Η εφετινή αυξημένη τουριστική κίνηση στη χώρα μας επηρέασε και την επιβατική κίνηση στα ημερόπλοια. Πρόκειται για τα σκάφη που πραγματοποιούν ημερήσιες εκδρομές και τα συναντά κανείς το καλοκαίρι να οργώνουν τον Σαρωνικό και τα νησιά. Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας είναι χαρακτηρισμένα ως ημερόπλοια 600-800 σκάφη, εκ των οποίων τα περίπου 300 είναι μεγάλα, δηλαδή έχουν χωρητικότητα άνω των 150 επιβατών.
Εφέτος, όπως λέει στο «Βήμα» ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ημεροπλόων Σκαφών κ. Νίκος Βουλουμάνος, ήταν μια καλή σεζόν (όπως και η περσινή) με αυξήσεις στην κίνηση που έφτασαν και το 15%. Ωστόσο υπήρξαν και δυσκολίες σε ορισμένες περιοχές καθώς τα γεγονότα στην Τουρκία επηρέασαν την επιβατική κίνηση στην κρουαζιέρα με αποτέλεσμα να μειωθεί και ο αριθμός επιβατών και σε ημερόπλοια. Επιπλέον είχαν να αντιμετωπίσουν και ανταγωνισμό, όπως λέει, από τουριστικά σκάφη ημιεπαγγελματικά με αποτέλεσμα ο τζίρος να επηρεαστεί σημαντικά.
Ο κ. Βουλουμάνος σημείωσε ότι και τον Σεπτέμβριο συνεχίζεται η αυξημένη κίνηση, ενώ θετικά είναι τα μηνύματα και για το 2018.
Αναφορικά με τις περιοχές που παρουσίασαν κίνηση εφέτος το καλοκαίρι αυτές ήταν η Κρήτη, οι Κυκλάδες, η Κέρκυρα, η Λευκάδα, η Ζάκυνθος, η Σκιάθος.
Οπως επισημαίνει, «το ημερόπλοιο δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να ανακαλύψει σημεία στα οποία δεν μπορεί να προσεγγίσει οδικώς ενώ συνεισφέρει στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού όπως του αρχαιολογικού, του φυσιολατρικού και του θρησκευτικού».
Οι επιβάτες στη μεγάλη τους πλειονότητα είναι ξένοι ενώ Ελληνες εμφανίζονται συνήθως τον Αύγουστο.
Σχετικά με τον στόλο των ημεροπλοίων δεν παρατηρείται αυξομείωση αλλά μετακίνηση από μια περιοχή σε άλλη συνήθως λόγω αγοραπωλησίας. Επιπροσθέτως έχουν αρχίσει κάποιοι να επενδύουν σε μικρότερα πλαστικά σκάφη που είναι πιο οικονομικά.
Επίσης σε πολλά σκάφη ο ιδιοκτήτης είναι συνήθως και ο καπετάνιος ενώ αρκετές είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, που σημαίνει ότι συντηρούνται και από τον τζίρο της σεζόν.
Επιπλέον, συνεισφέρουν και στις τοπικές οικονομίες καθώς σχεδόν το σύνολο των σκαφών βρίσκεται στην περιφέρεια και ο εφοδιασμός αλλά και η συντήρησή τους γίνονται στα νησιά που βρίσκονται. Επιπροσθέτως το πλήρωμά τους είναι Ελληνες.
Σχετικά με τη συνδρομή της Πολιτείας ο κ. Βουλουμάνος τόνισε ότι οι πολιτικές που έχει ακολουθήσει ως τώρα είναι ενάντια στην ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος αναμένει να δει και τι θα περιλαμβάνει τελικά το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Οπως λέει, το 2012 πέρασαν μεγάλη κρίση και από τότε σταδιακά έκαναν βήματα για την επιστροφή στην ευημερία.
HeliosPlus