Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Έλον Μασκ δήλωσε ότι έλαβε «προφορική έγκριση από την κυβέρνηση» για τη δημιουργία μιας φουτουριστικής υπόγειας γραμμής Hyperloοp που θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Υόρκη-Ουάσινγκτον σε μόλις μισή ώρα.
O Μασκ, ιδρυτής της εταιρείας διαστημικών μεταφορών SpaceX και της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, παρουσίασε την ιδέα του Hyperloop το 2012, με την υπόσχεση ότι θα φέρει επανάσταση στις επίγειες μεταφορές: βαγόνια θα κινούνται μέσα σε τούνελ μειωμένης ατμοσφαιρικής πίεσης σχεδόν χωρίς αντιστάσεις, αναπτύσσοντας ταχύτητες από 700 μέχρι 1.200 χιλιόμετρα την ώρα, στο εύρος των μη υπερηχητικών αεροπλάνων.
Ανεξάρτητες εταιρείες όπως η Hyperloop One πειραματίζονται εδώ και χρόνια με την ιδέα, αν και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια για την κατασκευή εμπορικής γραμμής.
Με προφορικές κυβερνητικές ευλογίες
Η Boring Company, μια εταιρεία διάνοιξης σηράγγων την οποία ίδρυσε ο Μασκ για την προώθηση του Hyperloop, ανακοίνωσε ότι «έλαβε προφορική στήριξη από βασικούς κυβερνητικούς παράγοντες για το σχέδιο διάνοιξης σηράγγων», και περιμένει τώρα την επίσημη έγκριση για έναρξη των εργασιών εντός του έτους.
Σε σχετική ανάρτησή του στο Twitter, ο Μασκ δεν διευκρίνισε ποιος έδωσε την προφορική έγκριση και παραδέχτηκε ότι η συμφωνία δεν έχει οριστικοποιηθεί.
Όπως αναφέρει το Associated Press, ο Λευκός Οίκος επιβεβαίωσε ότι είχε «θετικές συνομιλίες» με τον Μασκ και στελέχη της Boring Co.
Όπως είπε ο Μασκ, η γραμμή ανάμεσα στη Νέα Υόρκη και την Ουάσινγκτον, με ενδιάμεσους σταθμούς στη Φιλαδέλφεια και τη Βαλτιμόρη, θα μείωνε το χρόνο του ταξιδιού στα 29 λεπτά. Σήμερα, τα ταχύτερα τρένα της εταιρείας Amtrak χρειάζονται λίγο κάτω από τρεις ώρες.
Παραμένει ωστόσο αμφίβολο αν η υλοποίηση του έργου μπορεί να ξεκινήσει φέτος, δεδομένου ότι ένα τέτοιο σχέδιο θα απαιτούσε έγκριση από δεκάδες ομοσπονδιακές, πολιτειακές και τοπικές Αρχές.
Τα δημαρχεία της Νέας Υόρκης και της Φιλαδέλφειας ανέφεραν ότι δεν έχουν λάβει γνώση της υποτιθέμενης συμφωνίας.
Η Boring Co. έχει πάντως κι άλλα σχέδια στα συρτάρια της για γραμμές Hyperloop στο μποτιλιαρισμένο Λος Άντζελες, στην Ανατολική Ακτή, και από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο. Έχει επίσης συζητήσει με την πόλη του Σικάγο το ενδεχόμενο κατασκευής τούνελ μέχρι το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ο’Χέιρ».
Newsroom ΔΟΛ