντήρηση της υποδομής και του τροχαίου υλικού, τη λειτουργία της κυκλοφορίας και των υποδομών εξυπηρέτησης επιβατών
– Αποκλείσατε από οποιαδήποτε χρήση το παλαιό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ακόμη και για τουριστικά δρομολόγια. Και τώρα που εμείς το επιτύχαμε, κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε..
– Προκηρύξατε τα Ολυμπιακά Έργα το 2006 για τον ελληνικό σιδηρόδρομο τα οποία δεν τελείωσαν ποτέ. Και καταφέραμε, το 2016-2017 να φτιάξουμε τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας, ο οποίος είχε μετατραπεί σε αποθήκη υλικών.
– Μας παραδώσατε υπόχρεους σε ορφανά σιδηροδρομικά έργα αξίας 650 εκατ. ευρώ χωρίς ένα ευρώ χρηματοδότησης, τα οποία δεν μπορούσαν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, γιατί είχατε ήδη δύο κοινοτικά προγράμματα ανολοκλήρωτα. Καταφέραμε, – παρόλο που δεν σας αρέσει να το λέτε και επιμένετε στην καταστροφολογία – να εντάξουμε όλα τα ορφανά αυτά έργα, στοCEF(Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Χρηματοδότησης «Συνδέοντας την Ευρώπη«) αναδεικνύοντας την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στρατηγική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης
– Και για να μην ξεχνιόμαστε, δήθεν ξεκινήσατε μελέτες σιδηροδρομικών έργων το Φθινόπωρο του 2014, με… χρονικό ορίζοντα τον Δεκέμβρη του 2014. Όλα για τα μάτια του κόσμου και των ψηφοφόρων που σας εγκατέλειψαν οριστικά. Αυτή η κυβέρνηση όχι μόνο βρήκε τους πόρους για την υλοποίηση των μελετών και κατά επέκταση των κρίσιμων αυτών έργων, αλλά προχωράει βήμα –βήμα στη δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου».
Εν συνεχεία, όσον αφορά στη σημασία της συμφωνίας για την Παράκαμψη Βοσπόρου, σημειώνεται στην ανακοίνωση ότι αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής ανάπτυξης για τη χώρα και αναβάθμισης της γεωστρατηγικής της θέσης.
«Το μόνο που σας ενδιέφερε ήταν τα ρουσφέτια σας, οι σκανδαλώδεις συμβάσεις, τα συστήματα και οι υποδομές που χρυσοπλήρωνε ο ελληνικός λαός, για να μην τα λειτουργείτε και να απαξιώνονται, ώστε να μη μπορούν να χρησιμοποιηθούν σήμερα» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Σε άλλο σημείο επισημαίνεται: «Καλές οι φιέστες και οι κορδέλες, είναι όμως άλλο πράγμα οι φιέστες με μεταφερόμενους – ατσαλάκωτους εργαζόμενους και μηχανήματα σε έργα που ουδέποτε παραδόθηκαν στον ελληνικό λαό και στα οποία οι κυβερνήσεις σας πρωταγωνιστούσαν και είναι άλλο πράγμα, ο σεβασμός των χρημάτων του έλληνα πολίτη και η παράδοση ολοκληρωμένων και λειτουργικών έργων στην ελληνική κοινωνία».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.