ΥΠΟ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ

Ανυποχώρητος με πληροφορούν ότι ήταν ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος ως προς το ύψος του επιτοκίου που θα πληρώνουν Eurobank και Attica Bank για τα ομόλογα που θα εκδώσου

«Σκληρός»
Ανυποχώρητος με πληροφορούν ότι ήταν ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος ως προς το ύψος του επιτοκίου που θα πληρώνουν Eurobank και Attica Bank για τα ομόλογα που θα εκδώσουν υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, προς αντικατάσταση των προνομιούχων μετοχών 1,3 δισ. ευρώ και 100 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Οι συγκεκριμένοι τίτλοι δεν θα προσμετρώνται στα εποπτικά τους κεφάλαια από την ερχόμενη χρονιά και αναζητούνταν φόρμουλα ώστε να αποφευχθεί μια αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου με μετρητά στην παρούσα φάση.
Σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, το κουπόνι των ομολόγων αυτών είναι αρκετά «τσουχτερό», λίγο κάτω από 6,50%.
Τραπεζικές πηγές μού λένε ότι σε αυτό ήταν πολύ «σκληρός» ο κ. Τσακαλώτος στη διαπραγμάτευση, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι δεν μπορεί να δεχθεί ομόλογο με χαμηλότερη απόδοση από τα 10ετή του Ελληνικού Δημοσίου. Ούτε καν με την ίδια. Γι’ αυτό και βγαίνει 50 πόντους ακριβότερο. Αυτό σημαίνει ότι στα ταμεία του κράτους θα μπαίνουν κάθε χρόνο περί τα 85 εκατ. ευρώ ώσπου να αποπληρωθούν τα συγκεκριμένα ομόλογα.

Ζημιά

Η μονάδα παραγωγής υδρογόνου είναι η καρδιά του διυλιστηρίου της Ελευσίνας και η βλάβη που παρουσιάστηκε στις 10 Ιουλίου θα έχει ως αποτέλεσμα για περίπου δυόμισι μήνες το διυλιστήριο να κλείσει.
Η διοίκηση των ΕΛΠΕ για να «εκμεταλλευθεί» τον νεκρό χρόνο επισπεύδει τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης και ρίχνει το βάρος στην ταχεία αποκατάσταση της βλάβης. Οπως και να έχει όμως, η διακοπή της λειτουργίας του διυλιστηρίου σε μια εποχή διαρκούς ζήτησης επιφέρει απώλεια εσόδων και αν συνυπολογισθούν και τα έξοδα συντήρησης η επιβάρυνση στον ισολογισμό του ομίλου δεν θα είναι αμελητέα.
Καθίζηση
Αλλη μία κακή χρoνιά ήταν το 2016 για τις χρηματιστηριακές εταιρείες αφού μόνο επτά κατάφεραν να βγάλουν κέρδη σε σύνολο 35 ΑΧΕΠΕΥ.
Ιδιαίτερα απογοητευτικές είναι οι επιδόσεις των θυγατρικών των τεσσάρων συστημικών τραπεζών καθώς αθροιστικά οι ζημίες φθάνουν τα 20,8 εκατ. ευρώ. Το εντυπωσιακό είναι ότι οι ΑΧΕΠΕΥ αυτές έχουν και τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, κάτι που σημαίνει πως οι προμήθειες με τις οποίες δουλεύουν είναι πολύ χαμηλές. Είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει τις μητρικές τράπεζες οι οποίες χρηματοδοτούν με κεφάλαια των φορολογουμένων τα ανοίγματα αυτά. Για την ιστορία, η εταιρεία με τα μεγαλύτερα κέρδη (2,5 εκατ. ευρώ) το 2016 είναι η Nuntius που διαθέτει οκτώ υποκαταστήματα στο εξωτερικό.
Μια Ελληνίδα στον ΤΑP
Μια Ελληνίδα παίρνει το τιμόνι του αγωγού ΤΑP. Από το Μπάαρ της Ελβετίας, όπου είναι η έδρα της εταιρείας, ο διευθύνων σύμβουλος του TAP Luca Schieppati ανακοίνωσε ότι ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) επέλεξε την κυρία Κατερίνα Παπαλεξανδρή (σκίτσο) ως νέα διευθύντρια του ΤΑΡ για την Ελλάδα. Η Κατερίνα Παπαλεξανδρή θα αντικαταστήσει από την 1η Σεπτεμβρίου τον μέχρι σήμερα διευθυντή του ΤΑΡ για την Ελλάδα, τον Rikard Scoufias.
Η Κατερίνα Παπαλεξανδρή έχει σχεδόν 20 χρόνια εμπειρίας στη βιομηχανία ενέργειας –ειδικότερα στις αγορές αερίου και σε μεγάλα έργα αερίου –καθώς προέρχεται από την BP Λονδίνου, όπου κατείχε υψηλόβαθμες θέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας της από το 1998 όταν προσελήφθη στην εταιρεία.
Ασουάν – Σαντορίνη
Ρεύμα ακόμη και από την Αίγυπτο καταγράφει ο τουρισμός μας. Η EgyptAir, ανταποκρινόμενη στην αυξημένη ζήτηση για Ελλάδα και σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό, έχει προγραμματίσει για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο πτήσεις τσάρτερ από την πόλη Ασουάν με προορισμό τη Σαντορίνη και επιστροφή στο Κάιρο.
Ηδη τον Ιούλιο πραγματοποιήθηκαν 30 πτήσεις ενώ θα γίνουν από 20 εξτρά πτήσεις τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.

Kερµατοφάγοι
Mας λένε ότι σε κάποιους σταθμούς του τραμ οι επιβάτες πέφτουν θύματα των παμπάλαιων εκδοτηρίων για εισιτήρια που πολλές φορές υπολειτουργούν και μάλιστα «καταπίνουν» και τα κέρματα χωρίς να βγάζουν εισιτήρια και τα τηλέφωνα εξυπηρέτησης της εταιρείας «βουίζουν» συνεχώς.
Οι επιβάτες ή καθυστερούν να πάνε στις δουλειές τους αναζητώντας αλλού εισιτήριο ή μπαίνουν και κάνουν τον σταυρό τους μην τυχόν βρεθούν αντιμέτωποι με κάποιον ελεγκτή στον οποίο πρέπει να αποδείξουν ότι δεν είναι…τζαμπατζήδες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.