Αν η Fiat Chrysler σκέπτεται τις αποεπενδύσεις, η Volkswagen προσανατολίζεται σε επενδύσεις. Και αυτό παρά την οικονομική αιμορραγία (λόγω αποζημιώσεων και προστίμων) που της προκάλεσε το σκάνδαλο της παραποίησης των εκπομπών ρύπων (Dieselgate). Εκείνο που την «καίει» άλλωστε είναι η αποκατάσταση του ονόματος, της φήμης και της αξιοπιστίας της που αμαύρωσε το σκάνδαλο.
Ετσι η πώληση της Ducati, της ιταλικής εταιρείας κατασκευής μοτοσικλετών που ελέγχει από το 2012 η Volkswagen, η πώληση της θυγατρικής εταιρείας κατασκευής κιβωτίων μετάδοσης Renk, καθώς και άλλα αποεπενδυτικά σχέδια φαίνονται να παγώνουν, αν και δεν λείπουν οι σύμβουλοι που συνιστούν πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων για να καλυφθεί το κόστος του Dieselgate, που έχει ξεπεράσει τα 25 δισ. δολάρια. Στρατηγική προτεραιότητα για τη VW είναι η ταχύτερη μετάβασή της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Θα έλεγε κανείς ότι η εγκατάλειψη των υδρογονανθράκων συμβολίζει για τον γερμανικό όμιλο την κάθαρση.
Τι πιο όμορφο στη δαντική αυτή διαδικασία από έναν ακόμα συμβολισμό που παραπέμπει στην εποχή της αθωότητας. Οι αναβιώσεις μοντέλων δεν είναι άγνωστες για τη VW –άπαντες έχουν παρατηρήσει στους δρόμους το νέο Σκαθάρι. Τη φορά αυτή το νέο ρετρό αφορά ένα μοντέλο με ευθείς και αδιαμφισβήτητους συμβολισμούς στα «παιδιά των λουλουδιών», στη σεξουαλική επανάσταση, στην ξεγνοιασιά των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών. Διότι το επιτελείο του ομίλου του Βόλσμπουργκ σχεδιάζει την κατασκευή ενός μικρού ηλεκτροκίνητου βαν που θα παραπέμπει στυλιστικά στο δημοφιλέστατο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ VW Kombi ή VW T2.
Kωδικός ID Buzz
Το τελευταίο Kombi κατασκευάστηκε το 2013 στη Βραζιλία. Η γραμμή παραγωγής έκλεισε επειδή ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί ίδιο και απαράλλαχτο από το 1950 έχει τεράστιες ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας. Το νέο, σύγχρονο και ασφαλές ηλεκτρικό βανάκι έχει τον κωδικό ID Buzz. Τα σχέδιά του παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά τον περασμένο Ιανουάριο. Η VW προγραμματίζει να κυκλοφορήσει στους δρόμους της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης και της Κίνας το έτος 2022.
Θα κυκλοφορήσει ως κλειστό και ανοιχτό επαγγελματικό φορτηγάκι και επιβατικό βανάκι, επταθέσιο πιθανότατα. Πρόβλεψη για την κατασκευή κάποιας εκδοχής αυτοκινούμενου τροχόσπιτου δεν υπάρχει. Αλλωστε οι πρώτοι ιδιοκτήτες του Kombi (χίπηδες και άλλοι πλάνητες) που είχαν την έμπνευση να το μετατρέψουν σε αυτοκίνητο μακρών… περιοδειών συνήθιζαν με ιδιοκατασκευές να το εφοδιάζουν με κουζίνες, φούρνους, καθίσματα που μετατρέπονται σε κρεβάτια και άλλα απαραίτητα για διανυκτερεύσεις σε κατασκηνώσεις.
Η έκδοση του Kombi ως VW Camper οφείλεται σε σχετική παραγγελία που είχε κάνει στη Westfalia-Werke ένας αξιωματικός του Βρετανικού Στρατού. Η VW υπέγραψε συνεργασία με την εταιρεία και άρχισε να «μοσχοπουλά» το Kombi αυτοκινούμενο. Η Westfalia-Werke τώρα ανήκει στην Daimler-Chrysler και κατασκευάζει αυτοκινούμενα ως Westfalia Mobil. Ουδείς γνωρίζει αν η ιστορική συνεργασία VW – Westfalia θα αναβιώσει. Αλλά και να μην αναβιώσει, το ID Buzz θα δώσει, έστω και με ιδιοκατασκευές, την ευκαιρία να δημιουργηθεί μια νέα γενιά «παιδιών των λουλουδιών». Ηλεκτροκίνητη πλέον και δίχως ίχνος καυσαερίου. Αρκεί η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας να γίνεται από καθαρές πηγές…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ