Εγώ έβαλα ένα vintage Givenchy, η Μέρσι ένα vintage Alaia (η έμφαση στο vintage) και σε λίγες ώρες βρεθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της γερμανικής μεγαλούπολης. Τα πρώτα νέα δεν ήταν καθόλου ευχάριστα. Η μπουτίκ της Ann Demeulemeester τελούσε υπό κατάληψη, ενώ ο απόηχος των διαδηλώσεων έφθανε μέχρι την έπαυλη της Jil Sander στα αριστοκρατικά προάστια της πόλης.
Η Μέρσι επικοινώνησε με έναν γνωστό της από το Black Bloc και κανόνισε οι διαπραγματεύσεις να γίνουν στο φημισμένο ρεστοράν Haerlin στο ξενοδοχείο Fairmont Vier Jahreszeiten. Ζητήσαμε από τους νεαρούς συνομιλητές να επιτρέψουν στη Μελάνια να κυκλοφορήσει ελεύθερα στο παλιό λιμάνι της πόλης. «Αφού το εγγυάστε εσείς, η Μελάνια μπορεί να πάει όπου γουστάρει» απάντησαν τα παιδιά.
Οι διαπραγματεύσεις κινδύνεψαν προς στιγμήν να καταρρεύσουν όταν ένας νεαρός, άπειρος αναρχικός είπε κοιτάζοντας τη Μέρσι: «Θαυμάζω τις γιαγιάδες που μοιράζονται τις ιδέες του κινήματος». Η Μέρσι άρχισε να μαζεύει τα ντοσιέ της, αλλά σταμάτησε μόλις της έριξα ένα αυστηρό βλέμμα. Και μόνο στη σκέψη ότι πρέπει να πρυτανεύσουν η ψυχραιμία και η λογική για το μέλλον της Ευρώπης η Μέρσι άνοιξε πάλι τα ντοσιέ της κι έτσι η συμφωνία προχώρησε και η Μελάνια μπόρεσε να επισκεφθεί ανενόχλητη και το παλιό και το νέο λιμάνι της πόλης.
Τηλεοπτικές άδειες,
Η Μέρσι μού δήλωσε ευθαρσώς ότι αν ήταν υπουργός ΨΗΠΤΕ δεν θα έδινε καμία άδεια για τηλεοπτικό κανάλι εθνικής εμβέλειας και ότι ήταν εξοργισμένη με το ΕΣΡ που κατέληξε σε επτά. Οπως μου εξήγησε, σύμφωνα με τη μελέτη που ανέθεσε στο έγκριτο ΤΕΙ του Ινστιτούτου του Κάπρι, το ελληνικό τηλεοπτικό φάσμα δεν χωράει κανένα κανάλι. Σύμφωνα με τους μελετητές το ελληνικό φάσμα έχει θολώσει ανεπανόρθωτα από τη σκόνη της Σαχάρας, την έρημο των πρωινάδικων και την τούνδρα των βραδινάδικων, την υπεραλίευση της νεοελληνικής βλακείας, την τοξική ομίχλη της επανάληψης του «Ρετιρέ», την ολέθρια άνοδο της θερμοκρασίας των εγκεφαλικών κυττάρων που προκαλούν οι τηλεπωλήσεις, τη θανατηφόρα ξηρασία της libido που προκαλούν οι αίθουσες σύνταξης της ΕΡΤ και την πανώλη των τηλεοπτικών πάνελ σε εκπομπές όπως το «Star Academy» και το «So you think you can dance?».
Back to Black
Προκειμένου να απαλύνω τον πόνο της φίλης μου για το γεγονός ότι οι διεθνείς εξελίξεις δεν της επέτρεψαν να παρευβρεθεί στη βραδιά που έπαιζε ο διάσημος μουσικός και dj Βlack Coffee στο Void της Μυκόνου της είπα να μη στενοχωριέται γιατί είχα κλείσει εισιτήρια για τις 19 Ιουλίου που ο Black Coffee θα έπαιζε στο Club Mango στην Πρέβεζα. «Και ποιος θα ανοίξει τη συναυλία; Η Φιλιώ Πυργάκη;» με ρώτησε η Μέρσι με αγωνία και με πληροφόρησε ότι ο Black Coffee είναι χθεσινά νέα και ότι ο καλύτερος dj στον πλανήτη παίζει αυτή τη στιγμή στην παραλία Λούρος της Αιτωλοακαρνανίας στις εκβολές του Αχελώου ποταμού, στο Beach Bar Ibiza, και λέγεται Sideris S. Φυσικά ήμασταν εκεί την επόμενη ημέρα. Και τη μεθεπόμενη.
Ρώσικη ρουλέτα
«Είναι στο τηλέφωνο ο Βλαδίμηρος και θέλει να σου πει κάτι» μου είπε η Μέρσι. «Πάλι; Μα δεν κοιμάται ποτέ; Τι ώρα είναι τώρα στη Μόσχα;» τη ρώτησα. «Δύο παρά τέταρτο» με πληροφόρησε η Μέρσι. «Τότε θα είναι κάτι σοβαρό. Δώσε μου να του μιλήσω και φτιάξε μου ένα Negroni» της είπα. «Σίβυλλα, χρειάζομαι τη βοήθειά σου» μου είπε ο Βλαδίμηρος. «Δεν μπορούσε να περιμένει μέχρι αύριο;» τον ρώτησα εκνευρισμένη. Μου εξήγησε ότι το γεγονός ήταν υψίστης γεωπολιτικής σημασίας και ότι έπρεπε να του συστήσω την καλύτερη ψαροταβέρνα στην Ιεράπετρα, την οποία θα επισκεπτόταν incognito το επόμενο Σαββατοκύριακο. Ζήτησε συγγνώμη για το ακατάλληλο της ώρας, αλλά, όπως μου εξήγησε, το Κρεμλίνο έπρεπε να φτιάξει το πρόγραμμά του. Μου είπε ότι η επέμβασή μας στο Αμβούργο ήταν μια αριστοτεχνική άσκηση διπλωματίας, ότι δεν περίμενε τίποτα λιγότερο από εμάς και με ρώτησε αν ήθελα να συναντηθούμε αυτός, η Μέρσι κι εγώ στους Παξούς για να θυμηθούμε τα παλιά. «Εννοεί τότε που παίζαμε ρώσικη ρουλέτα στα Σύβοτα; Να μου λείπει» μου είπε η Μέρσι.
Η τέχνη του Μεγάρου
Πήρα την Αέλια και τη Μέρσι και πήγαμε να κάνουμε ένα άνοιγμα στον κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, που κάνει ένα άνοιγμα στη σύγχρονη τέχνη. Περιμέναμε να πέσει το σκοτάδι, καθώς η έκθεση είναι μεν ανοιχτή από τις 12 το μεσημέρι, αλλά το σκοτάδι αναδεικνύει στο έπακρο τη μαγεία της. Ο τίτλος της «Ο Κήπος Βλέπει» είναι από την ποιητική συλλογή του Οδυσσέα Ελύτη «Τρία ποιήματα σε τιμή ευκαιρίας» και η επιμέλειά της φέρει την υπογραφή της Αννας Καφέτση. Ξεκινήσαμε από τη βοηθητική αυλή του κτιρίου, στην είσοδο του πάρκινγκ, όπου θαυμάσαμε το βίντεο του τσέχου δημιουργού Ζμπίνιεκ Μπαλαντράν και στη συνέχεια την εγκατάσταση από 280 βρεφικά καρότσια της Νάρι Γουόρντ. Σε διάφορα σημεία του κήπου είναι διασκορπισμένα 34 συνολικά έργα σημαντικών εικαστικών. Ηταν μια μοναδική εμπειρία. «Μόνο η τέχνη θα μας σώσει, αδελφές μου» είπε με φιλοσοφική διάθεση η Αέλια.
Μέρσι Gate
– Σίβυλλα, είμαι τρομοκρατημένη
– Γιατί, Μέρσι μου;
– Είμαι σχεδόν βέβαιη ότι αργά ή γρήγορα το όνομά μου θα αποκαλυφθεί στα emails του Τραμπ Τζούνιορ.
– Επικοινωνούσες με αυτό το ζαβό;
– Ναι, στα ρωσικά, για να μη μας καταλάβει κανείς!
– Και τι του έλεγες;
– Του ζήτησα να πάμε για λίγες ημέρες στη Μύκονο…
– Και τι σου είπε;
– Οτι δεν του αρέσει η Μύκονος γιατί δεν έχει ρινόκερους για να κυνηγήσει.
– Και γιατί φοβάσαι;
– Για να τον πείσω, του πρότεινα να του δώσω μυστικές πληροφορίες που θα προκαλούσαν ανεπανόρθωτη ζημιά στην προεκλογική εκστρατεία της Χίλαρι.
– Ε, τότε καλά να πάθεις…
***
– Εχεις κι εσύ την αίσθηση ότι συνεχώς βυθιζόμαστε, ότι βουλιάζουμε;
– Ολο και πιο πολύ.
– Ολο και πιο βαθιά.
– Ολο και πιο αμετάκλητα.
– Ολο και πιο αδυσώπητα.
– Θέλεις ένα Bloody Mercy ακόμα;
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ