Είκοσι χρόνια μετά τη «γέννηση» του περίφημου Prius, του «διασημότερου» υβριδικού τετράτροχου στον πλανήτη, η Τoyota παραμένει στην «πρώτη γραμμή» μιας τεχνολογίας που μας οδηγεί εκ του ασφαλούς σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλλον.
Οχι τυχαία, λοιπόν, ο ιαπωνικός κολοσσός εξακολουθεί να διαθέτει την πληρέστερη γκάμα υβριδικών προτάσεων, έχοντας επενδύσει περισσότερο από κάθε άλλον κατασκευαστή στα οφέλη που νομοτελειακά προκύπτουν από τη συνεργασία ενός «συμβατικού» κινητήρα εσωτερικής καύσης με τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
Υπό κλίμακα
Το Yaris στάθηκε η αφορμή ώστε η υβριδική τεχνολογία να γίνει πραγματικά προσιτή, προσαρμόζοντας τις ομολογουμένως σύνθετες προδιαγραφές της στα μέτρα και στα σταθμά ενός αυτοκινήτου πόλης.
Βέβαια το γεγονός ότι το ιαπωνικό supermini επέστρεψε στο προσκήνιο της επικαιρότητας δεν οφείλεται στο γνώριμο υβριδικό σύνολο που χρησιμοποιεί ως βάση τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων, αλλά στις πρόσφατες σχεδιαστικές και μη αναβαθμίσεις που το best seller της ελληνικής αγοράς δέχθηκε.
Σύμφωνα με την Toyota, στη νεότερη εκδοχή του αυτοκινήτου μπορεί κανείς να μετρήσει περισσότερα από 900 νέα τμήματα, τα οποία με τη σειρά τους εξασφαλίζουν ένα δυναμικότερο σχεδιαστικό προφίλ και μια σαφώς πιο ώριμη παρουσία στην άσφαλτο.
Η εντυπωσιακή σε μέγεθος εισαγωγή αέρα και οι προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED ξεχωρίζουν στο μπροστινό τμήμα του ανανεωμένου Yaris.
Ενα σαφές σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα του αυτοκινήτου προσφέρουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα, καλύπτοντας μετά την αισθητή αύξηση του μεγέθους της μέρος της πέμπτης πόρτας.
Στο εσωτερικό οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας και της άνεσης, η οποία επετεύχθη μέσω της αναβάθμισης των υλικών και της ηχομόνωσης.
Την εξοπλιστική πληρότητα του αυτοκινήτου μαρτυρεί η παρουσία των προηγμένων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του Safety Sense, όπως άλλωστε και του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που μεταξύ άλλων αναλαμβάνει να οπτικοποιήσει τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου, προσφέροντας στον οδηγό λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμες πληροφορίες.
Μένοντας στην υβριδική μονάδα ισχύος, ο συνδυασμός του κινητήρα βενζίνης των 1.497 κ.εκ. με το ηλεκτρικό μοτέρ των 46 kW χαρίζει 100 ίππους, οι οποίοι καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω του αμφιλεγόμενου αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Το υβριδικό Yaris έχει διατηρήσει –αν δεν έχει επεκτείνει –την ικανότητά του να καλύπτει σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης μικρές αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και να… προσπερνά σε επίπεδο αποδοτικότητας τις πετρελαιοκίνητες προτάσεις του ανταγωνισμού του.
Τα ποιοτικότερα χαρακτηριστικά κύλισης και η αισθητά βελτιωμένη ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης έρχονται να προστεθούν στην επιχειρηματολογία του «δημοφιλούς» Toyota, το οποίο δεν κρύβεται πλέον πίσω από την ιδιαιτερότητα της υβριδικής φύσης του.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ