Μετρό Θεσσαλονίκης: Η δοκιμαστική λειτουργία ξεκινάει το 2019

Το φθινόπωρο του 2020 αναμένεται να μπει τέλος στο σήριαλ του μετρό Θεσσαλονίκης.

Το φθινόπωρο του 2020 αναμένεται να μπει τέλος στο σήριαλ του μετρό Θεσσαλονίκης. Οι εννέα σταθμοί της βασικής γραμμής, από Συντριβάνι έως Νέα Ελβετία, θα είναι έτοιμοι για το επιβατικό κοινό, ενώ λίγους μήνες αργότερα θα δοθούν στην κυκλοφορία και οι σταθμοί της επέκτασης έως την Καλαμαριά. Ενάμιση χρόνο μετά την επανέναρξη των εργοταξίων, μετά το 4ετές «φρένο», υπάρχει πια, όπως λέει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μυλόπουλος στο «Βήμα», ένας σαφής ορίζοντας ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Η ολοκλήρωση του σταθμού «Βενιζέλου», όπου θα αναδεικνύεται παράλληλα ο αρχαιολογικός χώρος, θα κρατήσει ως το 2021 εκτός λειτουργίας το δυτικό κομμάτι από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως και Αγία Σοφία. Η δοκιμαστική λειτουργία θα ξεκινήσει φυσικά νωρίτερα, καθώς απαιτούνται 6 μήνες μέχρι και ένα έτος για να είναι όλα έτοιμα προτού οι συρμοί χωρίς οδηγό, που θα δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανοίξουν τις πόρτες τους στο επιβατικό κοινό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αττικό Μετρό, πέρα από την πλήρη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων της βασικής γραμμής, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται τα έργα πολιτικού μηχανικού (80%) και τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς (35%). Επίσης, έχει ξεκινήσει και η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού (6%). Όταν τον Μάρτιο του 2016, μπήκαν και πάλι μπρος τα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης η διάνοιξη βρισκόταν στο 75%.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας προμήθειας του τροχαίου υλικού, που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, έχει σταλεί από την Ιταλική εταιρεία που συμμετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία το πρώτο αυτόματο βαγόνι του μετρό Θεσσαλονίκης. Το ειδικά διαμορφωμένο βαγόνι χωρίς μηχανοδηγό θα εκτίθεται στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της 82ης ΔΕΘ, μηχανικοί και στελέχη της εταιρείας θα ενημερώνουν τους πολίτες, ενώ θα υπάρχει διαθέσιμο οπτικοακουστικό και ενημερωτικό υλικό (βίντεο, φωτογραφίες, έντυπο φυλλάδιο) για την πρόοδο του έργου.
Συνολικά, για τα 9,6 χλμ. της βασικής γραμμής «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός –Νέα Ελβετία», προβλέπεται να παραληφθούν 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό. Μια ακόμη καινοτομία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αποτελείται από δίδυμες σήραγγες, θα είναι τα συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού.
Το αμαξοστάσιο στην Πυλαία, έκτασης 50.000 τ.μ., όπου θα γίνεται η συντήρηση του τροχαίου υλικού, αλλά και θα βρίσκεται το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας των συρμών, πρόκειται να είναι έτοιμο στα τέλη του 2018. Σήμερα, έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά το 90%
Συναυλία στην «Παπάφη» για την 82η ΔΕΘ
Σε έναν από τους σταθμούς που βρίσκονται κατασκευαστικά σε τελικό στάδιο, σε αυτόν της «Παπάφη», η Αττικό Μετρό Α.Ε., καλωσορίζοντας την εφετινή 82η ΔΕΘ, διοργανώνει την Παρασκευή, 8 Σεπτεμβρίου 2017, συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η συναυλία θα διεξαχθεί στο 3ο επίπεδο του σταθμού, έτσι ώστε το κοινό της εκδήλωσης να έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί την κεντρική αποβάθρα του σταθμού και τις δίδυμες σήραγγες.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.