Ληξιπρόθεσμες οφειλές των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ύψους 41,7 εκατ. ευρώ, θα καλυφθούν με κονδύλι το οποίο ενέκρινε, μετά από διαπραγμάτευση με τον ΟΑΣΑ, το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για «κόκκινες» οφειλές της Ο.ΣΥ. ΑΕ σε προμηθευτές ανταλλακτικών, καυσίμων και φυσικού αερίου (ΕΚΟ, ΔΕΠΑ), καθώς και ασφαλειών για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της Ο.ΣΥ. ΑΕ ανέρχονταν τον Ιανουάριο του 2016 σε 103,8 εκατ. ευρώ, τα οποία και μειώθηκαν κατά 11,6 εκατ., δηλαδή στα 92,2 εκατ. στα τέλη της ίδιας χρονιάς. Η προσπάθεια συρρίκνωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Οργανισμού προς τρίτους έχει στόχο έχει να ανοίξει το δρόμο για την ομαλοποίηση των προμηθειών.
Είναι ενδεικτικό ότι από τα 2.200 οχήματα της Ο.ΣΥ. στους δρόμους καθημερινά βγαίνουν πια μόλις 850. Σε πολλές περιπτώσεις, λεωφορεία και τρόλεϊ μένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, ενώ δεν είναι λίγα εκείνα που «λεηλατούνται» περαιτέρω για να χρησιμοποιηθούν μέρη τους ως ανταλλακτικά σε ενεργά οχήματα.
Από το αμαξοστάσιο του Πειραιά, για παράδειγμα, βγαίνουν σε καθημερινή βάση μόλις 90 οχήματα από τα 250, κυρίως λόγω βλαβών.
Αντίστοιχη προσπάθεια καταβάλλεται από τον ΟΑΣΑ και για τη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους των μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας. Σήμερα, προμηθευτές που έχουν απαιτήσεις από τις δυο θυγατρικές του Ομίλου, Ο.ΣΥ. ΑΕ και ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ, δεν προχωρούν σε συμφωνίες λόγω των ανεξόφλητων οφειλών.
Σημειώνεται ότι για ένα ακόμη έτος, οι δυο φορείς συνεχίζουν την ελλειμματική τους πορεία, καθώς σύμφωνα με τους εγκεκριμένους προϋπολογισμούς τους θα εμφανίσουν συνολικά ζημιές 58,2 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, το έλλειμμα στις σταθερές συγκοινωνίες θα ανέλθει σε 22,4 εκατ. ευρώ, ενώ οι οδικές θα καταγράψουν ζημίες 35,8 εκατ.