Υστερα από τρία χρόνια απειλών (!) η Πολιτεία αποφάσισε επιτέλους να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων και καθώς, προφανώς, αδυνατούσε να λύσει το πρόβλημα με ελέγχους, προς μεγάλη ικανοποίηση και των εταιρειών του κλάδου, προτίμησε την εύκολη λύση της καθολικής ασφάλισης.
Ο σχετικός νόμος ήταν σε ισχύ από το 2013, αλλά η πρόχειρη εφαρμογή του και η απόφαση να καταλογιστούν σε ένα και πλέον εκατομμύριο ιδιοκτήτες πρόστιμα 250 ευρώ για κάθε όχημα που κάποτε ήταν ασφαλισμένο αλλά οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν το έβρισκαν προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων. Σε όσους αντιλαμβάνονται πώς λειτουργούν (ή δεν λειτουργούν) οι αυτόματες ηλεκτρονικές διασταυρώσεις η έκρηξη των πολιτών ήταν αναμενόμενη.
Οπως αποδείχθηκε, 500.000 οχήματα από το σύνολο των «ανασφάλιστων» είναι οχήματα που έχουν να δουν τους δρόμους εδώ και χρόνια…
Η παράλληλη χρήση αρχείων των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων προκάλεσε μεγάλα λάθη και μετέτρεψε σε παρανομούντες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων που είτε είχαν διαγράψει οριστικά τα οχήματά τους ή είχαν καταθέσει τις πινακίδες, ακόμη και κάποιους που τα είχαν δηλώσει ως κλεμμένα.
Ωστόσο όλο αυτό το αλαλούμ θα μπορούσε να αποφευχθεί αν πριν από την τελική διασταύρωση είχε βγει μια ανακοίνωση να ξεκαθαρίζει ότι τα ψέματα τέλειωσαν και καλούνταν όσοι είχαν για διάφορους λόγους οχήματα χωρίς ασφάλεια να σπεύσουν να τα τακτοποιήσουν είτε ασφαλίζοντάς τα ή προχωρώντας στην κατάθεση των πινακίδων τους ή ακόμη και στην οριστική διαγραφή τους αν δεν θέλουν να επιβαρυνθούν με πρόστιμο. Κάτι που μπροστά στο αδιέξοδο αποφασίστηκε να γίνει ως τις 14 Ιουλίου.
Φυσικά και δεν νοείται να κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, αλλά το κράτος δεν πρέπει να στήνει παγίδες ούτε να αιφνιδιάζει τους πολίτες.
Χρειάζονται ξεκάθαροι λογαριασμοί ανάμεσα στις δύο πλευρές και θα είναι όλοι ευχαριστημένοι. Ούτε άδικα πρόστιμα ούτε ταλαιπωρία αλλά ούτε και πολιτικό κόστος…

Τίμια πράγματα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ