Στην ψηφιακή εποχή έχει εισέλθει για τα καλά η Nike, χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο τα διαδικτυακά κανάλια προκειμένου να ενισχύσει τις πωλήσεις της. Κατά τη διάρκεια ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τριμήνου η αμερικανική εταιρεία επιβεβαίωσε ότι πρόκειται να διαθέσει προς πώληση ορισμένα από τα προϊόντα της στην πλατφόρμα του Instagram.
Η φρενήρης αύξηση της χρήσης των κοινωνικών δικτύων ανάγκασε πολλές επιχειρήσεις να αξιολογήσουν εκ νέου τα πλάνα ανάπτυξής τους και να στρέψουν το ενδιαφέρον τους από τα παραδοσιακά μέσα (όπως η τηλεόραση και το έντυπο) στα διαδικτυακά.

Το Instagram –που το 2012 εξαγοράστηκε από τη Facebook αντί του αστρονομικού ποσού του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων- είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Λόγω των χαρακτηριστικών του προσφέρει πολλές δυνατότητες στις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο της μόδας.

Οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται στο δίκτυο και διακινούνται μεταξύ των 700 εκατ. συνδρομητών του παραπέμπουν έντονα σε εκείνες των διάσημων πάλαι ποτέ περιοδικών που επικρατούσαν στον χώρο της μόδας και καθόριζαν της τάσεις της αγοράς. Ταυτόχρονα, η εξέλιξη του Instagram και ο προσανατολισμός του δικτύου στο εμπόριο διευκολύνει το έργο των εταιρειών που επιθυμούν να το αξιοποιήσουν για την αύξηση των πωλήσεών τους.


Χωρίς χονδρεμπόρους
Η πώληση μέσω των κοινωνικών μέσων προσφέρει στις εταιρείες, μεγαλύτερες ή μικρότερες, ένα ακόμα πλεονέκτημα: τους επιτρέπει να παρακάμψουν τους χονδρεμπόρους, όπως τα πολυκαταστήματα, και να πάρουν περισσότερο τον έλεγχο της διανομής τους.

Η απόφαση μεγάλων επώνυμων brand, όπως η Nike, να πουλά τα προϊόντα της μέσω του Instagram είναι ένα ακόμα δείγμα του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων.

Οι επενδυτές πάντως εμφανίστηκαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την προοπτική της συνεργασίας του κολοσσού των αθλητικών ειδών με το κοινωνικό δίκτυο.

Στο άκουσμα της ανακοίνωσης, η μετοχή της Nike εκτοξεύθηκε κατά 8,8%, σε πάνω από 57 δολάρια, τη μεγαλύτερη τιμή που έχει σημειώσει τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με το Bloomberg. Η εταιρεία είχε ανησυχήσει τους μετόχους της πριν από περίπου τρεις μήνες καταγράφοντας απογοητευτικές πωλήσεις.

Ωστόσο, το οικονομικό τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου η εταιρεία παρουσίασε αποτελέσματα καλύτερα από τις προβλέψεις. Τα κέρδη ανήλθαν σε 60 σεντς ανά μετοχή, ενώ οι εκτιμήσεις των αναλυτών έκαναν λόγο για 50 σεντς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ